О дисеята на Toyota Supra най-после завърши. Серийната поява на този модел идва след точно 12-годишно приключение, която започна през 2007 г. във формата на FT-HS concept. Вчера в Детройт японците най-после показаха серийния вариант, който ще е най-бързият сериен автомобил на Toyota, който в САЩ ще се продава на цена от $49 990.
Моделът е построен на платформата на BMW Z4 от специалното спортно поделение GAZOO Racing, което е осигурило идеално разпределение на теглото (50:50), турбо 6-цилиндров двигател и „автомат”.
Петото поколение на Supra е дълго 4381мм, широко е 1854 мм, височината е само 1293 мм, а междуосието – 2469 мм. Това значи, че японското купе е с 2 мм по-дълго от Porsche 718 Boxster и почти 60 мм повече от BMW Z4, но е със 101 мм по-късо от Jaguar F-Type. Както и преди, задвижващи са задните колела, моторът е отпред, а салонът е двуместен.
Автомобилът, както се очакваше, е оборудван с двигателя на Z4: 3,0-литров турбо „шестак” с 340 к.с. и 8-степенна автоматична трансмисия. От 0 до 96 км/ч ускорява за 4,1 секунди, което го превръща в най-бързия сериен модел на Toyota. За сравнение, BMW набира първите 100 км/ч за 4,5 сек, докато мощният 350 к.с. Porsche 718 Boxster S – за 4,4 секунди. Максималната скорост на Supra е електронно ограничена на 250 км/ч.
Supra разчита на активен заден диференциал с възможност за 100-процентна блокировка, адаптивно окачване, ланч контрол и два режима за управление на електрониката – нормален и спортен. Последният отпуска системите за стабилност и тракшън контрола, обостря реакцията на дроселовата клапа, прави волана по-твърд, променя настройките на диференциала и трансмисията, добавяйки по-спортен звук от ауспуха.
Освен това, новата Supra е оборудвана с LED фарове, Head-up дисплей, аудио система JBL с 12 високоговорителя, мултимедийна система с 8,8-инчов дисплей, спирачни апарати Brembo, 19-цолови джанти, обути с гуми Michelin Pilot Super Sport.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Германците искат електромобили
Еволюцията на Серия 7: от Е23 до огромната радиаторна решетка
Очаква се другата седмица да бъде обявен алиансът Fordswagen
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!