Е лектрическите автомобили търпят няколко упрека, които все още им тежат. Един от най-често посочваните е фактът, че литиево-йонните батерии се зареждат бавно и това е проблем, ако се наложи зареждане, когато ти предстои път. Часовете престой на зарядната станция не могат да се сравняват по никакъв начин с неколкото минути, които престояваш на бензиноколонката.
Но израелска стартъп компания твърди, че е намерила Светия Граал. Твърдението е просто: нашата батерия се зарежда за 5 минути. Не само това, но за тези 5 минути ще бъде осигурен пробег до 480 км, което се равнява на батерия с поне 75 кВтч капацитет, монтирана в автомобил от средния клас.
Технологията, на която се обляга StoreDot, е химически синтезирани органични молекули с небиологичен произход. Тези молекули имат уникални настройващи се оптични и електрохимични свойства, които позволяват по-добро представяне на устройствата за съхранение на енергия.
В израелския стартъп инвеститор е Daimler с поделението си за камиони, който вложи $60 млн. Средства в компанията са налели още Samsung Ventures и Norma Investments, инвеститорска компания, свързвана с Роман Абрамович.
StoreDot имат амбициите да започнат масово производство в собствения си завод OneGiga, което трябва да стане до 2022 г. Плановете звучат още по-впечатляващо с намеренията за завод в Китай, който да има капацитет от 1 до 10 GWh годишно.
Проблемът на всичко това е, че за момента звучи като добро пожелание. Няма информация за надеждност, а въпросните $60 млн. са като капка в морето. Проблемът с новите решения за батерии се крие във факта, че трябва да обединиш в едно решение батерия, която е сравнително евтина, която се зарежда бързо и е с висока енергийна плътност. Ако това решение излезе от сферата на пожеланията и стигне до производство, тогава то наистина би могло да се превърне в Светия Граал за електромобилите. Очакваме да видим.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
Tesla Model S замърсява косвено повече от Mitsubishi Mirage
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!