Където философията на карате среща Honda CR-V (тест драйв)
Източник: Тони Тончев
2

К акво е общото между Honda CR-V и традиционната японска философия на каратето? Отговорът: кихон, ката и шивари. Кихон е основата на бойното изкуство, в което всяко движение, част и детайл се овладяват до съвършенство. Без тази техника не можеш да продължиш напред. Ката е сбор от заучени движения, които се използват в реални ситуации - с максимална доза динамика, пъргавост, концентрация, гъвкавост и пространственост. И накрая шивари (чупене на тухли) тест – крайният продукт, плод на силата на духа, в който тялото става оръжие на мощ, концентрация и сила.

Феновете на Honda със сигурност веднага ще намерят връзка между любимата си марка и изброените характеристики на каратето. Но аз ще се обърна към лаиците на тема Honda, за да разясня ситуацията по-подробно и без японска философия.

CR-V се появи през 1995 г. и оттогава е един от най-продаваните бензинови SUV (Sport Utility Vehicle) в света, като към 2017 г. продажбите му вече са над 9 млн. Тази цифра прави следващия въпрос риторичен: възможно ли е модел, без претенциите на напудрените си германски конкуренти, да предложи всичко, което искате от един автомобил?

Източник: Тони Тончев

Петото поколение Honda CR-V не е революционно, но пък е усъвършенствано във всяко едно отношение: дизайн, качество, технология и сигурност. CR-V наистина е подложил на ревизия всички недостатъци и преимущества на предшествениците си, за да ги усъвършенства и предложи в един завършен пакет. Което е и основната идея на автомобила още при създаването му - Comfortable Runabout Vehicle (CR-V).

Отвън новият CR-V изглежда като широкомащабен фейстлифт, тъй като приликите с предишното поколение са повече от очевидни. Това бе първата ми мисъл при визуалния ми контакт с модела преди около месец и половина на автомобилното изложение в Париж. На втори прочит заключавам, че успехът на модела е толкова голям, че никой не би си позволил да прави драстични промени във формула (и форма), която работи безотказно.

„Животът е прекрасен” на борда на Peugeot 508 (тест драйв)

BMW X2 е кросоувър аналогът на горещите хечбеци (тест драйв)

Въпреки това дизайнът е модернизиран и е станал още по-привлекателен. Лесно разпознаваемите фарове залагат на LED технологията за всички нива на оборудване. По-големите джанти, късият надвес и двата ауспуха допринасят за атлетичния вид на модела.

Задната част на CR-V е по-ясно изразена, като динамичният й вид е допълнен от по-широки арки над гумите и хромирани ленти между тях. Тесните LED L-образни фарове обгръщат задната част на колата, обграждайки задното стъкло. Между тях е разположена елеганта хромирана декоративна лайстна.

Източник: Тони Тончев

Кардиналните промени са запазени за интериора, като тук разликата с предходния модел е ясно откроима от пръв поглед. Освен с по-дори материали, интериорът може да се похвали и с по-моделно и луксозно усещане. Сензорен дисплей заема средната част на предния панел. Тонколоните са изместени по-високо, което подобрява качеството на звука, а и отваря по-големи джобове във вратите. Махагонова лайстна (ще се предлага и метална) от вътрешната страна на вратите и на предния панел създава по-естествена и по-уютна атмосфера.

Източник: Тони Тончев

Зад волана е разположен новият 7-инчов TFT-LCD дисплей за шофьора (Driver Information Interface - DII). Той включва голям дигитален скоростомер и оборотомер. В долната част на дисплея е интегрирана зона, на която водачът може да преглежда различни видове съдържание, включително навигационни инструкции, SMS и еmail и т.н.

Второто поколение на софтуера Honda Connect осигурява напълно подобрено интуитивно опериране и отлична съвместимост със смартфоните чрез Apple CarPlay и Android Auto.

Източник: Тони Тончев

Голямата новина се крие под предния капак под формата на 1,5-литров бензинов VTEC TURBO двигател, който дебютира в десетото поколение на Civic. Той е с 18 к.с. по-мощен спрямо предходния 2,0-литров i-VTEC. Двигателят е адаптиран специално за CR-V, в резултат на което мощността и икономичността му са от най-високите в класа на SUV автомобилите.

