Новият Голф: Фолклорът и модерния дух
Източник: Асен Мазгарев / Sportni.bg
15

Седмото поколение на "Голф" вече е сред нас, с целия си блясък, с който се появи и през месец септември в Германия. "Иконата", както я наричат почитателите на VW, е все така вездесъща и обещава да продължи историята на модела по най-подобаващ начин.

Поглед отдалеч ни кара да забележим "по-облегнатия" профил на автомобила. Предницата е издължена, а цялото купе назад сякаш е седнало върху задните колела - нещо, което ни навява мисълта за премиум колите... а тя е все така "народна".

Новобранецът е малко по-нисък и по-широк, което допълнително усилва усещането, че е "здраво стъпил на земята".

Лицето пък е смръщено, решетката присвита, а филигранно оформените би-ксенонови фарове са издължени.

И все пак "Голф" не би изневерил на дедите си. Характерната задна "C"-колона е запазила формата си и все така поддържа собствения облик на модела.

Предният мост пък е изместен напред, като по този начин, освен подобряването на возията и устойчивостта, се е отворило и повече място за пътниците.

Колкото до интериора, централната конзола е ориентирана повече към водача, оформяйки нещо като кът в салона.

Върху нея е разположен новият 8-инчов цветен тъчскрийн диспей, нещо което липсваше в предишното поколение или по-точно беше по-малко.

Естествено налице са навигация и пълен контрол върху всички функции на мултимедийната система.

Верни на кредото си да предоставят новите и напредничави технологии в "народните коли", от VW са внедрили няколко важни системи, имащи отношение пряко и непряко към безопасността.

Такава е например системата за разпознаване на умората на водача. Тя се самосезира, като следи поведението на шофирането, сковаността в ръцете върху волана и отклоненията в траекторията, като своевременно сигнализира и учтиво моли за почивка.

Също така място в пакета на "Голф" е намерило и автоматичното регулиране на дистанцията, във функция от скоростта, както и "Front Assist" - наблюдението на случващото се пред автомобила и спирането в случай на нужда в градски условия.

Дългите светлини се регулират така, че да не заслепяват насрещно движещите се, а освен това "Lane Assist" спомага за ненапускането на лентата без изрично предупреждение с мигащи светлини. В някои от нивата на оборудване присъства и системата за разпознаване на пътните знаци.

Моделът се предлага с четири бензинови и два дизелови двигателя.

1,2 литра работен обем TSI - агрегатът с директно впръскване и принудително пълнене се продава във версии с мощности от 85 и 105 конски сили.

Най-мощният сред бензиновите пък е 1,4-литровият TSI, който се разпростира в диапазона от мощности от 122 до 140 к.с.

Интересното при него е, че той може да работи само с два от четирите си цилиндъра при честоти на въртене до 4000 об/мин. Това се прави с цел намаляване на разхода, като двата неработещи цилиндъра (втори и трети) остават със затворени клапани и освен с инерционните сили от движението на буталата и мотовилките, не намаляват по никакъв начин момента, който създават останалите два цилиндъра. Това, разбира се, се прави с цел икономия на гориво, като "Голфът" остава сдържан, но само едно по-рязко натискане на педала на газта може да открие целия му потенциал.

Дизеловите двигатели пък са 1,6 TDI с мощност от 105 конски сили и 2,0 TDI - 155 к.с., като последният е и най-мощният в гамата на немците.

Предавателните кутии са 5- и 6-степенни ръчно управляеми, а при автоматичните трансмисии царят 6- и 7-степенните DSG кутии с два съединителя.

Имах удоволствието да управлявам новия "Голф" тъкмо с такава DSG кутия и двулитров дизелов двигател.

Приятно впечатление ми направи смяната на предавки с две надолу при рязкото натискане на педала на газта, което се изпълнява много бързо, въпреки че системата с два съединителя на практика губи предимството на този тип конструкции при подобно превключване (и въобще, когато предавките се сменят в незходящ ред).

Като пътно поведение на "Голф" може да се постави оценка, близка до отличен, тъй като автомобилът крени съвсем слабо, а за курсовата устойчивост в режим на ускорение се грижи електронната стабилизираща програма.

