П рез 1936 година, Opel става първият германски автомобилен производител, който предлага достъпен, подходящ за семейства компактен автомобил, наречен Kadett.
Делът на компактните автомобили се развива бурно през годините на т. нар. “Wirtschaftswunder” или „Германското икономическо чудо“. За целта Opel строи изцяло нов завод в Бохум, в Германия, в който от 1962 г. започва да се произвежда новият Kadett.
Традицията на Opel в създаване на технологични еталони в компактния клас започва още с оригиналния Opel Kadett от 1936 г. След Opel Olympia, първият германски сериен автомобил с изцяло стоманена самоносеща каросерия, Kadett също се сдобива с тази революционна технология.
Сравнена с класическата по това време компановка с дървена каросерия, монтирана върху носеща рама, самоносещата каросерия предлага множество предимства, като по-ниско тегло (осигуряващо от своя страна по-добра динамика и по-нисък разход на гориво), по-високо ниво на безопасност (благодарение на здравата клетка за пътниците) и по-нисък център на тежестта.
Сред предимствата на Kadett A (1962-1965 г.) са динамичният 1,0-литров двигател, големият багажник и изобилието от пространство в салона. Рецептата за успех включва също съставка, на която нито един конкурент не би могъл да се противопостави. Капачката за зареждане на резервоара е от външната страна, а не в багажника, запазен от своя страна за лесно поставяне на багажа.
Компактният клас на Opel навлиза в нова ера с Kadett D (1979-1984 г.). Вместо задното предаване, новият модел разполага със задвижване на предните си колела “made by Opel”, за първи път. Икономичното по отношение на заеманото пространство напречно разположено задвижване позволява компановка, която пък е предпоставка за повече обем в интериора. Въпреки че новият модел е по-къс от предшественика си, той предлага по-голям интериор и пространство от много от конкурентите на Kadett.
В периода от 1962 дo 1965 година компанията Opel произвежда от Kadett A близо 650 000 екземпляра. Успехът на Kadett В е много по-голям, като от него са продадени над 2,6 милиона пекземпляра от септември 1965 до юли 1973 година. Общо 1,7 милиона са произведените в периода между 1973 и 1979 година бройки от Kadеtt C. Над 2,1 милиона екземпляра от Kadett D са произведени в периода между 1979 и 1984 година. Накрая идва и произвежданият от 1984 дo 1991 година Kadett E, който получава европейската награда “Автомобил на 1984 година”. Той е и абсолютен пазарен фаворит. С продажбите си в размер на 3 779 289 автомобила за целия период на производство, моделът се превръща не само в най-големия бестселър в историята на марката Opel до този момент, но и в световен шампион по аеродинамика.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Строй се, преброй се: VW Tiguan отново задава тона за песен (тест драйв)
Автомобилите, с които собствениците им не могат да се разделят и след 15 години
Това е хотелът-мечта за най-запалените автомобилни почитатели
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!