Ford Focus стигна до нормалния за средата на жизнения цикъл фейслифт, който трябва да му помогне да заздрави позицията си на пазара. В тези времена, когато SUV-манията продължава да диктува пазара, Focus си остава много важен модел за европейското подразделение на Ford. Обновяването на модела не е засегнало силно външния облик, но за сметка на това под ламарините има доста интересни новости, като без съмнение най-впечатляващата е „телевизорът” в интериора. Тук става въпрос за най-големия в класа 13,2-инчов (опция) екран на инфотейнмънт системата, от който се контролира технологията SYNC 4 с достъп до онлайн услуги и възможност за актуализация по въздуха. Ford твърди, че интерфейсът е станал по-интуитивен, но бутоните за контрол на климатичната система са заменени от управление от дисплея, което не улеснява боравенето по време на път.
![](https://m4.netinfo.bg/media/images/48127/48127132/655-402-ford-focus-2022.jpg)
Иначе външните промени по обновения Focus не са толкова радикални. Забелязва се повдигнатият преден капак за „по-добро визуално присъствие” и препозиционирането на емблемата, която от над радиаторната решетка вече е в центъра й. Всеки модел е с LED фарове с интегрирани светлини за мъгла и по-откроими дневни светлини, като задните LED светлини са с нова графика.
![](https://m.netinfo.bg/media/images/48127/48127134/655-402-ford-focus-2022.jpg)
Дизайнерите са вложили усилия за по-голямо разграничаване на моделите Focus. За целта Connected и Titanium вече са с по-широка радиаторна решетка с матово черен кант и хоризонтални ребра. От друга страна ST-Line е с матова черна „пчелна пита”, по-дълбоки долни въздухотвори и странични престилки, дифузьор и заден спойлер. Кросоувър изпълнението Active е с вертикални „ребра” в решетката, докато пакетът Vignale при моделите Titanium, ST-Line и Active е с хромирана горна решетка и специални лети джанти.
Най-голямата новост под предния капак е 7-степенната автоматична трансмисия с двоен съединител, която се предлага за мекия 48-волтов хибриди с мощност 155 к.с. (има го и с мощност 125 к.с., но с 6-степенна механична трансмисия).
Focus предлага също така и 1,0-литровия бензинов двигател на EcoBoost с мощност 100 к.с. и 125 к.с. и шестстепенна ръчна скоростна кутия. Предлага се също и 1,5-литровият дизелов двигател EcoBlue с мощност от 95 к.с. и 120 к.с., с разход на гориво от 4,0 л/100 км и 106 г/км CO2 WLTP. Осемстепенна автоматична трансмисия се предлага за варианта със 120 к.с.
![](https://m5.netinfo.bg/media/images/48127/48127133/655-402-ford-focus-2022.jpg)
Focus ST продължава да разчита на познатия 2,3-литров EcoBoost с 280 к.с., но моделът вече е с нови джанти, нова боя Mean Green (опция) и нови седалки (собствено производство), заменящи досегашните от Recaro.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Джеръми Кларксън избра своя автомобил на 2021 година
Mercedes-Benz EQS кацна в България, впечатляващ е във всяко едно отношение
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!