Цифрите казват, че се предлага във версия със 173 к.с., когато работи съвместно с 6-степенна механична предавателна кутия, и със 193 к.с във версията със CVT трансмисия със 7 фиксирани предавки. Максималният въртящ момент е съответно 220 Нм и 243 Нм.

Infiniti Q50 Hybrid е на легален допинг (тест драйв)

Audi A7 55 TFSI: прекрасен силует, интериор и пътно поведение (тест драйв)

Ахилесовата пета в случая е фактът, че това е единствената моторизация за модела, а дизел въобще няма. Вярно е, че той вече е низвергнат в Западна Европа, но традиционалистите си търсят нафтата за SUV. Този пропуск трябва да се неутрализира с появата на хибриден CR-V в началото на следващата година, но за момента информация за него няма много.

Източник: Тони Тончев

На път за Белград карах версията със CVT и 4х4 задвижване, която тежи коло тон и седемстотин. При четирима човека на борда и добре напълнен багажник, CR-V показа около 10,5 -11 л/100 км на магистралата. Не съм го напъвал много, а и колата бе на около 90 км, когато взех ключовете за нея. Това ме кара да мисля, че разходът бе добър при уточненията, които направих. Друг е въпросът, че тези 193 к.с. не се усещат като толкова, вероятно и заради CVT-то, макар то да работи сравнително добре за безстепенна трансмисия.

Източник: Тони Тончев

Возията е мека, а седалките комфортни за дълъг път. На комфорта е бил подчинен целият инженеринг на модела. Типичното за коли от луксозния клас предното и задното окачване е хидравлично. Видимостта към пътя е отлична благодарение на по-тънките с 10 мм предни А-колони. Новата платформа е способствала за създаване на шаси, което е по-леко от това на предишното поколение, но е и с 25% по-устойчиво на усукване, а самата якост на шасито е повишена с 35%.

Fabia няма претенциите на Polo, но дава най-добро от него (тест-драйв)

(Ford)Focus-мокус, Golf ще бере ядове (тест драйв)

Особено важен факт е увеличеното с 30 мм междуосие, която е отворило повече пространство в интериора. Задните седалки могат да се местят напред и назад с 15 см, а ако бъдат сгънати се отваря товарна дължина от 1,83 метра. Багажният обем варира между 561 и 1756 литра.

Но голямата изненада се крие в отлично обезшумения интериор, която се дължи на стандартната за всички нива на оборудване технология Active Noise Cancellation (ANC).

Източник: Тони Тончев

За да съм честен ще кажа, че маршрутът до Белград и обратно не ми предложи много условия, в които да разгранича предимствата и недостатъците (ако ги има) на новата технология Real Time AWD with Intelligent Control System за задвижване на четирите колела. Тя позволява до 60% от въртящия момент да се предава към задните колела, но при нормални условия задвижващ е само предният мост. Конфигурацията е многодисков съединител, свързващ карданния вал със задния диференциал. Тя е управлявана от електромотор, задвижващ на свой ред хидравлична помпа. Важен параметър е пътният просвет, който е увеличен с цели 35 мм спрямо миналия CR-V до 191 мм за моделите с предно предаване и до 201 мм за моделите с 4x4.

За стабилност в завои се грижи системата Agile Handling Assist (AHA), която се вгражда за първи път в CR-V. Тя разпределя векторно въртящия момент при движение в завой.

Темата безопасност е от първостепенно значение за всеки производител, затова и преспакетът изобилства от безброй системи със сложни имена, част от Honda Sensing. Аз ще се огранича да кажа само, че Sensing се предлага стандартно от базовото ниво на оборудване. Това е достатъчен атестат за вниманието, което се отделя на безопасността от Honda.

Източник: Тони Тончев

Като цяло Honda CR-V предлага изключителен пакет. Всеки един аспект и детайл е ревизиран и подобрен. Така с малки стъпки автомобилът е направил огромна крачка напред. Базово моделът стартира от 56 490 лв. с ДДС (с предно), а най-евтината версия с 4х4 започва от 65 990 лева. Умишлено оставих за финал факта, че CR-V се предлага и със 7 места, а това у нас значи възможност за ползване на данъчен кредит.

