"Опел" разработва революционна светлинна система на базата на интелигентни матрични LED светлини.
Технологияте е напълно нова за автомобилната индустрия и ще направи нощното шофиране по-безопасно, спокойно и комфортно за водача, коментират от компанията.
Вместо използването на къси светлини като стандартна настройка по презумпция, при новата матрична концепция са включени дълги светлини.
При използването на този подход обаче дългите се поддържат в режим, при който липсват каквито и да било заслепявания, защото те автоматично се адаптират в зависимост от пътната ситуация.
Светлината се нагажда по-бързо към актуалната пътна ситуация, отколкото което и да било друго решение, базирано на механично движещи се елементи.
Матричните светлини функционират в съчетание с камерата на автомобила, разположена между предното стъкло и вътрешното огледало за обратно виждане.
След като камерата установи светлинни източници, например от насрещен или движещ се в същата посока трафик, тази зона напълно се затъмнява, докато останалата част от пътя остава осветена.
Използването единствено на LED елементи като част от структурата на светлинната матрица дава значителни предимства, като значително по-ниската консумация на енергия от конвенционалните газоразрядни и халогенни лампи.
Всяка една от двете матрични предни светлини се състои от четири светлинни сегмента. Зад всеки един от тези сегменти са разположени четири отделни светлинни източника, които могат да бъдат включвани и изключвани индивидуално, създавайки 16 възможни комбинации.
При това преминаването от една към друга от общо 256-те различни възможни настройки става плавно, без изобщо водачът да забелязва прехода.
Новата матрична светлинна концепция постепенно ще бъде въвеждана в автомобилната гама на "Опел" през следващите няколко години.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!