Седмото поколение на "Голф" вече е сред нас, с целия си блясък, с който се появи и през месец септември в Германия. "Иконата", както я наричат почитателите на VW, е все така вездесъща и обещава да продължи историята на модела по най-подобаващ начин.
Поглед отдалеч ни кара да забележим "по-облегнатия" профил на автомобила. Предницата е издължена, а цялото купе назад сякаш е седнало върху задните колела - нещо, което ни навява мисълта за премиум колите... а тя е все така "народна".
Новобранецът е малко по-нисък и по-широк, което допълнително усилва усещането, че е "здраво стъпил на земята".
Лицето пък е смръщено, решетката присвита, а филигранно оформените би-ксенонови фарове са издължени.
И все пак "Голф" не би изневерил на дедите си. Характерната задна "C"-колона е запазила формата си и все така поддържа собствения облик на модела.
Предният мост пък е изместен напред, като по този начин, освен подобряването на возията и устойчивостта, се е отворило и повече място за пътниците.
Колкото до интериора, централната конзола е ориентирана повече към водача, оформяйки нещо като кът в салона.
Върху нея е разположен новият 8-инчов цветен тъчскрийн диспей, нещо което липсваше в предишното поколение или по-точно беше по-малко.
Естествено налице са навигация и пълен контрол върху всички функции на мултимедийната система.
Верни на кредото си да предоставят новите и напредничави технологии в "народните коли", от VW са внедрили няколко важни системи, имащи отношение пряко и непряко към безопасността.
Такава е например системата за разпознаване на умората на водача. Тя се самосезира, като следи поведението на шофирането, сковаността в ръцете върху волана и отклоненията в траекторията, като своевременно сигнализира и учтиво моли за почивка.
Също така място в пакета на "Голф" е намерило и автоматичното регулиране на дистанцията, във функция от скоростта, както и "Front Assist" - наблюдението на случващото се пред автомобила и спирането в случай на нужда в градски условия.
Дългите светлини се регулират така, че да не заслепяват насрещно движещите се, а освен това "Lane Assist" спомага за ненапускането на лентата без изрично предупреждение с мигащи светлини. В някои от нивата на оборудване присъства и системата за разпознаване на пътните знаци.
Моделът се предлага с четири бензинови и два дизелови двигателя.
1,2 литра работен обем TSI - агрегатът с директно впръскване и принудително пълнене се продава във версии с мощности от 85 и 105 конски сили.
Най-мощният сред бензиновите пък е 1,4-литровият TSI, който се разпростира в диапазона от мощности от 122 до 140 к.с.
Интересното при него е, че той може да работи само с два от четирите си цилиндъра при честоти на въртене до 4000 об/мин. Това се прави с цел намаляване на разхода, като двата неработещи цилиндъра (втори и трети) остават със затворени клапани и освен с инерционните сили от движението на буталата и мотовилките, не намаляват по никакъв начин момента, който създават останалите два цилиндъра. Това, разбира се, се прави с цел икономия на гориво, като "Голфът" остава сдържан, но само едно по-рязко натискане на педала на газта може да открие целия му потенциал.
Дизеловите двигатели пък са 1,6 TDI с мощност от 105 конски сили и 2,0 TDI - 155 к.с., като последният е и най-мощният в гамата на немците.
Предавателните кутии са 5- и 6-степенни ръчно управляеми, а при автоматичните трансмисии царят 6- и 7-степенните DSG кутии с два съединителя.
Имах удоволствието да управлявам новия "Голф" тъкмо с такава DSG кутия и двулитров дизелов двигател.
Приятно впечатление ми направи смяната на предавки с две надолу при рязкото натискане на педала на газта, което се изпълнява много бързо, въпреки че системата с два съединителя на практика губи предимството на този тип конструкции при подобно превключване (и въобще, когато предавките се сменят в незходящ ред).
Като пътно поведение на "Голф" може да се постави оценка, близка до отличен, тъй като автомобилът крени съвсем слабо, а за курсовата устойчивост в режим на ускорение се грижи електронната стабилизираща програма.
