С ледващият етап от електрифицираната продуктова офанзива на Nissan продължава с новото, четвърто поколение X-Trail. До момента има над 7 млн. продажби по света, което го прави един от най-продавания SUV в света.
Последното поколение залага на дизайнерската философия на марката, която поставя V-образната радиаторна решетка и „плаващия” покрив в центъра на вниманието. Формата на С-колоните напомня перката на делфин. Отпред акцент са разделените светлини, отзад са хоризонталните линии.
Моделът се предлага в 10 екстериорни цвята с две двуцветни комбинации, като клиентите могат да избират между 15 възможности.
Голямо внимание тук се поставя върху системата e-POWER, която се състои от литиево-йонна батерия, 1,5-литров 3-цилиндров турбо бензинов двигател с променлива степен на сгъстяване (163 к.с. и 300 Нм), който играе ролята на генератор на мощност, инвертор и електромотор на задната ос. Системната мощност е 204 к.с.
Липсващото звено: Nissan Qashqai e-POWER (тест драйв)
Интересното тук е, че бензиновият двигател генерира електричество, което може да се пренася чрез инвертора към батерията, електромотора или към двете, в зависимост от пътната ситуация. Тази система вече тествахме в Nissan Qashqai.
Разликата при X-Trail е, че той може да се оборудва и със система e-4ORCE, което ще рече два електромотора на двете оси, т.е. задвижване на четирите колела. Същата система e-4ORCE ще бъде инсталирана на чисто електрическия Nissa Ariya (в началото на 2023 г.), който също имахме възможността да тестваме.
Системата мощност възлиза на 213 к.с., които позволяват на модела да ускорява до 100 км/ч за 7 секунди. По-важното е, че реакцията на въртящия момент на задната ос е 10 000 пъти по-бърза спрямо механична 4WD система.
Повече подробности за модела четете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!