Огромен, маневрен, икономичен, бърз, технологичен… Audi Q7
Източник: Христо Петров
7

С ледващата лимузина А8 ще е така натъпкана с технологии, както ще натъпкат новия звезден кораб на капитан Джеймс Т. Кърк, с който той е екипажът му ще продължат да изследват дълбините на космоса след „Отвъд“. Междувременно в Германия тестват новото Q8, а в началото на есента у нас ще акостира нютон метричния звяр SQ7. Реших да уплътня промеждутъка и да си припомня на какво е способен сегашният технологичен връх в гамата на Audi. И отново останах поразен, защото Audi Q7 3,0 TDI предлага такъв микс от качества, които са напълно несъпоставими. На пръв поглед. При втори, равняващ се на 500 км пробег, човек установява, че динамика и икономичност, завиване и 5 метра дължина се привличат като противоположни полюси на магнит.

ВИЖТЕ ЦЯЛАТА СНИМКОВА ГАРЕЛИЯ НА Q7 3,0 TDI S-LINE

Признавам, 10 години между две поколения са много, но Q7 дойде зареден с такъв боен арсенал, че смрази сърцата на конкурентите си. Аз не мога да кажа кой е най-добрият в класа, макар да съм карал всичките основни претенденти, но определено Q7 вече е моят фаворит. Обсебва сетивата ти като чист Macallan. Единствено предницата разваля леко вкуса, както го прави ледът с въпросната напитка.

Но това е чисто субективно мнение. Отвън е черен като душата на Дарт Вейдър. Това леко омекотява огромната Singleframe решетка. Новият модел е по-къс и по-тесен от предходния, а височината им е идентична. Въпреки това, именно заради въпросната радиаторна решетка, моделът изглежда по-нисък и много по-широк от преди.

Източник: Христо Петров

Това е чисто визуален ефект, който неутрализира предходната арогантност на модела, заменяйки я с по-дискретна елегантност. Истината е, че от далеч може да го пообъркате с голямо комби. Аз лично предпочитам агресията, но не мога да отрека факта, че тук сериозна дума е имала аеродинамиката, чийто коефициент на обтекаемост cd от едва 0.32 е най-ниският в сегмента. Това не променя факта, че Q7 си остава с дължина над 5 метра, а интериорът му е още по-просторен от преди. Най-дългият в сегмента.

Източник: Христо Петров

Интериорът. Интериорът е… невероятен. Обожавам изчистените, елитарни линии. Затова изключително много ценя вътрешността на Volvo XC90. Там обаче има един проблем: затруднението при боравенето с големия сензорен дисплей. В Audi Q7 има само едно нещо, което е излишно: сензорен тачпад, на пък оценявам факта, че има много хора, които искат да си играят с него. Всичко останало е брилянтно. Без да преувеличавам. Интериорът на Q7 е моето мерило за комфорт, дизайн, качество, простор. И ергономия.

Арматурното табло е визуално отделено от централната конзола, подчертавайки чувството за спортен дух. Централната конзола е насочена към водача и е в перфектна хармония с останалата част от интериора. Всичко е изпипано до най-малкия детайл. Всички контролни елементи са поместени в рамки от фини алуминиеви детайли.

Източник: Христо Петров

Чувствам се перфектно зад волана със скосено дъно. Перфорирана кожа, контрастни шевове. Чрез бутон върху него се превключва от класическата визия с двойни контролни уреди към екран на инфоразвлекателната система с разширена зона за списъци и навигационна карта.

Перфектно се чувства и синът ми отзад, който трудно може да бъде удържан 3 часа в детско столче. Макар по-къс и по-тесен от предшественика си, Q7 предлага много по-голям вътрешен простор. Има достатъчно място малкия да направи един лек джогинг отзад, макар да правя почивка, за да се поразтъпче и да си седи в столчето. Въобще не са замислям да вдигам третия ред седалки, но такъв има. Знаете това какво означава: данъчно облекчение. В 5-местна конфигурация моделът предлага товарен обем от 890 литра.

Тапицираните с Alcantara седалки са дълбоки и с отлична странична опора. Задължително условия за комфорта и удоволствието от пътя. А с този автомобил – за предпочитане да е дълъг.

