Д ве са компаниите, чиито печалби на един автомобил правят най-голямо впечатление. Не стига това, но същите две компании отбелязват и най-голям ръст на печалбата на бройка.
През 2016 г. Porsche е доставил над 238 000 автомобила на своите клиенти, което е впечатляваща цифра сама по себе си. Тази бройка е донесла на компанията оперативна печалба от 3,9 млрд. евро, което е ръст от цели 14% спрямо 2015 г. Според Bloomberg, нетната печалба на един автомобил възлиза на впечатляващите $17 250, което е с 9% повече спрямо година по-рано.
За сравнение ще посочим, че Daimler AG отбелязва печалба на бройка от около $5000, приблизително същият марж има и при BMW. Но никой от германските марки не може да се мери с печалбата на Ferrari.
Италианската компания е прибрала чисти по почти $90 000 на автомобил през 2016 г. В тази печалба се включват и други компоненти като аксесоари, двигатели и увеселителни паркове, които съставляват над 30% от бизнеса на Ferrari. А в коли той се равнява на само около 8000 годишно.
През последните три години, Porsche е увеличил годишния си производствен капацитет с 47% и се равнява на около 1/10 от годишното производство на BMW. От общите продажби на Porsche, на Macan се падат около 40%.
Стартовата цена на Macan е малко над $47 000, но кой ще си купи базово Porsche? Никой, затова компанията си има прекрасен списък с опции: 21-цолови джанти за $5400, кожен салон в цвят „еспресо” за $4920, отопление на седалките отпред и отзад ($1060), дъбов фурнир за интериора ($1790), поръчкова боя за скромните $6520 и много други.
Една от малкото опции, която все още е безплатна, е издаването на автомобила в завода.
Четете още:
Volkswagen разширява атаката си с кросоувъра T-Roc
Скарлет Йохансон и Honda си партнират в Ghost In The Shell
Напълно автономният автомобил на BMW ще е готов през 2021 г.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!