С икономично шофиране могат да се постигнат забележителни стойности на разхода, като леко "стряскащото" число 3,8, което се появява на дисплея за среден разход в литри на 100 км при движение с 90 км/ч по междуградски път.
Разбира се, нещата се променят, когато сменим режима на управление на "Sport". Впечатление прави огромната разлика в поведението на тандема двигател-трансмисия, който изцяло променя облика си спрямо "Eco" режима.
Този двойнствен характер на "Голф" определено прави автомобила много универсален и се докосва до сърцата на феновете на марката... за пореден път.
Така седмото поколение на вездесъщия модел намира място в ежедневието - в седемте дни от седмицата и кореспондира с ярката си тенденция към използването му навсякъде и по всяко време.
За своя тест с автомобила разказа Асен Мазгарев от Sportni.bg.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!
bugi-bugi
Абе,не можа да ме "грабне" от прима виста,нито от втора.
Техни4еските характеристики са интересни,но си мисля 4е немците могат и пове4ко.
А цената как е? или не е за казване?
elica1204
Външния дизайн е жалък ... прилича на Рено-клио от 1997...!
Нищо общо няма с готиния Фолксваген от миналото !!!
bonel4o
Много си е готина количката
barbola
мн смотан
aissan
Всъщност - " Голф" -а винаги си е бил съвсем посредствен автомобил !
Това което продължава да ме учудва обаче е : КАК е възможно да има толкова много БАЛЪЦИ , които да диплят такива тлъсти и сериозни пачки срещу ... ъъъ ... почти нищо насреща ...
psyh
Усещаш ли,че от позцията на бедняк,който не е виждал чисто нова кола просто изливаш омразата от скапания си живот в нета.Висиш тук денонощно и само " хейтърстваш". Колко е смешно един мижав беден българин да почне да коментира автомобил,който ще види едва след 10-15 години.
Никой
Голфа винаги е бил колата на бедния немец, но има леко спортен характер, въпреки че не може да се опъне на един миниван.
realityman
излагация за фолксваге! Първо колата изглежда модел 2002-2004-та най-много, поне на снимката, нищо ново, нищо интересно, вътре е повече от отчайващо, пластмаси и то евтини погледнете добре, изглежда, че някой китаец си е играл да сглобява евтини платмаси, пълен майтап е този голф, голф 5 беше най-сполучлиявия, този е най-зле от това което виждам, нито външно нито вътре. почнаха да правят еднодневки.
bmd-r
като изключим частта за материалите които от ревютата в ю-тюб са представяни като приятни на пипане и скъпи за дригото си прав.
особено за изгледа на модела - екстериора споконо може да се сбърка с голф 6 а интериора е на 99% същия
spool
Дет се вика - старата песен на нов глас. Винаги дизайна бил като на стария. Такива коментари се четяха и при появата на Голф 4, 5, след това 6, сега и 7. А ако ги наредиш на снимки от Първа до Седма серия, дали пак ще кажеш, че е същия? "Този е най-зле" казваш??? И по какво го разбра? Тества ли го? Докосна ли го? А въобще видя ли го на живо? Това българите най-много разбираме от политика, от коли и от футбол. Затова нето произвеждаме коли, нито футбол имаме, нито пък политиката ни я има. 'Айде останете със здраве.
quetzalcoatl
аутобилд оценяват
новия голф с 529 точки-критериите са цена/качество,сигурност,престиж,икономичност,нови технологии и други,с което го нареждат на първо място в класа му,пред А3,118d,A200 и много още.
Класацията доста ме учуди - и аз не си падам много по Голф,но вярвам на хората,които с това си изкарват хляба
...колкото до това,че бил едно към едно с предишния - ето ви ги наредени от 1 до 7,преценетете си сами
http://www.autobild.de/marken-modelle/vw/golf/
dbg1
E, у Перник ще се кефят на новия Голф...
bmd-r
на новия голф 3 щот в Перник той е на мода сега
bmd-r
е тъй то питай швабата ти каже че от голфу по убаво нема
а от де знае швабата ще попиташ - от перничанину ъфкорс
орфи
Добре е, добре е....