Chrysler Corporation (част от Stellantis) има дълга история с концептуалните модели. Всичко започва през 1940 г., когато е представен Thunderbolt, продължава с още по-впечатляващите 1954 Plymouth Belmont, 1989 Dodge Intrepid или 1995 Chrysler Atlantic.
В началото на новото хилядолетие двама служители на концерна представят идеята си, която ще се реализира в създаването на концептуално возило, което все още е без аналог в индустрията.
Историята на Tomahawk започва с дизайнера Боб Шрьодер и инженера Дейв Чиз. Двамата разсъждават над темата за върховното фенско возило. Боб, фен на мотоциклетите, смята, че трябва да е някаква луда интерпретация на Boss Hoss, докато Дейв, драг състезател, предлага твърди, че задължително трябва да е с V10 от Viper.
В някакъв момент двамата представят идеята си на старши вицепрезидента по дизайн Тревър Крийд, който първоначално им се присмива, казвайки, че те не правят мотоциклети.
Но Боб и Дейв не изоставят идеята. С помощта на колеги-ентусиасти правят скици на своята идея и се връщат при Крийд. Този път той е силно впечатлен и обещава да представи проекта по-нагоре по веригата, а именно пред Вицепрезидента на Daimler-Chrysler Фрийман Томас.
Същия предлага Франкенщайн мотоциклетът да си сдобие с по две колела отпред и отзад, вдъхновен от „мотора” от фантастиката „Трон”. Томас слага начело на проекта дизайнера Марк Валтерс.
През пролетта на 2002 г. екипът му прави презентация със скици на нещо с четири мотоциклетни гуми, а между тях е монтиран V10 от Viper. Проектът е одобрен лично от Дитер Цече, изпълнителен директор на групата.
Подробности за проекта четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!