От 1969 г. насам „Годзила“ властва на пистата и пътя
Източник: netinfo
0

Nissan GT-R 2017 може да се похвали с обстойно освежен екстериор. Акцентите в предната част са новият капак на двигателя, променените брони, дневните светлини (DRL) и радиаторната решетка “V-motion”, чийто размер е увеличен, за да доставя повече въздух към по-мощния  20 к.с. двигател. Дизайнът на новия преден капак, чието деформиране е било неутрализирано, подобрява в голяма степен аеродинамичното притискане на предната част на автомобила при високи скорости (200 км/ч или повече).

Почти всички визуални промени, направени по екстериора на GT-R, целят подобряване на аеродинамичните параметри в три ключови области: генериране на притискаща сила, намаляване на въздушното съпротивление и оптимизиране на охлаждането на жизненоважните системи на автомобила.

Задната част на новия GT-R продължава да се определя от емблематичните кръгли стопове. Забелязват сребрист дифузьор и нови странични вентилационни отвори, които са вградени до двете двойки титаниеви ауспуси. Задната броня вече е със същия дизайн, който видяхме при GT-R NISMO, като се цели подобряване на въздушната обтегаемост в долната част на задницата на автомобила.

Купето на GT-R е облицовано с кожа Nappa (опция), арматурното табло е ново. Броят на бутоните за интегрираните навигационна и аудио системи е сведен от 27 на само 11 във версия 2017.

В сравнение с миналогодишния модел, мощността на всепризнатия битурбо 3,8-литров, 24-клапанов V6 двигател на GT-R е увеличена с 20 к.с. Сега тя възлиза на 570 к.с. при 6800 об./мин., благодарение отчасти на увеличеното налягането в турбините и запалителната система, която се контролира при всеки отделен цилиндър – технология, запазена досега за GT-R NISMO.

Двигателят “VR38DETT” е снабден и със симетричен, независим входящ и изходящ колектор с два високопроизводителни турбо компресора; вторична система за управление на въздуха подобрява работата на емисиите при студен старт, термостатично контролирана система за охлаждане на маслото; и напречно разположена система за мокро и сухо смазване.

Първо поколение (1969-1972)

След като дебютира през есента на 1968 по време на Токио Мотор Шоу, серийната версия на напълно новия GT-R бе представена пред публиката през февруари 1969. Под капака на този нов модел бе монтиран двигателят S20, разработен на базата на високопроизводителния 24-клапанов DOHC двигател от R380. Печелейки първата крайна победа по време на JAF Гранд При през 1969, първото поколение GT-R бе добре познат с времето си от 16,1 сек за спринта до 400 метра и максималната скорост от 200 км/ч.

Моделът може да се отличи с първия в света масово произвеждан четири клапанов двигател DOHC. В моторния спорт има 52 победи в Японския шампионат за туристически автомобили, включително невероятните 49 поредни победи.

Второ поколение (1973)

Моделът е лансиран през 1972 г. Задвижван от 24-клапанов, редови, 6-цилиндров DOHC двигател (S20), той бе един от първите японски автомобили, който бе оборудван с дискови спирачни и на четирите колела. Но производството му бе спряно след приблизително 200 бройки, когато на домашния му пазар бяха въведени много по-стриктни стандарти за изгорелите газове. Това обаче го прави много търсен сред колекционерите.

Трето поколение (1989-1994), R32

GT-R бе възкресен през 1989 след 16-годишно отсъствие. Познат като R32, той се задвижваше от 2,6-литров, редови, 6-цилиндров DOHC двигател (RB26DETT), генериращ 280 к.с. Това бе първият модел GT-R, в който е вградено задвижване на четирите колела.

Със своята електронно-контролирана система ATTESA E-TS и многоточково окачване, третото поколение GT-R държи невероятни рекорд в All-Japan Touring Car Championship, печелейки всеки старт, в който участва – 29 поредни победи. Има победи още в „24 часа на Нюрбургринг“ и „24 часа на Спа-Франкоршан“ през 1990, дублира победата в Белгия и през 1991 г.

Четвърто поколение (1995-1998), R33

Макар да е малко по-голям и тежък от предходния модел, четвъртото поколение GT-R, обозначен R33, бързо се откроява със своята подобрена стабилност, постигната чрез оптимизирано разпределение на тежестта, много по-корава конструкция на купето, подобрен контрол на сцеплението и категорично по-добро ускорение. В действителност, той поставя рекорд на прословутата „Нюрбургринг“ („Нордшлайфе“), завъртайки една обиколка за 7:59 мин. – с невероятните 21 секунди по-бързо спрямо R32.

На пистата извоюва титлата в японския GT Championship GT 500 през 1998.

