П роектиран като най-чистият, най-лек и ориентиран изключително към водача супер автомобил, Т.50 надхвърля стандартите на McLaren F1 „по всеки възможен начин”. Но това е доста субективно, тъй като Т.50 изглежда като рожба на забранената любов между McLaren и Porsche 918 Spyder. Аз бих казал, че изглежда чудесно. Но за дизайна няма да говоря, нека снимките го правят. Ще наблегна да техническата част, тъй като тя наистина е впечатляваща.

Една от тези технически части е перката в задницата, която вкарва въздух в атмосферния V12 двигател. Това е изключително решение, тъй като вече се залага на електрификация и турбо двигатели, докато Гордън Мъри разчита на пищящия двигател на Cosworth, развъртащ се до 12 100 об/мин.
Перката е уникално решение, която помага да се намали коефициентът на въздушно съпротивление с 12,5%, като добавя приблизително 50 к.с. към общата мощност. И ако това не е достатъчно, то перката скъсява спирачния път и увеличава притискащата сила с до 100% в режим Braking.

Като говорим за аеродинамика, автомобилът разчита на динамичен заден спойлер и активни панели под пода. Има също шест аеро режима, наречени Auto, High Downforce, Streamline, Braking, Test и V-Max Boost. Последният е предназначен за максимална динамика и увеличава мощността на автомобила до 700 к.с.
Във всеки от другите режими мощността на 3,9-литровия V12 двигател е 663 к.с., а въртящият момент е 467 Нм. Двигателят на Cosworth е най-високооборотният сериен V12 агрегат в света. Той достига максималните 12 100 об/чин за 0,3 секунди!

За съжаление Гордън Мъри все още не казва нищо за динамичните параметри на Т.50, но може да бъдете сигурни, че те ще са впечатляващи. За това ще спомогне и фактът, че този супер автомобил тежи само 986 кг, което тегло е по-малко от това на Mazda MX-5. За всичко това „вина” носи карбоновият монокок, като теглото на цялото купе е едва 150 кг.

Подобно на McLaren F1, новото творение на Гордън Мъри също е с централно разположено шофьорско място, заобиколено от по една пасажерска седалка от всяка страна. За да е възможна тази конфигурация, традиционната централна конзола е заменена от „плаващо” рамо от дясната страна на шофьорската седалка. Там е позициониран титаниев скоростен лост за 6-степенната механична скоростна кутия и контролерите за аудио системата.

Цената? Т.50 ще се продава от януари 2022 г., като стартовата цена на модела ще е 2,62 млн. евро преди данъците. От модела ще бъдат произведени само 100 бройки.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Tesla няма спиране, продава повече от трите компании след нея
И Полша ще развива собствено автомобилно производство с два електромобила
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!