В началото на 60-те години японската автомобилна индустрия прилича доста на китайската от преди 10-ина години: млади, малко известни извън страната фирми правят коли, базирани на западни образци – при това с доста съмнително качество. Но ситуацията бързо се променя, както е сега в Китай. Въпросът е: как да бъде продадено на клиента.
Репутацията се срива лесно, но печеленето й е трудна работа. Единият начин е да се следва корейският или китайският път: работете търпеливо и изчакайте хората да ви се доверят. Или може шумно да се заявите, като създадете нещо необикновено - и намекнете, че по-обикновените модели не са направени по-лоши. Основното е, че това трябва да е вярно (поне в по-голяма степен). Както показва историята, Toyota направи всичко правилно. Дори ако първата й специална кола да бе създадена от съвсем различна марка.
Зад проекта 2000GT стои… Yamaha. Това е позната история, която често не се разказва правилно. Yamaha разработва спортно купе по собствена инициатива, което предлага да продаде на Nissan. Те отказват и същото предложение е отправено към Toyota. Всъщност работата по проекта с индекс A550X първоначално е поръчана от Nissan, тъй като двете компании имат общ кредитор.
Едва след разногласия, свързани с други въпроси (по-специално Yamaha внезапно губи договор за производство на каросерии за модела Silvia), идеята е спряна. Два направени прототипа A550X отиват при Nissan, а по-късно на базата на тези разработки е създаден легендарният 240Z. Третият прототип остава собственост на Yamaha, която го показва на Toyota в края на 1964 г.
Схемата е идеална и за двете страни: Yamaha си отмъщава, а Toyota получава безценна помощ. Компанията вече е започнала да разработва свое спортно купе от висок клас, но осъзнава, че не разполага с нужния опит и умения. И получава подарък от съдбата. Тук трябва да се каже, че А550Х по-скоро демонстрира опита на Yamaha, а не служи като основа за автомобила на снимките: 2000GT е създаден почти от нулата.
Цялата история на Toyota 2000GT четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!