Н а щанда на Mercedes-Benz в Париж бе рог на изобилието с пет нови автомобила и два концепта: GLE, B-Class, A-Class Sedan, A 35, EQC, невероятният Vision EQ Silver Arrow и smart forease.
Не мога да кажа, че съм най-впечатлен от B-Class, но избрах да представя именно него, защото това е модел, който ще се продава в много големи обеми (може би не в България) и ще има ефект върху пазара в Европа.
Задачата на дизайнерите на новата B-класа е била да създадат автомобил, който се отличава визуално от предлаганите минивановете. И те са я изпълнили повече от добре, като моделът вече прилича повече на кросоувър с дълго междуосие (2729 мм) и къси надвеси, леко снижена линия на покрива и по-големи 16-19-цолови джанти.
Коефициентът на аеродинамично съпротивление достига 0,24. Ниската линия на покрива също помага да се постигне най-доброто в този клас автомобили обтичане на каросерията.
Интериорът на B-класата е толкова авангарден, колкото и на новата A-класа. Въпреки това има и определени разлики: докато инструменталният панел на A-класата е разделен на две хоризонтални основни части, този на B-класата се отличава с интегрален базов обем, чиито предни повърхности се отдалечават напред в зоната на шофьора и предния пътник. В пространството пред шофьора е разположен самостоятелно позиционираният дисплей, който се предлага в три варианта: с два 7-инчови дисплея (17,78 см), с един 7-инчов и един 10,25-инчов дисплей (26 см) и – в широкоекранната версия – с два 10,25-инчови дисплея. Като опция се предлага и Head-Up дисплей.
овата B-класа е вторият модел след A-класата, оборудван с мултимедийна система MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Тя е уникална, защото може да се обучава, благодарение на изкуствения интелект. А и е разработена в България!
Новата B-класа е оборудвана с най-новите асистиращи системи, заимствани от S-класата. За първи път B-класата може да се движи полуавтономно при определени условия. За тази цел автомобилът следи ситуацията на пътя с помощта на усъвършенствани камери и радарни системи и предвижда развитието на ситуацията до 500 метра напред, базирайки се на данни от картите и навигационните системи за функциите на асистиращите системи.
В сравнение със своя предшественик, новата B-класа се задвижва, във всички свои версии (5 двигателя), от нови ефективни двигатели, отговарящи на изискванията на Euro 6d-TEMP. Дебют прави и напречно монтираната версия на двулитровия дизелов двигател OM 654 с мощност 150 к.с. и 190 к.с. B-класата, оборудване с OM 654, е първият компактен модел на Mercedes-Benz, отговарящ на условията за сертифициране по стандарта Euro 6d, който става задължителен за новите модели чак от 1 януари 2020 г. Предлагат се и два 4-цилиндрови бензинови двигателя от серията M 282 с работен обем 1,33 литра и мощност 136 к.с./1163 к.с.
Първоначално новата B-класа се предлага ексклузивно с трансмисии с двоен съединител. Новото тук е 8-степенната трансмисия 8G-DCT, предлагана в комбинация с по-големия дизелов двигател. Ще бъдат предложени и други нови двигатели, както и модели със системи 4MATIC за задвижване на всички колела.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Виетнамците от VinFast и Дейвид Бекъм бяха гвоздеят на програмата в Париж
Новата Серия 3 на BMW е впечатляваща гледка на живо
Renault събра погледите с луксозна автономна „маршрутка” от бъдещето
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!