Официалният вносител на Хюндай организира специален тест драйв на новия Санта Фе.
Кросоувърът може да се похвали с приятна външност, изразена в атлетичната странична визия, елегантната задна част и агресивната предница. Интериорът на Санта Фе е изключително приятен, достъпен и... изчерпателен.
Бърз поглед в бъдещето може да ни разположи в удобната седалка на футуристичния SUV, тъй като там има почти всичко, за което се сещаме и можем да си представим в момента.
За осведомяването на водача се грижи таблото с цялата текуща информация, касаеща любителското шофиране, поднесена с мека синьо-лилава светлина, в която са решени уредите.
На централната конзола пък има голям екран за навигацията, аудио системата и климатроника.
Заставайки на задната седалка и поглеждайки към арматурното табло се забелязва приятна симетрия и стил, напомнящ за разперени крила на птица.
Панорамният подвижен покрив също създава усещане за досег с небето и околната среда, към която двигателите на Санта Фе са достатъчно щадящи.
Куп глезотии като дистанционно сгъване на облегалките на задните седалки, поставки за чаши, запаметяваща система за настройките, охлаждане на камерата в жабката, електронна паркинг спирачка, механични страничи завеси, отопляеми седалки и още много дреболии, се грижат за комфорта и усмивките на пътуващите.
Системите за активна и пасивна безопасност са на нужното ниво и според последните тенденции в автомобилостроенето.
Кросоувърът е снабден със седем въздушни възглавници и датчик за преобръщане.
Също така има и контрол на спирането при спускане, както и интелигентната ESC система, която има за цел да предотврати загубата на контрол.
Новият Санта Фе се предлага във варианти с три двигателя - два дизелови и един бензинов.
Бензиновият агрегат е с работен обем от 2,4 литра и развива мощност от 175 к.с. при 6000 об/мин. Максималният въртящ момент пък наброява 227 Nm и идва при 3750 об/мин.
Този агрегат, в комплект с шестстепенната ръчно управляема предавателна кутия ускоряват автомобила за 11,4 секунди от 0 до 100 km/h.
С автоматичната трансмисия разликата е много малка, като времето за спринта до 100 км/ч отнема само с две десети от секундата повече време.
Колкото до разхода на гориво, благодарение на този двигател колата изминава 100 km за 8,7 литра.
Единият дизелов агрегат пък е с работен обем от 2 литра и предоставя 150 конски сили при 4000 об/мин, като осигурява и максимален въртящ момент от 383 Nm в много голям диапазон от 1800 до 2500 об/мин.
Двигателят, с който се обзавежда 4х4 версията, е 2,2-литров дизелов четирицилиндров с максимална мощност от 197 конски сили и максимален въртящ момент от 421 Nm. Благодарение на него Санта Фе ускорява за 10,1 секунди от място до 100 km/h, а в същото време реализира разход от 6,7 литра на 100 км пробег.
Може би най-авангардната екстра в новия модел на Хюндай е SPAS. Това е интелигентната система за помощ при паркиране.
В действителност Санта Фе паркира сама, както отдясно, така и отляво на пътя. При активирането на системата камерите следят и разпознават празното пространство, като предлагат да го заемат с минималното участие на водача.
Всъщност единственото ни задължение зад волана е... да не го докосваме. SPAS самостоятелно маневрира, въртейки управляемите колела, а водачът трябва само да регулира газта и спирачката, както и да променя положението на избирача на автоматичната предавателна кутия така, както го инструктира системата.
Да, Санта Фе е един чудесен офроуд автомобил, макар и не до там претенциозен към тези си качества.
По време на преминаване през препятствия, характерни за планинските терени и всякакви "сложни" настилки, перфектно шумоизолираното купе създава усещането за това, сякаш преминаваме над речните камъни, дървените трупи и песъчливите усои... на вълшебно летящо килимче.
Повече за събитията в света на спорта четете в Sportni.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!