От 1969 г. насам „Годзила“ властва на пистата и пътя
Източник: netinfo
0

Nissan GT-R 2017 може да се похвали с обстойно освежен екстериор. Акцентите в предната част са новият капак на двигателя, променените брони, дневните светлини (DRL) и радиаторната решетка “V-motion”, чийто размер е увеличен, за да доставя повече въздух към по-мощния  20 к.с. двигател. Дизайнът на новия преден капак, чието деформиране е било неутрализирано, подобрява в голяма степен аеродинамичното притискане на предната част на автомобила при високи скорости (200 км/ч или повече).

Почти всички визуални промени, направени по екстериора на GT-R, целят подобряване на аеродинамичните параметри в три ключови области: генериране на притискаща сила, намаляване на въздушното съпротивление и оптимизиране на охлаждането на жизненоважните системи на автомобила.

Задната част на новия GT-R продължава да се определя от емблематичните кръгли стопове. Забелязват сребрист дифузьор и нови странични вентилационни отвори, които са вградени до двете двойки титаниеви ауспуси. Задната броня вече е със същия дизайн, който видяхме при GT-R NISMO, като се цели подобряване на въздушната обтегаемост в долната част на задницата на автомобила.

Купето на GT-R е облицовано с кожа Nappa (опция), арматурното табло е ново. Броят на бутоните за интегрираните навигационна и аудио системи е сведен от 27 на само 11 във версия 2017.

В сравнение с миналогодишния модел, мощността на всепризнатия битурбо 3,8-литров, 24-клапанов V6 двигател на GT-R е увеличена с 20 к.с. Сега тя възлиза на 570 к.с. при 6800 об./мин., благодарение отчасти на увеличеното налягането в турбините и запалителната система, която се контролира при всеки отделен цилиндър – технология, запазена досега за GT-R NISMO.

Двигателят “VR38DETT” е снабден и със симетричен, независим входящ и изходящ колектор с два високопроизводителни турбо компресора; вторична система за управление на въздуха подобрява работата на емисиите при студен старт, термостатично контролирана система за охлаждане на маслото; и напречно разположена система за мокро и сухо смазване.

Първо поколение (1969-1972)

След като дебютира през есента на 1968 по време на Токио Мотор Шоу, серийната версия на напълно новия GT-R бе представена пред публиката през февруари 1969. Под капака на този нов модел бе монтиран двигателят S20, разработен на базата на високопроизводителния 24-клапанов DOHC двигател от R380. Печелейки първата крайна победа по време на JAF Гранд При през 1969, първото поколение GT-R бе добре познат с времето си от 16,1 сек за спринта до 400 метра и максималната скорост от 200 км/ч.

Моделът може да се отличи с първия в света масово произвеждан четири клапанов двигател DOHC. В моторния спорт има 52 победи в Японския шампионат за туристически автомобили, включително невероятните 49 поредни победи.

Второ поколение (1973)

Моделът е лансиран през 1972 г. Задвижван от 24-клапанов, редови, 6-цилиндров DOHC двигател (S20), той бе един от първите японски автомобили, който бе оборудван с дискови спирачни и на четирите колела. Но производството му бе спряно след приблизително 200 бройки, когато на домашния му пазар бяха въведени много по-стриктни стандарти за изгорелите газове. Това обаче го прави много търсен сред колекционерите.

Трето поколение (1989-1994), R32

GT-R бе възкресен през 1989 след 16-годишно отсъствие. Познат като R32, той се задвижваше от 2,6-литров, редови, 6-цилиндров DOHC двигател (RB26DETT), генериращ 280 к.с. Това бе първият модел GT-R, в който е вградено задвижване на четирите колела.

Със своята електронно-контролирана система ATTESA E-TS и многоточково окачване, третото поколение GT-R държи невероятни рекорд в All-Japan Touring Car Championship, печелейки всеки старт, в който участва – 29 поредни победи. Има победи още в „24 часа на Нюрбургринг“ и „24 часа на Спа-Франкоршан“ през 1990, дублира победата в Белгия и през 1991 г.

Четвърто поколение (1995-1998), R33

Макар да е малко по-голям и тежък от предходния модел, четвъртото поколение GT-R, обозначен R33, бързо се откроява със своята подобрена стабилност, постигната чрез оптимизирано разпределение на тежестта, много по-корава конструкция на купето, подобрен контрол на сцеплението и категорично по-добро ускорение. В действителност, той поставя рекорд на прословутата „Нюрбургринг“ („Нордшлайфе“), завъртайки една обиколка за 7:59 мин. – с невероятните 21 секунди по-бързо спрямо R32.

На пистата извоюва титлата в японския GT Championship GT 500 през 1998.

