Новият Голф: Фолклорът и модерния дух
Източник: Асен Мазгарев / Sportni.bg
15

Седмото поколение на "Голф" вече е сред нас, с целия си блясък, с който се появи и през месец септември в Германия. "Иконата", както я наричат почитателите на VW, е все така вездесъща и обещава да продължи историята на модела по най-подобаващ начин.

Поглед отдалеч ни кара да забележим "по-облегнатия" профил на автомобила. Предницата е издължена, а цялото купе назад сякаш е седнало върху задните колела - нещо, което ни навява мисълта за премиум колите... а тя е все така "народна".

Новобранецът е малко по-нисък и по-широк, което допълнително усилва усещането, че е "здраво стъпил на земята".

Лицето пък е смръщено, решетката присвита, а филигранно оформените би-ксенонови фарове са издължени.

И все пак "Голф" не би изневерил на дедите си. Характерната задна "C"-колона е запазила формата си и все така поддържа собствения облик на модела.

Предният мост пък е изместен напред, като по този начин, освен подобряването на возията и устойчивостта, се е отворило и повече място за пътниците.

Колкото до интериора, централната конзола е ориентирана повече към водача, оформяйки нещо като кът в салона.

Върху нея е разположен новият 8-инчов цветен тъчскрийн диспей, нещо което липсваше в предишното поколение или по-точно беше по-малко.

Естествено налице са навигация и пълен контрол върху всички функции на мултимедийната система.

Верни на кредото си да предоставят новите и напредничави технологии в "народните коли", от VW са внедрили няколко важни системи, имащи отношение пряко и непряко към безопасността.

Такава е например системата за разпознаване на умората на водача. Тя се самосезира, като следи поведението на шофирането, сковаността в ръцете върху волана и отклоненията в траекторията, като своевременно сигнализира и учтиво моли за почивка.

Също така място в пакета на "Голф" е намерило и автоматичното регулиране на дистанцията, във функция от скоростта, както и "Front Assist" - наблюдението на случващото се пред автомобила и спирането в случай на нужда в градски условия.

Дългите светлини се регулират така, че да не заслепяват насрещно движещите се, а освен това "Lane Assist" спомага за ненапускането на лентата без изрично предупреждение с мигащи светлини. В някои от нивата на оборудване присъства и системата за разпознаване на пътните знаци.

Моделът се предлага с четири бензинови и два дизелови двигателя.

1,2 литра работен обем TSI - агрегатът с директно впръскване и принудително пълнене се продава във версии с мощности от 85 и 105 конски сили.

Най-мощният сред бензиновите пък е 1,4-литровият TSI, който се разпростира в диапазона от мощности от 122 до 140 к.с.

Интересното при него е, че той може да работи само с два от четирите си цилиндъра при честоти на въртене до 4000 об/мин. Това се прави с цел намаляване на разхода, като двата неработещи цилиндъра (втори и трети) остават със затворени клапани и освен с инерционните сили от движението на буталата и мотовилките, не намаляват по никакъв начин момента, който създават останалите два цилиндъра. Това, разбира се, се прави с цел икономия на гориво, като "Голфът" остава сдържан, но само едно по-рязко натискане на педала на газта може да открие целия му потенциал.

Дизеловите двигатели пък са 1,6 TDI с мощност от 105 конски сили и 2,0 TDI - 155 к.с., като последният е и най-мощният в гамата на немците.

Предавателните кутии са 5- и 6-степенни ръчно управляеми, а при автоматичните трансмисии царят 6- и 7-степенните DSG кутии с два съединителя.

Имах удоволствието да управлявам новия "Голф" тъкмо с такава DSG кутия и двулитров дизелов двигател.

Приятно впечатление ми направи смяната на предавки с две надолу при рязкото натискане на педала на газта, което се изпълнява много бързо, въпреки че системата с два съединителя на практика губи предимството на този тип конструкции при подобно превключване (и въобще, когато предавките се сменят в незходящ ред).

Като пътно поведение на "Голф" може да се постави оценка, близка до отличен, тъй като автомобилът крени съвсем слабо, а за курсовата устойчивост в режим на ускорение се грижи електронната стабилизираща програма.