Източник: Христо Петров

ЦИФРИТЕ:

До 325 кг по-лек от предшественика си; коефициент на обтекаемост cd от едва 0,32, който е най-ниският в сегмента; Q7 е с 37 мм по-къс и с 15 мм от предшественика си; разстоянието между първия и втория ред седалки се увеличило с 21 мм, а височината в интериора при главите е нараснало с 41 мм на предния и с 23 мм на задния ред; товарният обем при 5-местна конфигурация на салона е 890 литра, достигаща до 2075 л при сгъване на втория ред седалки; опционалната система Bang & Olufsen с 23 високоговорителя е с мощност 1920 вата; центърът на тежестта и снижен с цели 50 милиметра спрямо този на предшественика; просветът на модела достига 235 мм; Quattro задвижването може да прехвърли до 70% въртящ момент към предния и до 85% към задния мост.

Източник: Христо Петров

Избирам Comfort от седемте налични режима на системата Audi drive select. Q7 буквално гази неравната „Хемус“, не, буквално плува по вълнообразната й повърхност. За това „вината“ носи въздушното окачване. При движение по магистрала, каросерията се снижава с до 30 милиметра, а при движение с ниски скорост в офроуд режим се издига с до 60 милиметра. Впечатляващо е, че движението става абсолютно безшумно. Вече споменах за коефициентът на челно въздушно съпротивление, който е основополагащ фактор за утопичната тишина на борда на автомобила.

Но безшумни са интериорите и на другите му конкуренти. Далеч по-потресаващ е друг факт: този 5-метров автомобил завива като мини хечбек. Направих няколко обратни завоя, за да се уверя, че нещо не бъркам. Но не бъркам, Q7 сякаш се увива около оста си като старите „Икарус“-и.

Това се дължи на системата за завиване на четирите колела (опция, според мен задължителна). Кормилна уредба с електрически задействана система завърта задните колела с до 5 градуса в зависимост от ситуацията. При ниски скорости те се завъртат обратно на предните, с което значително се намалява радиуса на завиване (с до един метър) и се подобрява маневреността. При високи скорости на движение задните колела следват движението на предните.

Източник: Христо Петров

Не я тествах само в обратен завой. След като оставих малкия на бабина градина, минах през „Петрохан“. Там условията са чудесни за подобно нещо. Тук вече избрах режим Dynamic, сменях сам 8-те предавки на трансмисията, завиващите четири колела вършеха своята магия, подпомагани от всеизвестната quattro система. В нормални условия на работа, централният диференциал предава въртящия момент в съотношение преден/заден мост 40:60. Ако колелата на едната от осите загубят сцепление, системата изключително бързо започва да променя пропорцията, която може да достигне до 70% към предния и до 85% към задния мост.

Цялата тази конфигурация прави Q7 изключително стабилен. Мощността и 600-те нютона се разгръщат много плавно. Нямам усещането, че ускорението идва с ритник в гърба, но с 6,3 сек до 100 км/ч, Q7 е бързак. За автомобил с тегло над 2 тона.

Източник: Христо Петров

На върха на „Петрохан“ борд компютърът показваше 10,1 л/100 км. Минавал съм оттам много пъти с различни коли. Твърдя, че такъв параметър не се е отдал на повечето от тях, а нафта не съм пестил. Но това не е толкова важно. Този показател е нормален и очакван. Но какво ви попитах отначало? Попитах дали е възможно Q7 да харчи под 8 л/100 км. Възможно е. С багаж, жена и дете на борда, но в много сериозен трафик на „малката Витиня“ (Искърското дефиле), без да предприемам рисковани маневри за изпреварване на 1-2 коли, с постоянна скорост до 90 км/ч, Audi Q7 3,0 TDI показа 7,8 л/100 км. Не съм гонил подобен детайл в шофирането ми, но многото камиони го наложиха. И се радвам, защото ако аз бях прочел това в друг материал, нямаше да му повярвам. Възможно е и вие да не ми повярвате, но той беше факт. Audi Q7 завива като мини хечбек и може да харчи като него.

Искам ми се да разкажа с много думи какво представляват матричните фарове на Q7. Но ми е трудно. Мисля, че струват малко над 4000 лв., но това е екстра, която трябва да имаш. С диоптър 2,25 не се чувствам особено комфортно да шофирам нощем. Но сега излязох умишлено на нощна разходка. И матричните фарове буквално прорязват нощта. Беше… ами вълнуващо.

Източник: Христо Петров

Audi Q7 е от автомобилите, в които е достатъчно само да се качиш, за да се влюбиш. Вярно, любовта в днешно време е скъпо занимание. В нашия случа излиза около 120 000 бона (базово за модела), но той ползва данъчно облекчение заради седемте си места. А в момента Audi Q7 e с актуална промоция за автомобили на склад с 9000 лв. ценово предимство. Най-малкото, което може да направите, е да се запишете за тестово шофиране. Аз направих такова за три дни и 500 км (все пак професията ме облагодетелства), за да заключа, че това е автомобил, в който вниманието към детайла достига своя връх.