Пето поколение (1999-2002), R34

R34 GT-R е последната версия на супер спортния флагман на Nissan, задвижван от двигателя RB26DETT и оборудван със системата ATTESA E-TS 4WD. Междуосието на R34 е с 55 мм по-късо от това на R33, което спомага за по-добро управление и динамика. Подобрената аеродинамика, включително нов дизайн на пода, генериращ значително по-висока сила на притискане, подпомогнаха пътното поведение на GT-R.

Успехите му на пистата включват титлата в японския GT Championship GT500 през 2001.

Шесто поколение (2007 до днес), R35

Представен за пръв път като концепция по време на Токио Мотор Шоу 2005, серийният GT-R дебютира на родния пазар точно две години по-късно, отново на същото изложение. Сега, в съчетание с типичните четири кръгли стоп светлини, GT-R е оборудван с би-турбо V6 двигател (заменящ предишния редови 6-цилиндров мотор) и технологично усъвършенствано задвижване на четирите колела.

Титлите са много: шампион в Super GT GT 500 през 2011; шампион в Super GT GT 500 през 2012; шампион в Blancpain Endurance Series през 2015; шампион в Super GT GT 500 / 300 Series през 2015; победител в „12 часа на Батхурст“ през 2015

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

– Докторе, как съм? – Вече сте добре. Можем да ви изпишем утре. Позвънете на жена си да дойде. – А, докторе, няма нужда да…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Пожарникар

Пожар в цех за пелети в Старозагорско

България Преди 55 минути

Сигнал за огъня е подаден малко преди 7 часа

пожарникари

Пожар обхвана стотици къщи в столицата на Филипините

Свят Преди 2 часа

Около 1000 къщи са изгорели при пожара

Джо Байдън

Байдън нарече "историческо" споразумението, постигнато на КОП29

Свят Преди 3 часа

Никой не може да спре прехода към чиста енергия, който протича понастоящем в Съединените щати, каза още Байдън

в

Украинците променят мнението си за войната

Свят Преди 4 часа

Проучване показва, че 52% от украинците подкрепят мирните преговори „възможно най-скоро“

Голям празник е! Имен ден имат...

Голям празник е! Имен ден имат...

Любопитно Преди 4 часа

Православната църква почита една от най-образованите жени на своето време

.

От минус 7° до 10°: Какво време ни очаква в неделя

България Преди 4 часа

Дневните температури ще се повишат и максималните ще бъдат между 5° и 10°, в София - около 5°

Путин подписа закон за опрощаване на дългове на новобранци

Путин подписа закон за опрощаване на дългове на новобранци

Свят Преди 12 часа

Агенциите съобщават, че законът предвижда опрощаване на до 10 млн. рубли (95 835 долара) просрочени дългове

<p>&bdquo;Можеше да бъде спасен, можеше да му се помогне&quot;</p>

„Можеше да бъде спасен“: Приятелката на Лиъм Пейн съкрушена заради нови кадри преди смъртта му

Свят Преди 13 часа

Шокиращи нови кадри са запечатали последните мигове на Лиъм Пейн

Хиляди протестираха срещу убийствата и сексуалното насилие над жени във Франция

Хиляди протестираха срещу убийствата и сексуалното насилие над жени във Франция

Свят Преди 14 часа

В Париж големи множества от жени и мъже дефилираха с лилави плакати, осъждащи насилието

Бурният вятър събори 13 дървета и светофар в Стара Загора (СНИМКИ)

Бурният вятър събори 13 дървета и светофар в Стара Загора (СНИМКИ)

България Преди 14 часа

Проблеми с електричеството има в село Люляк

Ураганният вятър преобърна ТИР край Сливен

Ураганният вятър преобърна ТИР край Сливен

България Преди 15 часа

На шофьора на товарния камион ще бъде наложена глоба

"България може": Кузман Илиев основа нова партия

"България може": Кузман Илиев основа нова партия

България Преди 15 часа

Партия "България може" беше учредена днес

Влак дерайлира край гара в София, няма пострадали (СНИМКИ)

Влак дерайлира край гара в София, няма пострадали (СНИМКИ)

България Преди 16 часа

Инцидентът е станал в района на "Захарна фабрика"

„Хамас“ съобщи за смъртта на заложничка в Газа

„Хамас“ съобщи за смъртта на заложничка в Газа

Свят Преди 16 часа

Твърдението не е потвърдено от израелската армия

„Нямаме какво да крием“: ПП-ДБ искат срещата с ГЕРБ да е пред медиите

„Нямаме какво да крием“: ПП-ДБ искат срещата с ГЕРБ да е пред медиите

България Преди 17 часа

Коалицията също така публикува писмото, което Борисов е изпратил до тях