Н ямаше ли светът да е скучно място, ако всяко решение се взимаше на база размисли, а не страсти? Оставам отговора на този риторичен въпрос на вас, за да продължа с моите размисли.
Старият Nissan Juke нямаше да е такъв успех, ако оставяхме винаги главата да вземе превес над сърцето. Той беше тесен, а материалите бяха далеч от нужното качество, но въпреки това около 1 млн. човека в Европа игнорираха тези факти, следвайки сърцата си, избирайки странния, поляризиращ външен вид на модела.
Тогава този избор не се свеждаше до отмятане на всички „за” и „против”, за да премери клиентът качествата и недостатъците му. Изборът се водеше от сърцето.
Днес, 10-ина години след дебюта на първото поколение, сърцето отново е водещо при избора на новия Juke, който продължава да залага на някои странни дизайнерски решения. Разликата се крие в това, че той вече не поляризира мненията, а приковава погледите. И дори да тръгне човек да отмята плюсовете и минусите, ще открие много повече „за” в полза на Juke. Аз много го харесах, макар да не обичам да нямам избор, тъй като към момента той се предлага със само един двигател. Но ще стигна и до него, сега по ред.
А на първо място в този ред стои дизайнът. Именно той е водещ за клиентите, когато правят избора си в този сегмент. Различен по много начини, но запазил духа на оригинала.
Песен за огън и лед: тестваме BMW X4 M Competition
VW Golf 8: кралят е мъртъв, да живее кралят (тест драйв)
Новият Juke запазва емблематичните си дневни светлини (стандартни LED външни светлини), комбинирани с Y-образния светлинен подпис, естествено допълнение на V-образната решетката. Самите фарове са изключително тънки и се вливат в решетката, което придава едновременно елегантно и спортно излочване. За последното се грижи и купе линията на покрива, завършваща със спойлер и острия ръб на вратата на багажника. От нея започва силно изразената странична линия, спускаща се надолу към предните калници. Това раздува визуално задницата, а профилът се завършва от стандартните 19-цолови алуминиеви джанти.
Автомобилът може да се поръча в 12 екстериорни цвята (включително ексклузивния за модела Fuji Sunset), а най-добре изглежда с контрастиращ покрив, колони, капаци на огледалата и цветни акценти на джантите. Като цяло мога да обобщя, че това е един от най-атрактивните като визия модели в сегмента.
Новият модел е много по-голям отвътре. За да постигне това, Nissan можеше да избере мързеливия начин: да направи Juke много по-голям и кашонообразен. Като някои негови конкуренти. Но така щяха да го направят по-тежък и не толкова маневрен в града. За щастие Nissan не се пуснаха по течението. Увеличението в дължината е малко на фона на 10-сантиметровото нарастване на междуосието. Така той остана достатъчно къс за лесно паркиране, като същевременно теглото му остана около 1200 кг.
1,4 л/100 км, но с 300 к.с. и 520 Нм: Opel Grandland X Hybrid4 (тест драйв)
Lexus RX: японска трактовка на определението луксозен (тест драйв)
Променените габарити са спомогнали за увеличаване на вътрешния обем, нещо, за което оригиналът търпеше много критики. Пространството за коленете на пътниците на втори ред седалки е увеличено с 5,8 см, това под тавана с 1,1 см, а обемът на багажника е нараснал с 20%, достигайки 422 литра.
Много критики Juke отнасяше за материалите и сглобката в интериора, но това вече е в миналото. Причината е, че именно в тази насока са били насочени усилията на дизайнерите вътре. На мен бутоните ми идват малко в повече, но като цяло всичко е станало по-добро и качествено. Тук трябва да се вкара цветен елемент на персонализация, защото в черно интериорът се „мачка”.
На мен най-много ми допада самата позиция на седене (дълбочина на седалищната част и височина на краката), която наподобява тази в спортен автомобил. Същото се отнася и за позицията на късия скоростен лост на механичната кутия, боравенето с който е удоволствие. Дизайнът на спортните седалки (стандартни) тип monoform, тапицирани с Alcantara или кожа, е много атрактивен, защото в предните две са монтирани общо 4 (от 8) високоговорителя на аудио системата Bose Personal Plus.
Така стигам до задвижването, поверено за 1,0-литров, 3-цилиндров бензинов двигател с турбо компресор. Друг към момента няма, докато следващата година не се появи хибридна версия. Това може да не се понрави на някои клиенти, които не обичат да нямат избор. В защита на мощния 117 к.с. мотор ще кажа, че въпреки обема си от 999 куб. см, моделът е много динамичен за такъв калибър двигател. За това спомага и фактът, че той е олекотен с 23 кг, макар да е нараснал на размери.
Skoda Kamiq пасва точно по мярка (тест драйв)
Роди се звезда: тестваме новото Peugeot 208
Освен спомената ръчна кутия, Juke се предлага и със 7-степенна (DCT) трансмисия с двоен съединител, като водачът има възможност за избор между три режима на работа – Eco, Standart и Sport. В случая най-важното е, че добрият стар автоматик заменя досегашния вариатор, който аз не харесвам в който и да е модел и марка. Трябва да изтъкна също, че самата работа на мотора е много тиха, като човек трудно ще улови факта, че е 3-цилиндров, но пък при по-високи скорости шумът от вятъра става в купето става осезаем.
Няма да навлизам в подробностите на списъка със системи за активна безопасност, има всичко необходимо. Трябва да изтъкна технологията ProPILOT, която предлага електронно контролирано управление, ускорение или спиране. Ще отбележа също факта, че новият Juke е най-свързаният до момента модел на марката. Това става възможно благодарение на приложението NissanConnect Services.
Не мога да пропусна и цената, която е много важна в този супер конкурентен сегмент. Базовата цена от 33 890 лв. с ДДС е доста атрактивна, но качвайки се в оборудването нещата се обръщат. Топ изпълнението на Juke е по-скъпо от топ изпълнението на Peugeot 2008 (със 150 к.с.), докато второто ниво на Renault Captur е само с 1800 по-скъпо от базовия Juke, но е и с 13 к.с. по-мощно. Така Juke трябва да разчита на много откроимата си индивидуалност, която е от първостепенно значение при компактните градски кросоувъри.
Технически характеристики:
Nissan Juke DiG-T 6MT
Размери
Дължина, мм: 4210
Широчина, мм: 1827
Височина, мм: 1595
Междуосие, мм: 2636
Собствено тегло, кг: 1182-1257
Двигател
Тип: редови, 3-цилиндров, турбо
Работен обем, куб. см: 999
Макс. мощност, к.с. при об./мин: 117 при 5250
Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 200 при 1750-4000
Динамика
Макс. скорост, км/ч: 180
Ускорение 0-100 км/ч, сек: 10,4
Среден разход, л/100 км: 5,9 – 6,3
Вредни емисии СО2, г/км: 135 - 143
Базова цена на модела, лв. с ДДС: 33 890
Топ цена на модела, лв. с ДДС: 55 150 (7 A/T, N-Design)
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!