Opel се подготвя за един от най-важните си модели и събития от години, но представянето му бе леко помрачено с изтичането на официалните снимки на модела. Те изтекоха във френския автомобилен форум Worldscoop и бяха бърдо свалени, но резултатът е този: пред вас е петото поколение на Corsa, която изглежда наистина впечатляващо.
Новото поколение на модела е първото, което ще излезе под шапката на PSA. Моделът е изграден върху френската платформа CMP (Common Modular Platform), която лежи в основата на Peugeot 208 и DS3 Crossback.
Благодарение на платформата, Corsa не само ще бъде електрифицирана, но и значително ще олекне, като ще загуби до 108 кг от теглото на досегашния модел. Много е вероятно най-леката версия на Corsa да тежи около 980 кг, което ще рече, че ще е със 130 кг по-лека от най-леката Ford Fiesta.
Промени моделът ще претърпи и в размерите си, което трябва да отвори още по-голямо вътрешно пространство. Предварителните информации сочат, че Corsa ще е с 40 мм по-дълга и с 18 мм по-широка от предшественика си, докато обемът на багажника ще нарасне с 25 литра до 309. Ще отбележим, че версия с 3 врати вече няма да има, но това е тенденция, която вече следват всички в сегмента.
От снимките се вижда, че новата Corsa е видимо по-различна от новото Peugeot 208, с който споделя механиката си. Предницата взима някои характерни дизайн елемента от Grandland, докато задницата е ясно свързана с Astra. Моделът бе разработен за изключително кратко време: под две години. Причината за това е, че PSA не искаше да използва платформата на GM, тъй като трябваше да плаща за нея на американците, а това не се хареса на Карлос Тавареш.
Официална информация за задвижването няма, но е повече от ясно, че моделът ще заложи на френски двигатели. Може да се предположи, че новата Corsa ще се задвижва от 1,2-литров PureTech бензинов мотор с три цилиндъра и турбо, предлаган във версии със 100 и 130 к.с. Дизелът вероятно ще е 1,5-литров със 100 к.с.
На снимките виждаме eCorsa, която ще стане първият изцяло електрически модел на марката. Задвижването ще е аналогично като при Peugeot e-208. Това ще рече батерия с капацитет 50 кВтч и електромотор със 136 к.с. и 260 Нм. Автономният ход с едно зареждане трябва да е достатъчен за изминаване на до 340 км по цикъла WLTP.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Градът, в който Mercedes е издигнат в култ. Буквално
Вносът на коли – заплаха за националната сигурност на САЩ
Най-тежката книга в света: 30 кг история на Bentley и цена $250 000
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!