С коростта пленява въображението на човечеството от векове. Бегачите в древна Гърция и надпреварите с колесници в древен Рим поставят началото на тази страст към скоростта. След появата на автомобила преследването на скоростта се превръща в нещо свято за автомобилните производители.
Преди десетилетие се говореше за „Клуб 300”, днес вече говорим за „Клуб 500”. 500 км/ч, това е заветната цел. В края на годината ще направим един списък на най-бързите автомобили. Приятно четене.
Bugatti Chiron Super Sport 300+
Няма начин, стартираме с първият автомобил, който идва на ум, когато говорим за най-бързите в света. Изписано е огромно количество статии за 8,0-литровия W16 двигател с четири турбини, но той е на друго ниво в Chiron Super Sport 300+. Мощността му е 1600 к.с., въртящият момент е 1605 Нм, а ускорението от 0 до 96 км/ч трае 2,3 секунди. Максималната му скорост е 489 км/ч. Цената: $3,9 млн.
Разликата с повечето автомобили в този списък е, че максималната скорост на Jesko Absolut е теоретична. Кристиян фон Кьонигсег твърди, че неговото творение може да развие над 530 км/ч, но това трябва да се види. Вероятно още през 2021 г.
Моделът разчита на 5,0-литров v8 двигател с две турбини, генериращ 1600 к.с. и 1504 Нм въртящ момент. Цената му е $2,8 млн.
Премиерата на F5 се състоя преди дни, затова и неговите динамични параметри са все още само на хартия. Докато старият Venom GT се ускоряваше до „само” 428 км/ч, наследникът му се цели в скорост над 500 км/ч. Нея трябва да развие благодарение на 6,6-литров V8 с две турбини, генериращ 1817 к.с. и 1622 Нм въртящ момент. За този двигател хората от Hennessey казват, че е най-мощният двигател в сериен автомобил. Цената му започва от $1,8 млн.
Втори американец в списъка. SSC Tuatara разбуни духовете преди няколко месеца, когато бе съобщено, че е първият сериен автомобил, надхвърлил границата от 500 км/ч: по-точно 508,7 км/ч средна скорост от два пробега, както е изискването на Книгата на рекордите Гинес. Но малко след това дойдоха и обвиненията, че телеметричните данни и онборд видеото не съвпадат. SSC се защити, че това е грешка, като обяви втори опит през 2021 г.
Иначе Tuatara разчита на 1750 к.с. и 2061 Нм въртящ момент. Ускорението до 96 км/ч трае 2,5 секунди, а цената на модела е $1,9 млн.
Валкирията на Aston Martin е законното отроче между Aston и партньор във Формула 1, отбора на Red Bull. Резултатът: върховна аеродинамика, а под карбона е монтиран разкъсващ ухото V12 на Cosworth, развъртащ се до 11 000 об/мин! Той генерира 1160 к.с. и 903 Нм въртящ момент. Ускорението 0-96 км/ч трае 2,5 секунди, а максималната скорост е над 400 км/ч. Цената на това удоволствие започна от $3 млн.
McLaren Speedtail
Този автомобил, освен че притежава завидна динамични параметри, за нас, като българи, може би е най-интересен, тъй като дизайнът му отчасти е дело на Алекс Алексиев! Този McLaren не може да се окичи с титлата, която носеше преди десетилетия McLaren F1, но Speedtail е изключително дизайнерско творение, може би едно от най-красивите в този списък. Иначе мощността му е 1036 к.с., въртящият момент е 1153 Нм, а максималната скорост 402 км/ч. Цената е закована на $2 млн.
Mercedes-AMG One
Включваме го, защото се очаква това да е един истински Ф1 болид, но за улицата. Все още не е готов, все още параметрите му са предварителни, но се очаква това да не наистина впечатляваща машина, заради което я включваме. Двигателят е като във Ф1 – 1,6-литров с турбо, но подпомаган от три електромотора за обща мощност над 1000 к.с. Очаква се да ускорява до 96 км/ч за 2,6 секунди и да развива максималните 350 км/ч. Цената най-сигурното нещо: $2,72 млн., за да се почувстваш в ролята на Люис Хамилтън.
Pagani Huayra BC Roadster
Pagani Huayra BC Roadster разчита „само” на 791 к.с. и 1054 Нм, но идващи от V12 двигател, който гарантира ускорение 0-96 км/ч за 2,8 секунди и максимална скорост 380 км/ч. А какво да кажем за цената: Хорацио Пагани иска за своето творение $3,4 млн.