Пето поколение (1999-2002), R34

R34 GT-R е последната версия на супер спортния флагман на Nissan, задвижван от двигателя RB26DETT и оборудван със системата ATTESA E-TS 4WD. Междуосието на R34 е с 55 мм по-късо от това на R33, което спомага за по-добро управление и динамика. Подобрената аеродинамика, включително нов дизайн на пода, генериращ значително по-висока сила на притискане, подпомогнаха пътното поведение на GT-R.

Успехите му на пистата включват титлата в японския GT Championship GT500 през 2001.

Шесто поколение (2007 до днес), R35

Представен за пръв път като концепция по време на Токио Мотор Шоу 2005, серийният GT-R дебютира на родния пазар точно две години по-късно, отново на същото изложение. Сега, в съчетание с типичните четири кръгли стоп светлини, GT-R е оборудван с би-турбо V6 двигател (заменящ предишния редови 6-цилиндров мотор) и технологично усъвършенствано задвижване на четирите колела.

Титлите са много: шампион в Super GT GT 500 през 2011; шампион в Super GT GT 500 през 2012; шампион в Blancpain Endurance Series през 2015; шампион в Super GT GT 500 / 300 Series през 2015; победител в „12 часа на Батхурст“ през 2015

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

- По какво може да се познае дали един мъж е семеен или е любовник? - Много просто - единият носи цветя, а другия зеленчуци...
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
"Хамас" готова да освободи 34 заложници

"Хамас" готова да освободи 34 заложници

Свят Преди 5 часа

Групировката все още не е предоставила списък на заложниците

"Еликсир на здравето": Кой да пие сок от кисело зеле и кой не

"Еликсир на здравето": Кой да пие сок от кисело зеле и кой не

Любопитно Преди 6 часа

Сокът от кисело зеле има уникален състав, който може да повлияе положително на вашето здраве

Шолц: Твърденията, че може да се срещна с Путин са неприлични

Шолц: Твърденията, че може да се срещна с Путин са неприлични

Свят Преди 7 часа

Шолц и Путин проведоха първия си телефонен разговор от близо 2 години на 15 ноември

<p>Западни политици идват и си отиват - не и в Русия</p>

Несменяем лидер от четвърт век: Как го постигна Владимир Путин

Свят Преди 8 часа

Западни политици идват и си отиват, властта се предава от едни на други. Не обаче и в Русия, където президентът Владимир Путин е несменяем лидер вече от четвърт век. Как го постига?

Антъни Блинкен пристигна в Южна Корея

Антъни Блинкен пристигна в Южна Корея

Свят Преди 9 часа

Очаква се държавният секретар да посети още Япония и Франция

Нов взрив на газова бутилка в „Лозенец“ в София, има пострадал

Нов взрив на газова бутилка в „Лозенец“ в София, има пострадал

България Преди 9 часа

Взривът е близо до мястото, където снощи газова бутилка се взриви и подпали цяла къща

Почина магарето, вдъхновило анимационния герой в „Шрек“

Почина магарето, вдъхновило анимационния герой в „Шрек“

Свят Преди 10 часа

Пери почина след борба с болезнено заболяване на копитата

Кирил Петков и Делян Добрев влязоха в остър дебат

Кирил Петков и Делян Добрев влязоха в остър дебат

България Преди 10 часа

Те влязоха в спор в социалните мрежи

276-килограмова риба тон бе продадена за 1,3 млн. долара

276-килограмова риба тон бе продадена за 1,3 млн. долара

Любопитно Преди 11 часа

"Беше дебела като крава", разказва 73-годишният рибар Масахиро Тайеучи

Възрастна жена загина при пожар в Бургас

Възрастна жена загина при пожар в Бургас

България Преди 11 часа

Жената е била трудно подвижна

Украйна е унищожила 61 руски дрона през изминалата нощ

Украйна е унищожила 61 руски дрона през изминалата нощ

Свят Преди 11 часа

Украинските военни заявиха, че други 42 дрона са "изчезнали" от радарите

Арестуваха двама инфлуенсъри във Франция, подтиквали към насилие

Арестуваха двама инфлуенсъри във Франция, подтиквали към насилие

Свят Преди 12 часа

Видеата са били препоствани в социалните мрежи и широко коментирани, като са породили безпокойство

Себастиан Курц не иска да се връща на канцлерския пост в Австрия

Себастиан Курц не иска да се връща на канцлерския пост в Австрия

Свят Преди 12 часа

Кристиан Щокер временно поема ръководство на Австрийската народна партия

Украйна предприе контраофанзива в западната част на руската Курска област

Украйна предприе контраофанзива в западната част на руската Курска област

Свят Преди 12 часа

Това съобщи руското министерство на отбраната