К орените на Аudi A8 може да се проследят до 1982 г., когато Фердинанд Пиех подписва споразумение с Aluminium Company of America (Alcoa). То е в основата по започване на работата за нов луксозен автомобил, който да бъде изграден върху олекотено шаси и конструкция. Към края на същото десетилетие, босовете на Audi решават, че въпросният модел ще е пряк заместник на модела V8 (Typ 4C). Автомобилът получава обозначението “A8” и по време на Автомобилен салон Франкфурт през 1993 г. за пръв път виждаме бъдещия облиu на флагмана под формата на Audi Space Frame concept.
Вероятно думата „концепция” не е много точна, тъй като ASF е повече прототип на първото поколение А8. Той е изложен в залата на Audi с небоядисано и полирано алуминиево купе, за да се подчертае стремежа на Audi да направи модела възможно най-лек. Това и се случва. Алуминиевото купе на серийния модел, представен през 1994 г., тежи само 249 кг.
По време на развойния процес на алуминиевото купе, което е с около 40% по-леко от конвенционалното по онова време, са регистрирани 40 патента. Ниското тегло се постига въпреки факта, че в определени зони „ламарините” са с до 1,8 пъти по-дебели спрямо стоманените, за да се постигне нужната безопасност. Audi успява да свали 110 кг от теглото на купето на автомобила, твърдейки, че има място за още по-голямо отслабване (с до 60% намаляване на масата), но инженерите се подсигуряват срещу евентуално компрометиране на сигурността.
Приблизително 75% от работата е ръчна, като сглобяването се извършва в завода на Audi в Некарсулм. От общо 334 отделни компоненти, пресованите компоненти представляват 71%.
Но ASF не е първата демонстрация на привързаността на Audi към алуминия. Осем години преди Автомобилен салон Франкфурт, на салона в Хановер’85, компанията представя Audi 100. В допълнение на това, прекрасните концепции Quattro Spyder и Avus от 1991 г. също са с алуминиеви купета.
Последното, четвърто поколение на Audi A8 ще използва най-скорошните разработки на компанията на тема ASF. Алуминият ще бъде комбиниран с магнезий, стомана и подсилен с карбон полимер (CFRP), за да се гарантира „точният материал, на точното място, в точното количество.”
Покривалото от новото Audi A8 ще бъде дръпнато утре, на 11 юли, на специално събитие в Барселона.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.
Четете още:
Готино е да си готин в града с BMW X2City
Китайският собственик на Volvo купи разработчик на летящ автомобил
Франция спира продажбите на бензинови и дизелови автомобили през 2040 г.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!