К итайската инвазия в Европа започва с пълна сила, но истината е, че Great Wall Motor е на родния пазар вече 13 години, за което време марката е реализирали над 8000 продажби. Преди години този успех бе постигнат и с помощта на завода в с. Баховица, и с няколко държавни поръчки, но основното е, че продуктите днес нямат нищо общо с продуктите от преди години.
За въпросните 13 години моделите на Great Wall направиха наистина огромен скок и като дизайн, но най-вече като качество. Доказаха го и трите продукта, които официалният представител на китайската марка (Българска Автомобилна Индустрия, БАИ) представи пред специализираните медии: Ora 03, Wey 03 и Wey 05.
С тези три модела спокойно може да се каже, че започва новата ера за Great Wall в България и Европа. За целта марката има нов посланик, ново, красиво и позлатено лице – Симона Дянкова, олимпийски шампион от Токио 2020, капитан на отбора по художествена гимнастика.
Супер успешната гимнастичка сподели впечатленията си от изцяло електрическата Ora 03, чийто посланик е Симона. Компактният градски електромобил се произвежда заедно с... новото поколение на MINI Cooper в Китай. Дизайнът на Ora 03 е една от най-отличителните черти на модела, вдъхновен от 60-те години на миналия век.
Платформата (L.E.M.O.N) е модулна и специално разработена за електромобили, тя позволява монтирането на батерии с капацитет 48 kWh и 63 kWh. Ora 03 се задвижва от синхронен електромотор с постоянни магнити, генериращ 126 kW мощност и 250 Нм, които гарантират пробег в града на ток до 310 км.
Голямата въпросителна – надеждността. В случая новите продукти на Great Wall за Европа могат да се похвалят с 5 звезди за безопасност, това важи както за Ora 03, така и за Wey 03 и Wey 05.
Иначе моделът се предлага с гаранция от 5 години без ограничение на пробега и 8 години или 160 000 км на батерията. По случай лансирането на модела на пазара БАИ предлага ценово предимство на първите клиенти от 10 000 лв.
За мен големият акцент обаче е Wey 05, супер луксозен SUV с дължина от близо 4,9 м и междуосие 2,9 м. Това го поставя директно срещу BMW X5 и Mercedes GLE като размери.
Но най-впечатляващото при този модел е усещането за лукс, което те лъха още при първия досег с модел.
Отвън има голямо количество хром, може би повече от необходимото, но Мечо Пух си го е казал: „Колкото повече, толкова повече“. Далеч по-впечатляващ е интериорът, в който буквално „мирише на лукс“, както казваше Христо Стоичков преди години по адрес на Infiniti.
Интериорът е доминиран от кожа и велур, централният дисплей е с отлична графика и доста интуитивна ориентация, металните високоговорители на аудио системата Infinity е само щрих от това, което предлага моделът.
А той е впечатляващ и като механика. Тук ще отворя една скоба: ще трябва да изчакаме няколко години, за да се натрупа достатъчно база данни за здравината на автомобилите. Иначе моделът разчита на 2,0-литров мотор с 204 к.с., голяма батерия с капацитет 40 kWh и два електромотора. Резултатът е системна мощност от 476 к.с. и 847 Нм, които ускоряват тежащия 2,3 тона автомобил до 100 км/ч за 5 секунди. И, благодарение на голямата батерия, той може да измине на ток до 146 км (WLTP), което е непостижимо за преките му конкуренти.
Непостижима е и цената му, топ изпълнението на Wey 05 излиза около 120 000 лв. Ехидният въпрос го чувам веднага: „за китаец“? Да, китайски автомобил, струващ доста, но наистина моделът предлага абсолютно всичко, което може да предложи един голям SUV, гарниран с много кожа и Алкантара
Моделът е с 5 звезди за безопасност, има 5 години гаранция без ограничение на пробега, 8 години или 160 000 км гаранция на батерията.
Подробно ще разкажем за Wey 05, когато навъртим малко повече тестови километри с него, но първите ни впечатления са наистина добри.
Още автомобилни новини четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!