С тарата любов ръжда не хваща: така е с голяма част от съгражданите ни, които с носталгия си спомнят за времената преди 30 години. Година преди промените (1998) на бял свят се появява малкият офроудър VAZ-2123. През 2003 г. бе преименуван на Chevrolet Niva като част от съвместното дружество между General Motors и AvtoVAZ. Преди няколко месеца американците се изтеглиха от него, като се съгласиха да продадат 50-процентния си дял на руските си колеги. Сега виждаме обновената Niva, която отново излиза с марката Lada и допълнение Travel към името си.
Производството на Lada Niva Travel стартира тази седмица в Русия, като първа от поточната линия слезе офроуд версията на Niva Travel. Стандартно тя е оборудвана с шнорхел, офроуд гуми и черни пластмасови елементи. Задвижващи са, естествено, четирите колела.
Предницата на Niva Travel прилича на Toyota RAV4, като вече излъчването е доста по-модерно. Фаровете и радиаторната решетка са зоните, които отправят откровени препратки към RAV4. Стоповете са светодиодни.
Снимки на интериора все още липсват. Задвижването е познато: 1,7-литров мотор с невероятните 80 к.с. и 127 Нм, задвижващи четирите колела посредством 5-степенна ръчна скоростна кутия. Не че е важно, но изглежда доста любопитно като факт: ускорението до 100 км/ч трае 19 секунди, а максималната скорост е… 140 км/ч.
Информация за цените липсва към момента, но предишният модел започваше от 726 000 рубли (15 246 лв.) и достигаше до 869 000 (182 49 лв.) рубли.
Тук трябва да направим уточнението, че този модел не бива да се бърка с класическия 4х4, който е почти непроменен от появата си през 1977 г. Новата Niva бе загатната за пръв път по време на автомобилното изложение в Москва през 2018 г., където AvtoVAZ представи 4x4 Vision concept, но сериен модел все още липсва.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Въздухът в Mercedes EQS ще е чист като в операционна
Президентът на Тoyota: ползите от е-колите са силно преувеличени
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!