Т ози списък на британското издание Autocar е базиран на официалните данни на производителя. В него са включени само серийни автомобили, които могат да бъдат купени в момента. Модифицирани модели и предназначени само за пистата такива не влизат в класацията. И тук ще става дума само за коли, които ускоряват за под 3 секунди!
10. Ferrari 296 GTB, Ferrari F8 Tributo, Lamborghini Huracán Evo, McLaren 720S – 2,9 сек до 100 км/ч
Влизането под 3 секунди за 100 км/ч не е никак лесна задача, но както сами ще се убедите, това вече се удава на мнозина. Нещо повече, постижение от 2,9 секунди е доста често срещано, като това време изглежда като лимит за бегачките със задно предаване и централно разположен двигател. McLaren 720S и Ferrari F8 Tributo разчитат на V8 с две турбини, докато Lamborghini размита на атмосферния 5,2-ритров V10. Тук различен е 296 GTB, който е плъг-ин хибрид с 3,0-литров V6 и електромотор, генериращ най-висака мощност от четирите модела – 819 к.с.
9. Ariel Atom 4, Koenigsegg Regera, McLaren 765LT, Porsche Taycan Turbo S, Radical SR8, Lamborghini Aventador SVJ, Lamborghini Aventador 780-4 Ultimae – 2,8 сек
Е, тук просто изборът е огромен. Не само това, но и начинът за постигане на това ускорение е доста различен. Като се почне от „голия” Ariel Atom 4, мине се през беглеца от „24 часа на Льо Ман” Radical SR8 и се стигне до електрическия Porsche Taycan Turbo S. А по-средата стоят истинските суперавтомобили под формата на хибрида Koenigsegg Regera, хардкор играчите McLaren 765 LT и Lamborghini Aventador, който постига 2,8 секунди в две версии - SVJ и по-цивилизованата 780-4 Ultimae.
8. Caterham 620R – 2,79 сек (0 до 96 км/ч)
Всички модели на Caterhams си играят със скоростта, но 620R изпъква. Той се задвижва от 2,0-литров двигател на Ford с 310 к.с., но не се заблуждавайте. Това е най-радикалния Seven. И все пак трябва да кажем, че той влиза по търлъци в класацията, тъй като времето за ускорение от 2,79 секунди е в дисциплината 0-60 мили/ч (0-96 км/ч), но това е официална информация от производителя.
7. Porsche 911 Turbo S (992) (0-100 км/ч), Radical RXC GT (0-96 км/ч) – 2,7 сек
Последното 911 Turbo S размита на битурбо „шестак” с 642 к.с. и изключително сцепление на четирите си задвижващи колела. Автомобилът трябва да е оборудван и с Sport Chrono Pack, за да постигне това ускорение. Точно обратното, Radical на практика е състезателен автомобил за пътя, способен да генерира 900 кг притискаща сила. Под радикалното купе, което подхожда повече на правата „Мулсан”, е монтиран същият 3,5-литров турбо V6, задвижващ Ford GT. Той обаче може да бъде „напомпан” от 400 до 650 к.с.
Цялата класация може да прочетете на автомобилния сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!