Ford Focus стигна до нормалния за средата на жизнения цикъл фейслифт, който трябва да му помогне да заздрави позицията си на пазара. В тези времена, когато SUV-манията продължава да диктува пазара, Focus си остава много важен модел за европейското подразделение на Ford. Обновяването на модела не е засегнало силно външния облик, но за сметка на това под ламарините има доста интересни новости, като без съмнение най-впечатляващата е „телевизорът” в интериора. Тук става въпрос за най-големия в класа 13,2-инчов (опция) екран на инфотейнмънт системата, от който се контролира технологията SYNC 4 с достъп до онлайн услуги и възможност за актуализация по въздуха. Ford твърди, че интерфейсът е станал по-интуитивен, но бутоните за контрол на климатичната система са заменени от управление от дисплея, което не улеснява боравенето по време на път.
Иначе външните промени по обновения Focus не са толкова радикални. Забелязва се повдигнатият преден капак за „по-добро визуално присъствие” и препозиционирането на емблемата, която от над радиаторната решетка вече е в центъра й. Всеки модел е с LED фарове с интегрирани светлини за мъгла и по-откроими дневни светлини, като задните LED светлини са с нова графика.
Дизайнерите са вложили усилия за по-голямо разграничаване на моделите Focus. За целта Connected и Titanium вече са с по-широка радиаторна решетка с матово черен кант и хоризонтални ребра. От друга страна ST-Line е с матова черна „пчелна пита”, по-дълбоки долни въздухотвори и странични престилки, дифузьор и заден спойлер. Кросоувър изпълнението Active е с вертикални „ребра” в решетката, докато пакетът Vignale при моделите Titanium, ST-Line и Active е с хромирана горна решетка и специални лети джанти.
Най-голямата новост под предния капак е 7-степенната автоматична трансмисия с двоен съединител, която се предлага за мекия 48-волтов хибриди с мощност 155 к.с. (има го и с мощност 125 к.с., но с 6-степенна механична трансмисия).
Focus предлага също така и 1,0-литровия бензинов двигател на EcoBoost с мощност 100 к.с. и 125 к.с. и шестстепенна ръчна скоростна кутия. Предлага се също и 1,5-литровият дизелов двигател EcoBlue с мощност от 95 к.с. и 120 к.с., с разход на гориво от 4,0 л/100 км и 106 г/км CO2 WLTP. Осемстепенна автоматична трансмисия се предлага за варианта със 120 к.с.
Focus ST продължава да разчита на познатия 2,3-литров EcoBoost с 280 к.с., но моделът вече е с нови джанти, нова боя Mean Green (опция) и нови седалки (собствено производство), заменящи досегашните от Recaro.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Джеръми Кларксън избра своя автомобил на 2021 година
Mercedes-Benz EQS кацна в България, впечатляващ е във всяко едно отношение
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!