Ако в подобен списък не фигурира името Ferrari, той не би бил пълен. И тук се разчита на хибридно задвижване, чиято сумарна мощност е 986 к.с. Ускорението на SF90 до 96 км/ч отнема 2,5 секунди, а максималната скорост е само 340 км/ч. цената също е доста скромна на фона на останалите участници: $625 000.
От този модел са направени само 19 бройки (плюс 63 купета). Моделът разчита на 6,5-литров V12 двигател и 48-волтова мека хибридна технология. Мощността е 819 к.с., а въртящият момент 722 Нм, достатъчни за ускорение до 96 км/ч за 2,7 секунди и максимална скорост 350 км/ч. Цената на удоволствието? Само $3,6 млн.
Тук има нещо много странно. За най-бързо ускоряващия се автомобил, Koenigsegg иска само $500 000. А тук говорим за ненормалните 1700 к.с. и 3510 Нм, които ускоряват Gemera от 0 до 96 км/ч за 1,9 секунди! Максималната скорост е 400 км/ч. Горните параметри се дължат на 2,0-литров, 3-цилиндров двигател с две турбини, подпомаган от три електромотора.
Това е най-мощният сериен автомобил в света. И е електрически. Оставихме последните четири модела за десерт. Първият японския автомобил в този клас разчита на задвижваща система с над 2000 к.с. мощност, която гарантира ускорение от 0 до 96 км/ч за 1,7 секунди, а границата от 300 км/ч се стига за 10,6 секунди!
Прототипът на „Совата“ бе с 1000 к.с., но готовият вариант вече разчита на ненормалните 2012 к.с. Това направи японския модел най-мощният сериен автомобил в света. Така той изпревари Pininfarina Battista и Rimac C_Two (и двата с по 1900 к.с. е 2300 Нм), както и доскорошния лидер Lotus Evija (2000 к.с. и 1700 Нм).
Силовата система на Aspark Owl се състои от четири електромотора и батерия с капацитет 64 kWh. Предвижда се и версия с по-голяма батерия. Тази може да се зареди за 80 минути на зарядно с мощност 44 киловата. Максималната скорост на Owl е 400 км/ч, а пробегът – 450 км (NEDC). Производството на Aspark Owl се извършва в Торино, в завода Manifattura Automobili Torino. Там ще бъдат направени общо 50 екземпляра, цената на всеки един от които ще започва от 2 900 000 евро.
Класацията не би била пълна и вярна, ако в нея не присъстваше името Evija. Със сигурност не е толкова познаваемо, но това е автомобил, който буквално впечатлява с параметрите си. Мощността му е 1471 kWh, което е точно 2000 к.с.!
Четирите електрически мотора се захранват от литиево-йонна батерия с капацитет 2000 виловата. Lotus казва, че тези цифри ще гарантират на Evija ускорение на 100 км/ч за под 3 секунди. Голямата сила на Evija идва след границата от 100 км/ч, тъй като за ускорението от 100 до 200 км/ч моделът ще се нуждае от още 3 секунди, докато границата от 300 км/ч трябва да бъде достигната за под 9 секунди! Максималната скорост ще е над 320 км/ч. Ще бъдат произведени 130 бройки, като компанията е заложила цена между €1,5 и €2 милиона.
Най-мощният автомобил, конструиран в Италия, е оборудван със силовата система на Rimac C_Two, което ще рече четири електромотора. Сумарната мощност на Battista е 1900 к.с. и 2300 Нм! Тези параметри гарантират ускорение до 100 км/ч за 2 секунди. Максималната скорост е над 350 км/ч.
Т-образната литиево-йонна батерия, дело на Rimac, е разположена зад седалките. Капацитетът й е 120 киловат часа. Пробегът с едно зареждане е 450 км. Общият тираж ще е 150 бройки, а цената е 2 млн. евро.
C_Two разчита на четири електромотора с комбинирана мощност 1914 к.с. и 2300 Нм въртящ момент. Тези параметри са достатъчни за ускорение от 0 до 96 км/ч за 1,85 секунди. Границата от 300 км/ч се достига за 11,8 сек. Мате Римац твърди, че неговото творение може да изминава до 550 км на ток (WLTP) благодарение на батерията с капацитет 120 kW.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!