С икономично шофиране могат да се постигнат забележителни стойности на разхода, като леко "стряскащото" число 3,8, което се появява на дисплея за среден разход в литри на 100 км при движение с 90 км/ч по междуградски път.

Разбира се, нещата се променят, когато сменим режима на управление на "Sport". Впечатление прави огромната разлика в поведението на тандема двигател-трансмисия, който изцяло променя облика си спрямо "Eco" режима.

Този двойнствен характер на "Голф" определено прави автомобила много универсален и се докосва до сърцата на феновете на марката... за пореден път.

Така седмото поколение на вездесъщия модел намира място в ежедневието - в седемте дни от седмицата и кореспондира с ярката си тенденция към използването му навсякъде и по всяко време.

За своя тест с автомобила разказа Асен Мазгарев от Sportni.bg.

Коментари 15
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

15 коментара
 
9

bugi-bugi

Абе,не можа да ме "грабне" от прима виста,нито от втора.
Техни4еските характеристики са интересни,но си мисля 4е немците могат и пове4ко.
А цената как е? или не е за казване?

0
1
8

elica1204

Външния дизайн е жалък ... прилича на Рено-клио от 1997...!
Нищо общо няма с готиния Фолксваген от миналото !!!

1
1
7

bonel4o

Много си е готина количката

1
1
6

barbola

мн смотан

1
2
5

aissan

Всъщност - " Голф" -а винаги си е бил съвсем посредствен автомобил !
Това което продължава да ме учудва обаче е : КАК е възможно да има толкова много БАЛЪЦИ , които да диплят такива тлъсти и сериозни пачки срещу ... ъъъ ... почти нищо насреща ...

2
3

psyh

Усещаш ли,че от позцията на бедняк,който не е виждал чисто нова кола просто изливаш омразата от скапания си живот в нета.Висиш тук денонощно и само " хейтърстваш". Колко е смешно един мижав беден българин да почне да коментира автомобил,който ще види едва след 10-15 години.

4
2

Никой

Голфа винаги е бил колата на бедния немец, но има леко спортен характер, въпреки че не може да се опъне на един миниван.

0
1
4

realityman

излагация за фолксваге! Първо колата изглежда модел 2002-2004-та най-много, поне на снимката, нищо ново, нищо интересно, вътре е повече от отчайващо, пластмаси и то евтини погледнете добре, изглежда, че някой китаец си е играл да сглобява евтини платмаси, пълен майтап е този голф, голф 5 беше най-сполучлиявия, този е най-зле от това което виждам, нито външно нито вътре. почнаха да правят еднодневки.

3
4

bmd-r

като изключим частта за материалите които от ревютата в ю-тюб са представяни като приятни на пипане и скъпи за дригото си прав.
особено за изгледа на модела - екстериора споконо може да се сбърка с голф 6 а интериора е на 99% същия

1
0

spool

Дет се вика - старата песен на нов глас. Винаги дизайна бил като на стария. Такива коментари се четяха и при появата на Голф 4, 5, след това 6, сега и 7. А ако ги наредиш на снимки от Първа до Седма серия, дали пак ще кажеш, че е същия? "Този е най-зле" казваш??? И по какво го разбра? Тества ли го? Докосна ли го? А въобще видя ли го на живо? Това българите най-много разбираме от политика, от коли и от футбол. Затова нето произвеждаме коли, нито футбол имаме, нито пък политиката ни я има. 'Айде останете със здраве.

2
1

quetzalcoatl

аутобилд оценяват
новия голф с 529 точки-критериите са цена/качество,сигурност,престиж,икономичност,нови технологии и други,с което го нареждат на първо място в класа му,пред А3,118d,A200 и много още.
Класацията доста ме учуди - и аз не си падам много по Голф,но вярвам на хората,които с това си изкарват хляба
...колкото до това,че бил едно към едно с предишния - ето ви ги наредени от 1 до 7,преценетете си сами
http://www.autobild.de/marken-modelle/vw/golf/

0
0
3

dbg1

E, у Перник ще се кефят на новия Голф...

