П оследният член на базираните на платформата MLB Evo автомобили, където изпукват имената на Audi Q7, Porsche Cayenne и Lamborghini Urus, е нараснал на размери, за да предложи повече пространство в купето си. Третото поколение на Touareg е със 77 мм по-дълъг , 44 мм по-широк и 7 мм по-нисък спрямо предшественика си. Това, освен повече място в интериора, е довело до отваряне на багажник с обем от 679 до 810 литра (в зависимост от положението на задните седалки).
Интересното е, че, макар размерът да е доста по-голям, новият модел е свалил цели 106 кг. Това се дължи на смесването на алуминий (48%) и „високотехнологична стомана” (52%).
Що касае дизайнът, новият Touareg възприема напълно променената предна маска, позната ни от Arteon, като забелязваме свързване на фаровете с радиаторната решетка. Това придава на SUV-а дръзко и внушително излъчване, което ще разграничи модела от цялата плеяда конкуренти на пазара. Промените отзад не са толкова драстични, но също следват познат почерк.

Споменавайки фаровете ще отбележим, че те са от т. нар. матричен тип LED фарове, като всеки един е изграден от 128 светодиода, които се контролират индивидуално, за да „превърнат нощта в ден”.

Но трябва да кажем, че интериорът е този, който буквално втрещява. Volkswagen не е марка, която сме свикнали да ни изненадва, но последните 2-3 години говорят за коренна промяна в тази философия. Истината е, че дизайнерите буквално са полудели и са предложили на бъдещите собственици на модела един изцяло дигитален кокпит. Казвам кокпит, защото арматурното табло е силно извита към водача, обгръщайки го и придавайки много спортно усещане.

Иначе зад волана е позиционирано познатото ни 12-инчово приборно табло, но централната конзола се доминира от огромен 15-инчов сензорен дисплей, който дебютира за пръв път в модел на компанията от Волфсбург. Сами може да предположите, че това ще е командният център за многото функции, не малка част от които ще се предлагат срещу допълнително заплащане. Такъв е случаят с въздушното окачване (с електронен контрол на твърдостта на амортисьорите), масажни и вентилирани предни седалки, 4-зонов климатик, аудио система Dynaaudio с 14 високоговорителя и мощност 730 вата, както и най-големият панорамен плъзгащ се покрив, предлаган в гамата на VW.

Що касае задвижването, Touareg стъпва на пазара в Европа с два турбо 3,0-литрови V6 двигателя с мощност съответно 231 и 286 к.с. През есента към тях ще се присъедини бензинов V6 с 340 к.с.. На върха на гамата ще застане 4,0-литров V8 дизел с 421 к.с. Моделът ще има и хибридна версия с мощност 367 к.с., която първо ще се предложи в Китай, а след това в Европа.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Karlmann King e грозен, китайски и струва $2 млн.
До 9656 евро бонус за работниците на Porsche
Range Rover Sport иска приза „Най-многофункционален всъдеход” (тест драйв)
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!