Източник: Христо Петров

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Audi Q7 3,0 TDI

Размери

Дължина, мм: 5052

Широчина, мм: 1970

Височина, мм: 1741

Междуосие, мм: 2994

Маса, кг: 1995

Двигател

Тип: V-образен, 6-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 2997

Макс. мощност, к.с.: 272

Макс. въртящ момент, Нм: 600

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 234

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 6,3

Среден разход, л/100 км: 5,7

Вредни емисии СО2, г/км: 149

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 117 857

КОНКУРЕНТЪТ

Volvo XC90 D5

Размери

Дължина, мм: 4950

Широчина, мм: 2008

Височина, мм: 1776

Междуосие, мм: 2984

Маса, кг: 2082

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, би-турбо

Работен обем, куб. см: 1969

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 235 при 4250

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 470 при 1750-2500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 220

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,8

Среден разход, л/100 км: 5,8

Вредни емисии СО2, г/км: 152

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 108 890

Коментари 7
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

7 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Пиперлив език и щури рождени дни разтърсиха Вилата на любовта

Пиперлив език и щури рождени дни разтърсиха Вилата на любовта

Любопитно Преди 6 часа

Програмистът Тихомир и полицайката Маргарита празнуваха заедно

Армения предава още територия на Азербайджан

Армения предава още територия на Азербайджан

Свят Преди 6 часа

Населените места са били под арменски контрол от началото на 90-те години

Главчев се отказа от смяната на външния министър

Главчев се отказа от смяната на външния министър

България Преди 9 часа

Това научи NOVA неофициално от свои източници

Страните от НАТО ще дадат на Украйна още ПВО

Страните от НАТО ще дадат на Украйна още ПВО

Свят Преди 10 часа

НАТО направи карта на съществуващите възможности

Главчев освободи трима зам.-министри

Главчев освободи трима зам.-министри

България Преди 11 часа

Това са Мартин Гиков, Николай Сиджимов и Николай Найденов

Сблъсък между ГЕРБ и ПП-ДБ по казуса с "Боташ"

Сблъсък между ГЕРБ и ПП-ДБ по казуса с "Боташ"

България Преди 11 часа

Мартин Димитров от ПП-ДБ посочи, че Денков не е подписвал договора, нито неговият енергиен министър

Електроенергийна компания отвори първия си клиентски център в Пловдив

Електроенергийна компания отвори първия си клиентски център в Пловдив

България Преди 12 часа

С него групата стартира разширяването на търговската си мрежа в цялата страна

Освободиха от длъжност областния управител на Бургас

Освободиха от длъжност областния управител на Бургас

България Преди 12 часа

Пламен Янев беше назначен за областен управител на Бургас на 28 юли 2023 година

Стоянов: Янев е имал контакт с Мартин Божанов

Стоянов: Янев е имал контакт с Мартин Божанов

България Преди 12 часа

Това става известно от писмен отговор на служебния министър на вътрешните работи

<p>Първа доставка на шведско ядрено гориво за АЕЦ &quot;Козлодуй&quot;&nbsp;</p>

В АЕЦ "Козлодуй" пристига първата доставка на ядрено гориво от Уестингхаус

България Преди 12 часа

Горивото от "Уестингхаус" е предназначено за 5-ти блок на централата

Мъж заплаши да се самовзриви до консулството на Иран в Париж

Мъж заплаши да се самовзриви до консулството на Иран в Париж

Свят Преди 12 часа

Полицията съобщи, че е разположила сили на терен и е помолила гражданите да избягват района

Стефан Димитров: Оставам министър до указ на президента

Стефан Димитров: Оставам министър до указ на президента

България Преди 12 часа

Стефан Димитров: Аз не съм политик, аз съм дипломат

д

Уникалните вина, родени от черни вулканични кратери

Любопитно Преди 13 часа

Вино се произвежда на архипелага от 15-и век, когато пристигат първите испански колонисти

Русия постави условията си за преговори за Украйна

Русия постави условията си за преговори за Украйна

Свят Преди 13 часа

Лавров иска да се говори за Украйна, "която е изконно руска"

Петков: Тайна координация между Борисов, Радев и Пеевски

Петков: Тайна координация между Борисов, Радев и Пеевски

България Преди 13 часа

Петков: Стефан Димитров „явно не е с евроатлантически поглед“

Колко често българинът поръчва храна за вкъщи

Колко често българинът поръчва храна за вкъщи

Любопитно Преди 14 часа

Food quiz със Стефани от Hell’s Kitchen