Е вропейският съюз трябва драматично да наложи по-стриктни цели за нивата на емисиите СО2, които отделят лекотоварните автомобили, за да се ускори преходът към електрически модели и спиране на продажбите на такива модели с ДВГ до 2035 г. Това искане отправи европейската група Transport and Environment (T&E).
T&E твърди, че анализ на продажбите на ванове през 2020 г. показва, че няма никаква промяна в емисиите СО2 от 2017 г. Нещо повече, същият анализ е установил, че изискванията за вредните емисии за този тип автомобили са толкова ниски, че повечето производители може да ти посрещнат без да продадат нито един електрически ван.
"Стандартите, които влязоха в сила в началото на 2020 г., трябваше да направят вановете по-чисти, но производителите им не трябваше да направят почти нищо, за да ги посрещнат,” казва Джеймс Никс от T&E. "При толкова патетични CO2 цели, бумът в е-търговията се превръща в кошмар за планетата ни."
Продажбите в ЕС на електрически и плъг-ин хибридни пътнически автомобили почти се утрои до над 1 млн. миналата година, като делът им достигна над 10% от общите продажби.
Нов скандал: плъг-ин хибридите замърсяват в пъти над обявеното
Но продажбите на електрически ванове кретат на около 2% от пазара. Становището на T&E е, че ЕС трябва да измести напред намаляването на СО2 емисиите с 31% от 2030 на 2027 година. Но не само това, еколозите смятат, че пред производителите трябва да се постави целта да намалят вредните емисии с 60% до 2030 г. Крайната цел би трябвало да е 100% намаление на емисиите до 2035 г., което да сложи край на продажбите на лекотоварни автомобили с двигатели с вътрешно горене.
Еколози искат спиране на субсидиите за плъг-ин хибридите
Еколозите смятат още, че ЕС трябва да предотврати лансирането на плъг-ин хибридни ванове. T&E са едни от най-големите критици на PHEV пътническите автомобили през последните няколко години. Миналият септември същата група публикува свое проучване, според което плъг-ин хибридите са до четири пъти по-мръсни от нивото, на което са сертифицирани, тъй като собствениците им не ги зареждат достатъчно често.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
BMW ще намали палитрата от възможни задвижвания наполовина
26 автомобила спорят за приза „Кола на година в България”
Williams и Italdesign разработват EV платформа за до 1000 км пробег
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!