Е дно е нещото, което веднага се набива на очи. И то е свързано с факта, че визуалните промени са трудно забележими между шестото и седмото поколение. Но това беше очаквано. Така на преден план изникват детайлите, а именно те правят разликата.
Чрез по-широко използване на алуминий и високоякостни теглото на новата Серия 5 е понижено с до 100 кг.
Другото, което не се забелязва, е новоконструираното окачване на бизнес седана. Множеството опции за окачването и интегралното активно кормилно управление, което вече може да бъде комбинирано и с xDrive, допълват динамичния потенциал на автомобила. Друго нещо, което отново остава незабележими за окото, е коефициентът на въздушно съпротивление от до cw = 0,22 (при дължина от 4935 мм), което е най-добрата стойност в своя клас.
Системите за подпомагане на управление са много, меко казано. Новост е серийната стереокамера, която следи зоната около автомобила във взаимодействие с опционалните радарни и ултразвукови сензори. Освен Асистента за избягване на препятствия и предупреждението за напречен трафик новост при BMW Серия 5 са и Асистентът за смяна на лентата, както и Асистентът за поддържане на лентата с активна защита срещу страничен сблъсък. Разширена е и функционалността на опционалния активен автопилот (Active Cruise Control, ACC) и на Асистента за завиване и водене в лентата, с което BMW Серия 5 прави следващата стъпка към автоматизираното шофиране. Сред тях е и прехвърлянето на ограниченията на скоростта от опционалния Intelligent Speed Assist към автопилота, като водачът има възможност да адаптира скоростта в рамките на +/– 15 км/ч. По желание на водача от потеглянето до скорост 210 км/ч автомобилът може да поеме подаването на газ, спирането и завиването.
Новото BMW Серия 5 е оборудвано с iDrive от следващо поколение. При върховото ниво на оборудване навигацията, телефона, развлекателните предложения и автомобилните функции се изобразяват върху 10,25-инчов дисплей с висока разделителна способност. В зависимост от предпочитанията на водача управлението може да се извършва с контролера на iDrive, с гласови команди, с жестове или чрез директно докосване на повърхността на дисплея. Пълноцветният BMW Head-Up дисплей от най-ново поколение има увеличена със 70% площ на проекцията и изобразява пътните знаци, списъците с телефонни номера, радиостанциите, музикалните заглавия, указанията на навигационната система или предупрежденията на асистиращите системи.
Всички фарове на BMW Серия 5 Седан серийно са оборудвани с LED технология. Като опция се предлагат адаптивни LED фарове с променливо разпределение на светлината включително светлини за кръгови кръстовища и незаслепяващ асистент за дългите светлини BMW Selective Beam с обсег до 500 метра.
Всички двигатели са от новоразработеното модулно семейство агрегати на BMW EfficientDynamics. Новият двулитров 4-цилиндров двигател на BMW 530i разгръща максимален въртящ момент от 350 Нм и максимална мощност от 252 к.с. BMW 530i ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,2 секунди и развива максимална скорост от 250 км/ч. Върховият двигател при новото BMW 540i развива 340 к.с. Трилитровият редови „шестак“ разгръща максимален въртящ момент от 450 Нм. Въпреки по-високата мощност и динамика на управлението средният разход на гориво е само 6,5 л/ 100 км. Това при ускорение до 100 км/ч за 4,8 секунди.
Четирицилиндровият дизелов двигател на BMW 520d развива 190 к.с. и максимален въртящ момент от 400 Нм. Новото BMW 530d също демонстрира по-висока динамика и ефективност. С мощността си от 265 к.с. и максимален въртящ момент от 620 Нм то значително превъзхожда редовия шестцилиндров двигател на предшественика си.
Скоро след въвеждането на пазара BMW ще разшири гамата на новото Серия 5 Седан с три допълнителни двигателя. С BMW 520d EfficientDynamics Edition; през март 2017 г. на пазара ще бъде въведено и BMW 530e iPerformance – BMW Серия 5 Седан с Plug-in хибридно задвижване. Комбинацията между електрическата задвижваща концепция BMW eDrive и 4-цилиндровия бензинов двигател реализира екстремно ниските СО2 емисии от само 46 г/км (2,0 л/100 км). Системната мощност достига 252 к.с. Най-спортният модел на новото BMW Серия 5 от март 2017 година ще бъде BMW M550i xDrive с V-образен осемцилиндров двигател с 462 к.с. и 650 Нм въртящ момент. BMW M550i xDrive ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,0 секунди.
Четете още:
Ураганът „Матю“ сближи още повече ентусиаст и неговото BMW M3
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!