3
0

bmd-r

на новия голф 3 щот в Перник той е на мода сега

3
0
2

bmd-r

е тъй то питай швабата ти каже че от голфу по убаво нема
а от де знае швабата ще попиташ - от перничанину ъфкорс

2
0
1

орфи

Добре е, добре е....

2
0
Обратно горе
- Скъпа, представяш ли си, ако не се бяхме срещнали изобщо? - Да, постоянно си представям!
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
<p>Израел трябва да окупира цялата ивица Газа</p>

Смотрич броени дни след споразумението: Израел трябва да окупира цялата ивица Газа

Свят Преди 11 минути

Бецалел Смотрич се изказа пред израелското военно радио в подкрепа на израелската окупация на цялата ивица Газа

Тийнейджърът, убил три фенки на Тейлър Суифт, се призна за виновен

Тийнейджърът, убил три фенки на Тейлър Суифт, се призна за виновен

Свят Преди 28 минути

Атаката предизвика най-жестоките бунтове във Великобритания от десетилетия насам

"Путин знае как да манипулира Лукашенко"

"Путин знае как да манипулира Лукашенко"

Свят Преди 59 минути

Руският президент укрепва контрола си върху Беларус

<p>&bdquo;Мъртва&ldquo; жена възкръсна на път за погребението си</p>

„Мъртва“ жена възкръсна на път за погребението си

Любопитно Преди 1 час

Скърбящото семейство следва будистката традиция за бърза кремация и незабавно се подготвило за погребението на 49-годишната жена

За първи път в историята: Чуждестранни лидери ще присъстват на на инаугурацията на Тръмп

За първи път в историята: Чуждестранни лидери ще присъстват на на инаугурацията на Тръмп

Свят Преди 1 час

Тръмп покани на встъпването си в длъжност китайския президент Си Цзинпин и консервативни световни лидери

<p>Защо казваме, че ти &quot;омекват коленете&quot;</p>

Защо казваме, че ти "омекват коленете"

Любопитно Преди 1 час

Вижте научното обяснение

Защо милиарди години не е имало огън на Земята?

Защо милиарди години не е имало огън на Земята?

Любопитно Преди 1 час

Огънят е по-близо до смартфоните, отколкото до началото на Земята

<p>Ето я суперхраната, която запазва красотата на Кейт Мидълтън</p>

Годжи бери – суперхраната, която запазва красотата на Кейт Мидълтън

Любопитно Преди 2 часа

Принцесата на Уелс често е била открита за любовта си към питателните суперхрани, които яде

Нова серия удари между Русия и Украйна

Нова серия удари между Русия и Украйна

Свят Преди 2 часа

Въздушната атака е отблъсната с участието на авиация, ПВО, сили за радиоелектронна борба и мобилни зенитни подразделения

<p>Гей оргия, наркотици и бягство през прозорец: Скандалът със съюзника&nbsp;на Орбан</p>

Шокиращият скандал на най-стария съюзник на Орбан: Гей оргия, наркотици и бягство през прозорец

Свят Преди 2 часа

Бившият евродепутат Йожеф Шайер се завърна след 4 години мълчания

Ердоган: Осуетени са плановете на САЩ да разделят Сирия на три части

Ердоган: Осуетени са плановете на САЩ да разделят Сирия на три части

Свят Преди 2 часа

Той говори на регионален конгрес на управляващата Партия на справедливостта и развитието в южния град Адана

<p>&quot;Ще те застрелям в лицето&quot;: Актьорът Христо Шопов на съд</p>

"Ще те застрелям в лицето с пистолета си": Дадоха на съд актьора Христо Шопов

България Преди 2 часа

В хода на разследването са направени експертизи и са разпитани свидетели

<p>Нова информация за делото &quot;Катаргейт&quot;&nbsp; (СНИМКА)</p>

Бивш евродепутат стана обвиняем по делото "Катаргейт"

Свят Преди 2 часа

Разследването "Катаргейт" бе предприето от белгийските власти преди три години

Доналд и Мелания Тръмп на инаугурацията през 2017 г.

Модата на инаугурацията: Първите дами и техният избор

Любопитно Преди 2 часа

Встъпването в длъжност на президента отдавна е възможност за първата дама да направи незабавно първо впечатление