З апочваме първо с цифрите, тъй като те са много важни за един електромобил. Новият Leaf се задвижва от мотор с мощност 110 кВт (150 к.с.) и 320 Нм, черпещ енергия от литиево-йонна батерия с капацитет 40 kWh. Благодарение на нея моделът предлага пробег с едно зареждане от 378 км според цикъла NIDC. Нормалното зареждане на батерията отнема 16 ч (3 kW) или 8 ч (6 kW). Бързото зареждане (до 80%) отнема 40 минути.
Ако тези параметри се сторят неудовлетворяващи за някой, то Nissan ще се опита да задоволи и тази част на потенциалните си клиенти, когато в края на 2018 г. пусне версия на Leaf с по-голям капацитет на батерията и пробега, но към този момент за параметри е рано да се говори.
Абсолютно задължително е обаче да маркираме трите основни технологии за интелигентно шофиране. Първата е високотехнологичната система за подпомагане на водача ProPILOT. Това е технология за автономно движение на магистрала, без смяна на платното.
ProPILOT Park поема контрола върху завиването, ускорението, спирането и избора на предавка, за да насочи автоматично автомобила в мястото за паркиране.
Най-интересна е революционната технология e-Pedal. Тя позволява на водача да потегли, ускорява, намалява скоростта и спира, като само регулират натиска върху педала на газта. Когато вдигне крака си от газта, автоматично се задействат регенеративни и конвенционални спирачки, които постепенно спират автомобила на място. Автомобилът остава на място, дори и спрял на стръмен наклон нагоре, докато не натиснете отново педала на газта. Конвенционалният педал на спирачките ще трябва да се използва при ситуации, налагащи агресивно спиране.
Друга изключително интересна технология е Vehicle-to-Grid (V2G), която комбинира двупосочно зареждане, което позволява електрическите автомобили да са изцяло интегрирани в електрическата мрежа. Системата работи, като позволява на собствениците на Nissan EV да се свързват към мрежата, за да играят активна роля в мрежовите услуги, като същевременно дават възможност за алтернативен източник на доходи.
Интериорът е напълно променен. Откроява се характерният син шев върху седалките, арматурното табло и волана, а също и новия дизайн на 7-инчовия цветен (TFT) дисплей. Конфигурацията на дисплея е променена, за да се осигури по-лесен достъп до основни функции като технологията Safety Shield, заряд на батерията, прибор за отчитане на използваната мощност, аудио и навигационна система.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
Четете още:
Новата Honda CR-V с хибридно задвижване, дизелът отпада
Това (май) е най-бързият автомобил в света. И е електрически
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!