Новият Голф: Фолклорът и модерния дух
Източник: Асен Мазгарев / Sportni.bg
15

Седмото поколение на "Голф" вече е сред нас, с целия си блясък, с който се появи и през месец септември в Германия. "Иконата", както я наричат почитателите на VW, е все така вездесъща и обещава да продължи историята на модела по най-подобаващ начин.

Поглед отдалеч ни кара да забележим "по-облегнатия" профил на автомобила. Предницата е издължена, а цялото купе назад сякаш е седнало върху задните колела - нещо, което ни навява мисълта за премиум колите... а тя е все така "народна".

Новобранецът е малко по-нисък и по-широк, което допълнително усилва усещането, че е "здраво стъпил на земята".

Лицето пък е смръщено, решетката присвита, а филигранно оформените би-ксенонови фарове са издължени.

И все пак "Голф" не би изневерил на дедите си. Характерната задна "C"-колона е запазила формата си и все така поддържа собствения облик на модела.

Предният мост пък е изместен напред, като по този начин, освен подобряването на возията и устойчивостта, се е отворило и повече място за пътниците.

Колкото до интериора, централната конзола е ориентирана повече към водача, оформяйки нещо като кът в салона.

Върху нея е разположен новият 8-инчов цветен тъчскрийн диспей, нещо което липсваше в предишното поколение или по-точно беше по-малко.

Естествено налице са навигация и пълен контрол върху всички функции на мултимедийната система.

Верни на кредото си да предоставят новите и напредничави технологии в "народните коли", от VW са внедрили няколко важни системи, имащи отношение пряко и непряко към безопасността.

Такава е например системата за разпознаване на умората на водача. Тя се самосезира, като следи поведението на шофирането, сковаността в ръцете върху волана и отклоненията в траекторията, като своевременно сигнализира и учтиво моли за почивка.

Също така място в пакета на "Голф" е намерило и автоматичното регулиране на дистанцията, във функция от скоростта, както и "Front Assist" - наблюдението на случващото се пред автомобила и спирането в случай на нужда в градски условия.

Дългите светлини се регулират така, че да не заслепяват насрещно движещите се, а освен това "Lane Assist" спомага за ненапускането на лентата без изрично предупреждение с мигащи светлини. В някои от нивата на оборудване присъства и системата за разпознаване на пътните знаци.

Моделът се предлага с четири бензинови и два дизелови двигателя.

1,2 литра работен обем TSI - агрегатът с директно впръскване и принудително пълнене се продава във версии с мощности от 85 и 105 конски сили.

Най-мощният сред бензиновите пък е 1,4-литровият TSI, който се разпростира в диапазона от мощности от 122 до 140 к.с.

Интересното при него е, че той може да работи само с два от четирите си цилиндъра при честоти на въртене до 4000 об/мин. Това се прави с цел намаляване на разхода, като двата неработещи цилиндъра (втори и трети) остават със затворени клапани и освен с инерционните сили от движението на буталата и мотовилките, не намаляват по никакъв начин момента, който създават останалите два цилиндъра. Това, разбира се, се прави с цел икономия на гориво, като "Голфът" остава сдържан, но само едно по-рязко натискане на педала на газта може да открие целия му потенциал.

Дизеловите двигатели пък са 1,6 TDI с мощност от 105 конски сили и 2,0 TDI - 155 к.с., като последният е и най-мощният в гамата на немците.

Предавателните кутии са 5- и 6-степенни ръчно управляеми, а при автоматичните трансмисии царят 6- и 7-степенните DSG кутии с два съединителя.

Имах удоволствието да управлявам новия "Голф" тъкмо с такава DSG кутия и двулитров дизелов двигател.

Приятно впечатление ми направи смяната на предавки с две надолу при рязкото натискане на педала на газта, което се изпълнява много бързо, въпреки че системата с два съединителя на практика губи предимството на този тип конструкции при подобно превключване (и въобще, когато предавките се сменят в незходящ ред).

Като пътно поведение на "Голф" може да се постави оценка, близка до отличен, тъй като автомобилът крени съвсем слабо, а за курсовата устойчивост в режим на ускорение се грижи електронната стабилизираща програма.

С икономично шофиране могат да се постигнат забележителни стойности на разхода, като леко "стряскащото" число 3,8, което се появява на дисплея за среден разход в литри на 100 км при движение с 90 км/ч по междуградски път.