Технически характеристики

Honda CR-V 1,6 VTEC Turbo CVT

Размери

Дължина, мм: 4600

Широчина, мм: 2117 (с огледалата)

Височина, мм: 1679 – 1789*

Междуосие, мм: 2662 – 2663*

Просвет, мм: 191 – 201*

Тегло, кг: 1598 – 1705*

Двигател

Вид: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1498

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 193 при 5600

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 243 при 2000 - 5000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 200

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 10,0

Среден разход, л/100 км: 7,1 – 7,2

Вредни емисии СО2, г/км: 162

Базова цена, лв. с ДДС: 56 490

*: Моделът се предлага с предно и 4WD задвижване, с механична и CVT трансмисия, заради което са посочени диапазони на параметрите, а не конкретни стойности.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 2
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
Дете пита баща си: — Тате, като беше малък имаше ли компютър? — Не – отговаря бащата. — Джиесем? — Тате, а динозавър виждал ли си?
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Плевнелиев: Всяка държава, влязла в еврозоната, е по-богата от България

Плевнелиев: Всяка държава, влязла в еврозоната, е по-богата от България

Пари Преди 28 минути

Има по-високо доверие на пазарите, на инвеститорите и по-добре работещи институции, подчерта той

Семейството на Шири Бибас потвърди, че предаденото снощи от "Хамас" тяло е нейното

Семейството на Шири Бибас потвърди, че предаденото снощи от "Хамас" тяло е нейното

Свят Преди 59 минути

Тя бе отвлечена при атаката срещу Израел на 7 октомври 2023 година

На кого отдава почит църквата днес

На кого отдава почит църквата днес

Любопитно Преди 3 часа

По време на гоненията против християнството вярващите с опасност за живота си прибирали телата на мъчениците и благоговейно ги погребвали в скрити места

<p>Безпрецедентни рокади в Пентагона</p>

Тръмп уволни най-висшия американски военен и още петима генерали и адмирали

Свят Преди 3 часа

Тези решения на президента на САЩ поставят началото на период на сътресения в Министерството на отбраната

Какво представлява синдромът на късия сън

Какво представлява синдромът на късия сън

Любопитно Преди 3 часа

Синдромът на краткия сънсе отнася за хора, които естествено и редовно спят по-малко от шест часа

.

„Крадци на гробове взеха кръста на дъщеря ми и на майка ми – два пъти“

Свят Преди 3 часа

Семействата са опустошени, а местата - осквернени, което предизвиква гняв

Китайски десантен кораб заснет в близост до тайванското крайбрежие

Китайски десантен кораб заснет в близост до тайванското крайбрежие

Свят Преди 3 часа

Китайската комунистическа партия претендира, че Тайван е част от нейната територия

<p>22.02: Виктор Янукович е свален от поста президент на Украйна</p>

22.02: Виктор Янукович е свален от поста президент на Украйна

Любопитно Преди 3 часа

Вижте какво се е случило на тази дата в историята

<p><strong><span style="color:#0000ff;">Код студено!</span></strong> Очаква ни леден уикенд&nbsp;🥶</p>

Код студено! Очаква ни леден уикенд 🥶

България Преди 3 часа

Вижте прогнозата за следващите няколко дни

Apple направи това, което обеща никога да не прави

Apple направи това, което обеща никога да не прави

Технологии Преди 4 часа

Промяната е заради искане на британското правителство

<p>Транспортният министър освободи директора на БДЖ</p>

Транспортният министър Гроздан Караджов освободи директора на БДЖ

България Преди 10 часа

Заповедта е депозирана за вписване в Търговския регистър

Мъжът, намушкал Салман Рушди, бе признат за виновен

Мъжът, намушкал Салман Рушди, бе признат за виновен

Свят Преди 10 часа

Съдебните заседатели взеха решението си след по-малко от два часа разисквания

Двойката Деси и Антонио са първите отпаднали от „Един за друг“

Двойката Деси и Антонио са първите отпаднали от „Един за друг“

Любопитно Преди 10 часа

Те споделят преживяното в ексклузивно интервю за подкаста „Един без друг“

Уволниха шефката на пожарната в Лос Анджелис

Уволниха шефката на пожарната в Лос Анджелис

Свят Преди 11 часа

Бас бе подложена на критики за това, че в деня на пожарите е била в Африка

Хърватия прие закон срещу високите цени

Хърватия прие закон срещу високите цени

Свят Преди 11 часа

Търговците ще трябва да показват сегашната и предишната цена на продукта

Защо Тръмп е бесен на Зеленски

Защо Тръмп е бесен на Зеленски

Свят Преди 12 часа

Служител на Белия дом: Време е Зеленски да напусне сцената