С икономично шофиране могат да се постигнат забележителни стойности на разхода, като леко "стряскащото" число 3,8, което се появява на дисплея за среден разход в литри на 100 км при движение с 90 км/ч по междуградски път.

Разбира се, нещата се променят, когато сменим режима на управление на "Sport". Впечатление прави огромната разлика в поведението на тандема двигател-трансмисия, който изцяло променя облика си спрямо "Eco" режима.

Този двойнствен характер на "Голф" определено прави автомобила много универсален и се докосва до сърцата на феновете на марката... за пореден път.

Така седмото поколение на вездесъщия модел намира място в ежедневието - в седемте дни от седмицата и кореспондира с ярката си тенденция към използването му навсякъде и по всяко време.

За своя тест с автомобила разказа Асен Мазгарев от Sportni.bg.

Коментари 15
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

15 коментара
 
- Бабо, обаждам се да те питам как си. - Ами питай! - Как си? - Не питай!
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Кание Уест отваря собствено порно студио

Кание Уест отваря собствено порно студио

Любопитно Преди 29 минути

Студиото може да отвори врати още това лято

<p>&quot;От години чувствам заплахи от Китай&quot;</p>

Китай е следил председателя на парламентарната комисия по външни работи на Белгия

Свят Преди 39 минути

От подобни действия е пострадал и зам.-председателят Самюел Коголати

а

Проф. Витанов: Спад на заболелите от коклюш, ако се вземат мерки

България Преди 53 минути

Разпространението на болестта все още е на клъстери

Обвиниха рапърката Megan Thee Stallion в тормоз

Обвиниха рапърката Megan Thee Stallion в тормоз

Любопитно Преди 55 минути

Емилио Гарсия обвинява изпълнителката, че го е принудила да гледа интимности между нея и друга жена

Мулен Руж

Перките на вятърната мелница Мулен Руж в Париж се срутиха

Любопитно Преди 1 час

Една от най-известните френски забележителности претърпя драматичен инцидент

<p>Парламентът гласува искането за освобождаване на Желязков от председателския пост в НС</p>

Парламентът гласува искането за освобождаване на Росен Желязков от председателския пост в НС

България Преди 1 час

Корнелия Нинова заяви, че са събрали подписите заедно с ПП-ДБ

МОСВ предупреждава: Очакват се повишения на някои от речните нива

МОСВ предупреждава: Очакват се повишения на някои от речните нива

България Преди 1 час

За 25 април е обявен жълт код за валежи от дъжд в 12 области от страната

"Настъпи хаос": Двойка се омъжи, насред щетите от торнадо

"Настъпи хаос": Двойка се омъжи, насред щетите от торнадо

Любопитно Преди 1 час

Нищо не може да спре двамата влюбени да си кажат заветното "да"

Как се лекува коклюш

Как се лекува коклюш

България Преди 1 час

Към момента доказани случаи на заразата има в 17 области у нас

Арестуваха 16-годишен, искал да умре като "мъченик" на Олимпийските игри

Арестуваха 16-годишен, искал да умре като "мъченик" на Олимпийските игри

Свят Преди 2 часа

Младежът е арестуван след изказването си в социалните мрежи

Готвят блокади в Ботевградско заради пренасочен трафик от АМ "Хемус"

Готвят блокади в Ботевградско заради пренасочен трафик от АМ "Хемус"

България Преди 2 часа

Ще преградят ли пътя на тировете жителите на село Врачеш

д

Тапа на границата: Колона от тирове блокира "Дунав мост 2"

България Преди 2 часа

Товарните автомобили не мърдат часове наред

Празник е! Имен ден имат...

Празник е! Имен ден имат...

Любопитно Преди 3 часа

На 25 април почитаме паметта на свети апостол и евангелист Марк

<p>Стево Пендаровски и Гордана Давкова отиват на балотаж в РС Македония</p>

На 8 май: Стево Пендаровски и Гордана Давкова са на балотаж в Северна Македония

Свят Преди 3 часа

Двамата кандидати за президент на Северна Македония отиват на втори тур на изборите