П о-добре късно, отколкото никога! Audi най-после влезе в сегмента на SUV-купетата, където X6 и GLE Coupe се боричкат за надмощие. При почти същите размери като на Q7, макар да изгежда доста по-нисък заради скосената линия на покрива, новият Q8 предлага междуосие от почти 3 метра, благодарение на което компанията твърди, че интериорът на техния модел е много по-просторен от този на преките конкуренти.
Багажникът също е огромен със своите 605 литра обем, който може да нарасне до 1755 л при сгъване на задните седалки.
Визуално новият Q8 e лесно разграничим от останалите членове на семейство Q, тъй като интерпретира новия дизайнерски език на марката. За щастие дизайнът не се различава много от концепциите Q8 и Q8 Sport, което ще рече много агресивна предница, доминирана от огромната радиаторна Singleframe решетка с шест вертикални ламела. Тя е заобиколена от тънки матрично LED фарове. Масивната C-колона е леко спускащата се назад линия на покрива характеризират профила, докато отзад стоповете преминават през цялата дължина на задницата, нещо което вече бе наложено от А7 и А8.
Ако сте влизали в споменатите току що модели, то интериорът на Q8 няма да ви изненада. Той е с подобна конфигурация, като всички е дигитално, физически бутони почти липсват: дигитално приборно табло и още два огромни дисплея на централната конзола – единият за инфотейнмънт системата, другият за климатика.
Оборудван с 3,0-литров TDI двигател (Q8 50 TDI), моделът тежи 2145 кг, което не е много за подобни размери, тъй като Audi Space Frame разчита на алуминий и 14,4% високоякостна стомана.
Въпросният V6 дизел разчита на мека хибридна технология, чийто компоненти са 40-волтова електрическа мрежа, литиево-йонна батерия и алтернатор-стартер. Системата позволява автомобилът да се движи с изключен двигател при скорост до 160 км/ч, като възстановява до 12 киловата по време на отрицателно ускорение. Това е спомогнало да се намали разходът на гориво с около 0,7 л/100 км.
Q8 50 TDI генерира 300 к.с. и 600 Нм, които се предават към четирите колела посредством 8-степенна tiptronic трансмисия. До 100 км/ч ускорява за 6,3 секунди. Моторната гама се допълва от втори 3,0 TDI с 231 к.с. и 3,0 TFSI с 344 к.с.
Още един интересен факт за модела е, че той се произвежда в Братислава. Пазарен дебют в Германия и останалата част на Европа ще направи през третото тримесечие на тази година.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Електромобилите и хората: любопитни факти
Нелегален софтуер е причина Германия да плаши Daimler с глоба от 3,75 млрд. евро
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!