Д ебютът на електрическия пикап и SUV на Rivian предизвикаха едновременно възхищение и повдигане на вежди, тъй като параметрите на возилата са наистина впечатляващи. А те, подплатени вече със $700 млн., се превръщат в реален фактор и заплаха за статута на Tesla.
Новината идва седмица, след като Amazon, заедно с Lightspeed Venture Partners, Shell Ventures и други, закупи дял в Aurora, стартъп за развитие на технологии за автономно управление, воден от Waymo.
Излизането на сцената на гигант от калибъра на Amazon наистина може да промени доста неща. Компанията вече има много сериозни разработки в сферата на електрическите автомобили и безпилотното управление, което превръща Rivian в нещо повече от сензационен стартъп - в компания с добра пазарна перспектива. А тя вече демонстрира, че има знанията да стане силен конкурент на Tesla.
За пръв път за Rivian се заговори по време на автомобилния салон в Лос Анджелис преди три месеца. Тогава компанията представи всъдехода R1S и пикапа Rivian R1Т. И двата електрически.
Технически двата модела са абсолютно еднакви. Те разчитат на четири електромотора във всяко колело. Всеки от тях генерира 147 кВт (200 к.с.), но суарната мощност зависи от модификацията. Базовата генерира 408 к.с. (560 Нм), захранван от батерия с капацитет 105 кВтч. В тази конфигурация всъдеходът може да измине 386 км, а пикапът – 370.
Следват версиите с капацитет на батерия 135 или 180 кВтч, като втората предлага 760 к.с. (1120 Нм). С едно зареждане машините може да изминат съответно 500 или 700 км. В последния случай допълнителна батерия е монтирана на третия ред седалки, затова R1S се предлага само в 5-местна конфигурация. Всички модели имат еднаква максимална скорост и тегло - 201 км/ч и 3,5 тона. Но времето за ускорение до 96 км/ч е различна: базовата модификация се нуждае от 4,9 секунди, а топ изпълнението – 3,0 секунди. Допълнителният батериен модул увеличава теглото на автомобила, затова спринтът му се увеличава до 3,2 секунди.
На автосалона в Лос Анджелис се говореше, че пикапът Rivian R1T трябва да излезе на пазара през втората половина на 2020 г., докато всъдеходът година по-късно. Желаещите, както и при Tesla, трябва да направят своята поръчка, заплащайки капаро в размер на $1000. Цената на стартовата версия на R1T е $69 000.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Германските автомобили са заплаха за националната сигурност на САЩ
Електрическият Citroen Ami One като алтернатива на градския транспорт
Tesla се разчувства, „пали“ камината и пуска Марвин Гей
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!