Разбира се, нещата се променят, когато сменим режима на управление на "Sport". Впечатление прави огромната разлика в поведението на тандема двигател-трансмисия, който изцяло променя облика си спрямо "Eco" режима.

Този двойнствен характер на "Голф" определено прави автомобила много универсален и се докосва до сърцата на феновете на марката... за пореден път.

Така седмото поколение на вездесъщия модел намира място в ежедневието - в седемте дни от седмицата и кореспондира с ярката си тенденция към използването му навсякъде и по всяко време.

За своя тест с автомобила разказа Асен Мазгарев от Sportni.bg.

Коментари 15
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

15 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Дълга умора: Изтощението, което остава след COVID-19

Дълга умора: Изтощението, което остава след COVID-19

Свят Преди 16 минути

С пандемията на COVID-19 се появява и дългият COVID

Кошмарът на Google започва да става реалност

Кошмарът на Google започва да става реалност

Технологии Преди 45 минути

Бизнесът на компанията е заплашен от разделяне

САЩ наложиха санкции на десетки руски банки

САЩ наложиха санкции на десетки руски банки

Свят Преди 9 часа

Включително най-голямата, която досега не беше санкционирана

Гейц оттегли кандидатурата си за главен прокурор на САЩ

Гейц оттегли кандидатурата си за главен прокурор на САЩ

Свят Преди 9 часа

Гейц: Министерството на правосъдието на Тръмп трябва да е работещо

Посолството на Украйна награди и Бойко Борисов и Кирил Петков

Посолството на Украйна награди и Бойко Борисов и Кирил Петков

България Преди 10 часа

Отличията са от Върховната рада на Украйна

Последни номинации очи в очи в Big Brother тази вечер

Последни номинации очи в очи в Big Brother тази вечер

Любопитно Преди 10 часа

Зрителите подкрепят фаворите си в приложението на NOVA PLAY

Путин: Русия удари Украйна с нова хиперзвукова ракета

Путин: Русия удари Украйна с нова хиперзвукова ракета

Свят Преди 10 часа

Путин: Конфликтът в Украйна придоби глобален характер

САЩ отхвърлиха заповедта за арест на Нетаняху

САЩ отхвърлиха заповедта за арест на Нетаняху

Свят Преди 11 часа

САЩ: Дълбоко сме обезпокоени от бързината, с която прокурорът е поискал заповед за арест

<p>КС образува дело по искане на президента</p>

Конституционният съд образува дело по искане на президента

България Преди 11 часа

КС ще се произнесе за втори път по тези въпроси

Разминаване между ЕК и Австрия за България в Шенген

Разминаване между ЕК и Австрия за България в Шенген

Свят Преди 11 часа

Австрия готви нови условия за България и Румъния

Съдът отложи делото срещу Марин Димитров

Съдът отложи делото срещу Марин Димитров

България Преди 12 часа

Съдът назначи и медицинска експертиза, която да установи колко сериозно е положението на Димитров

ГЕРБ-СДС в СОС поиска оставката на Цветомир Петров

ГЕРБ-СДС в СОС поиска оставката на Цветомир Петров

България Преди 13 часа

Зам.-председателят на СОС Ваня Тагарева припомни, че Петров е бил избран с гласовете на ГЕРБ-СДС

Евгений Иванов: Не трябва да мълчим, трябва да бъдем обединени

Евгений Иванов: Не трябва да мълчим, трябва да бъдем обединени

Любопитно Преди 13 часа

Българският и международен бизнес и гражданско общество заедно за по-добра среда

Наредиха на Захарова да мълчи за ракетата: Маша... не коментирай

Наредиха на Захарова да мълчи за ракетата: Маша... не коментирай

Свят Преди 13 часа

Тя нарече "некомпетентни и фалшиви" твърденията, че обаждането е било режисирано

Почина бившият министър от кабинета на Блеър Джон Прескот

Почина бившият министър от кабинета на Блеър Джон Прескот

Свят Преди 14 часа

Прескот бе един от най-колоритните министри в кабинета на Блеър

Русия заплаши с глобална катастрофа и ядрена война

Русия заплаши с глобална катастрофа и ядрена война

Свят Преди 14 часа

Русия има списък с приоритетни цели за потенциално унищожаване