Н е са много начините, по които един масов производител, какъвто е Ford, може да натрие носа на най-емблематичната спортна марка в света. Арената за това е прословутото трасе „Ла Сарт“ във Франция, където този уикенд завърши 84-тото издание на „24 часа на Льо Ман“.
Това е арената, на която Ford унижи Ferrari точно 5 пъти, като последният се случи в 16 часа на 19 юни 2016 г.
Ferrari бе победен на легендарното трасе цели 4 пъти поред между 1966 и 1969 г., когато Ford GT40 спечели генералното подреждане пред погледа на Ил Комендаторе. Тази година Ford дойде с една единствена цел: да спечели отново. И го направи, взимайки победата в клас GTE Pro, където не остави шансове на 488.
За пръв път шпионските снимки се появиха пред две години и тогава мелницата на слуховете веднага направи връзка със завръщането на Ferrari в топ класа LMP1. След края на тазгодишното издания на 24-часовата надпреварата темата отново стана актуална.
Ефрейн Оливарес, ПР на моторспортното подразделие на Ferrari North America, хвърли бомбата в Twitter, заявявайки, че Ferrari подготвя LMP1 програма от сезон 2017. Според него през 2017 г. Scuderia Corsa – клиентският отбор, който спечели за Ferrari отличието в клас LMGTE Am – ще участва в LMP1.
Скоро след това той премахна туита си, казвайки, че това е било само шега. Но дали? „Интересно, но колко хора помислиха, че това е сериозно?“, риторично се запита Оливарес. Но един от прочелите туита му върна снимката на прототипа в камуфлаж със същия риторичен въпрос: „Колко ли хора разбраха шегата.“
Преди две години слуховете се упражняваха по темата, като се спрягаше възможността за използване на силно модифицирана версия на 1,6-литровия V6 двигател от Формула 1, който да задвижва прототипа на Ferrari.
Сега, след като италианците отново бяха ошамарени от Ford, някои в Маранело може да се стресне сериозно и тези слухове да се окажат реалност. Дано! Но едно е да се завърнеш, съвсем друго е да спечелиш. Това Toyota може да го потвърди най-добре, след като изпусна победата в последната възможно обиколка, когато болидът им се счупи, което остави триумфа в ръцете на Porsche.
Последният път, когато Ferrari се състезава в топ класа в Льо Ман, бе през 1973 г., когато заводско 312PB финишира второ на „Ла Сарт“.
Вижте още:
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!