Т ук ще става въпрос за Mobilisights, новото бизнес подразделение на концерна, фокусирано върху създаването на софтуерни услуги и събиране на информация. Но да го кажем от самото начало: не става въпрос за лична информация в най-прекия смисъл на това определение, а информация от автомобила, от милиони автомобили, която информация ще струва милиарди.
А това е повече от логична стъпва във все по-свързания свят. Stellantis очаква да достигне 34 млн. свързани автомобила до 2030 г. Това означава стотици милиони сензори и милиарди GB данни. Които ще струват милиарди евро.
Бизнес подразделението Mobilisights трябва да генерира приблизително 20 млрд. евро допълнителни годишни приходи до 2030 г. То ще разработва и лицензира иновативни B2B продукти, приложения и услуги. Разбира се, Mobilisights и неговите партньори ще работят в рамките на много стриктно управление на данните и политика за поверителност.
Така че, не се притеснявайте, Mobilisights не се интересува от лични ви данни. Интерес представляват информацията от сензорите, за да се подобри начинът, по който взаимодействате с колата си или да се подобри вашият комфорт и безопасност. Но също така тези данни ще бъдат част от по-голямата картина.
Те ще бъдат ключови за бъдещите комуникационни системи Vehicle-to-Grid и Vehicle-to-Vehicle. Всички данни, събрани от голям брой автомобили, ще допринесат за много по-добра безопасност по пътищата, с предупреждения в реално време или действия, предприети от автомобилите за избягване на опасности по пътя.
Подробности по темата четете на автомобилния сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!