Н овата Серия 5 (в електрическия й вариант) нашата медия имаше възможността да види на живо на 20 май, на езерото Комо, когато се провеждаше Конкурсът за елегантност. Там баварците бяха организирали т. нар. closed room – представяне на модела пред журналисти, на с подписана декларация за конфиденциалност и оставен на входа телефон. Това ни даде възможност да се убедим, че на живо „петицата” изглежда по-елегантна от всякога. Може би с изключение на агресивните въздухоотвори в предната броня, които може да отиват на моделите с конвенционално задвижване, но не и на електрическите версии. Други забележки нямам, само суперлативи, профилът и задницата изглеждат страхотна, както и интериорът.
В сравнение с предишния модел дължината е увеличена с 97 мм до 5060 мм, широчината с 32 мм до 1900 мм и височината с 36 мм до 1515 мм. Междуосието е удължено с 20 милиметра до 2995 милиметра.
В предната част доминира една модерна интерпретация на типичните за марката двойни фарове и BMW бъбрековидна решетка. Почти вертикални LED елементи осигуряват мигачите и дневните светлини. Изпъкналата напред BMW бъбрековидна решетка се отличава с широка рамка, а като опция и с контурното осветление BMW Iconic Glow.
Отстрани атлетичното тяло на автомобила се оформя от високата линия, вградените дръжки на вратите и щампованата цифра 5 в основата на задните колони са други характерни елементи. Динамично издължените пропорции завършват в мощна задна част. Тесните, разделени от хромирана лайстна задни светлини осигуряват изразителна интерпретация на типичната за марката L-образна форма.
Кокпитът на новата Серия 5 се отличава със сведени до минимум бутони и превключватели. Това става възможно благодарение на последователната дигитализация. BMW Curved Display е съставен от 12,3-инчов информационен дисплей и 14,9-инчов контролен дисплей. По нов начин са оформени скосеният в долната част волан, както и селекторът на трансмисията на средната конзола. Друг акцент е опционалният BMW Interaction Bar. Ефектният функционален елемент със задно осветяване и кристална повърхност преминава по цялата широчина на арматурното табло до тапицериите на вратите и включва чувствителни на допир полета за управление. Селекторът на iDrive може също да е кристален, а интерес предизвиква самото оформление на контролния панел между седалките. „Петицата” е първият сериен модел на марката, който е с изцяло веган оборудване на интериора.
Напълно електрическото BMW i5 е оборудвано с всеобхватно модернизирана технология BMW eDrive от пето поколение и ще бъде въведено на пазара в два варианта. Върховият модел е BMW i5 M60 xDrive е с мощност 601 к.с. и 820 Нм. Тези цифри гарантират ускорение до 100 км/ за 3,8 секунди, максималната му скорост е ограничена до 230 км/ч. Освен това ще се предлага и BMW i5 eDrive40 с 340 к.с. и 430 Нм. BMW i5 eDrive40 ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,0 секунди, максималната му скорост е 193 км/ч.
Още за задвижването може да прочетете на автомобилния сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!