F 300 Life-Jet
Триколесен Mercedes? Защо не! Моделът F 300 Life-Jet бе показан през 1997 г. и сътвори сензация. Мнозина мислеха, че Mercedes възнамерява да започне серийно производство на необичайното транспортно средство, което обединява комфорта и безопасността на автомобил с управлението на мотоциклет. Интересен факт е, че F 300 Life Jet е първият Merc, който е разработен от самото начало само на компютър, а чак след това е построен макетът и готовият продукт.
NAFA
През 1981 г. се появява това… нещо, задвижвано от 1,0-литров 3-цилиндров двигател с 40 к.с. Задвижващи са предните колела, задните също завиват, а трансмисията е автоматична. Концепция, изпреварила с много времето си. Пълното име гласи Nahverkehrsfahrzeug, което означава „автомобил за къси разстояния“. Безопасността е основният му проблем, но идеята от него влиза в производство 15 години по-късно, когато се появят първото поколение А-Class и Smart ForTwo. Последният е дълъг 2,69 м, но NAFA бие и този параметър – 2,5 метра.
F100
Оставете дизайна, важни тук са технологиите, вградени в този модел. Покривът е съставен от слънчеви панели, а водачът седи по средата, като пред него има електронен екран вместо традиционно табло. На него той получава информация за ограничения на скоростта, както и местоположението на автомобила. Показва се също информация за загуба на налягане в някоя от гумите или за друг проблем. Салонът е конфигуриран за петима. Моделът разчита на гласово управление, ксенонови фарове и радар, който изчислява дистанцията спрямо предния автомобил. Всичко това днес се смята за даденост, но тези технологии за показани за пръв път преди десетилетия, концепция дебютира през 1991 г. на салона в Детройт.
Bionic Car Concept
Комбинацията между биология и технология е едно от полетата на действие, което е дало много на инженери и дизайнери в автомобилния свят. Такива са високоякостните материали, дори лепенките Velcro. Идеята да се взаимстват живи форми в автомобила използват инженерите на Mercedes, за да създадат този концепт през 2005 г. Те използват конкретно създание, за да направят един от най-аеродинамичните силуети. Да, не може да се предположи от снимката, но за вдъхновение е използвана рибата-кутия (боксфиш). Така Bionic Car се характеризира с коефициент на аеродинамично съпротивление, който е с над 65% по-нисък от този на останалите съвременни компактни автомобили (0,19). Външната повърхност се състои от множество оребрени шестоъгълни плочи, които осигуряват максимална здравина при минимално тегло. Теглото на каросерията е намалено с около една трета, без да се наруши здравината и устойчивостта при удар. Това от своя страна води до намаляване на разхода на гориво, а оттам и на вредните емесии.
Mercedes-Benz T80
Историята на този автомобил може да се проследи от десетилетието преди избухването на Втората Световна война, когато Mercedes-Benz и Auto Union водят своят битка за надмощие на състезателната писта. Тя е плод от многото пари и стремежът за величие на един конкретен човек: Адолф Хитлер. Вторият фронт на битката между двете марки се отваря през 1933 г., когато Хитлер става канцлер на Германия. Тогава той поръчва да бъде направен автомобил, който да развие най-високата скорост по земя, за да демонстрира превъзходството на страната. Няма да продължавам с историята на този дуел между Mercedes-Benz и Auto Union. Ще кажа, че той води до създаването на модела T80. Построен е през 1939 г., а през януари 1940 г. е трябвало да направи опит за рекорд. Е, знаете какво се случва по това време в Европа, затова въпросният рекорд така и не е записан. А целевата скорост по онова време е била 750 км/ч! Това триосевият Т80 е трябвало да постигне благодарение на самолетен двигател (не какъвто и да е, а от Messerschmitt Bf 109) с обем 44,5 литра и мощност около 3000 к.с.! Сумата за построяването на Т80 възлиза на 600 000 германски марки, което за времето си е колосална цена.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Skoda Octavia RS предлага от всичко по много (видео)
Jaguar Land Rover инвестира $18 млрд. в електромобили и нови технологии
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!