П рез февруари 2017 се навършват 10 години от старта на продажбите на първия кросоувър Nissan Qashqai. Това е моделът, който поставя началото на кросоувър сегмента.
Иновативният дизайн и многостранно оборудване на Qashqai започват своя живот през 2002, по време на развойния процес, чийто първоначален замисъл е да бъде създадена новата Nissan Almera. Той обаче не отговаря на изискванията на Nissan, заради което креативният екип се връща на чертожната дъска и създава автомобил, който изпълнява обещанието на Nissan – да предлага иновации и вълнение за всички.
Първото поколение на Nissan Qashqai влиза в продажба през февруари 2007 г, като до края на същата година в Европа са продадени близо 100 000 екземпляра.
За 10-те години на пазара, Qashqai е реализирал над 2,3 млн. бройки в Европа, което го превръща в най-продавания кросоувър в региона. Автомобилът печели над 80 награди, включително 19 за „Автомобил на годината”.
Духът на Nissan за нововъведения промени необратимо европейския автомобилен пазар. В десетилетието след лансирането на Qashqai, европейските кросоувър продажби в сегмент С стигнаха от нулата до 2,6 млн. бройки през 2016. Почти всички масови марки разполагат с конкурент на Qashqai, като преките му конкуренти на пазара са 21. Въпреки това, основоположникът на сегмента остава номер едно.
През 2016 Nissan продаде 261 429 автомобила Qashqai в Европа (включително Русия, Украйна и Казахстан). Това се равнява на 10% пазарен дял и ръст от 5,2% спрямо предишните 12 месеца.
Успехът излезе и извън Европа, като световните продажби на Nissan Qashqai сега възлизат на 3,3 млн. бройки на 137 пазара по света.
Четете още:
Африканският Франкенщайн е кръскоска между M3, TT и GT-R
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!