Д оскоро в надпреварата за все повече продажби на електромобили, водещите фактори бяха едни. Но променените политико-икономически условия през последната година поставиха суровините на първо място за успех на пазара.
От Electrek разговарят с Джон ДеМайо, президент на Graphene Division на Graphex Group и изпълнителен директор на Technologies. Темата е графитът, основен материал за анода в литиево-йонната батерия. Той разказва доста интересни факти.
Един от тях е, че на графита се пада около 28% от теглото на литиево-йонната батерия.
Джон ДеМайо изтъква един много притеснителен факт:
„Около 70-80% от естествения графит, използван в батериите за EV, се добиват в Китай, като почти целият процес на обработка на графита се извършва в Китай/Азия.”
Скоро графитът може да отнеме званието „черното злато”
„Анализатори очакват, че през следващите три години в САЩ капацитетът за производство на литиево-йонни батерии за електромобили ще е над 200 GWh. Ако предположим, че всеки автомобил ще се задвижва от батерия с капацитет 60 kWh, то това значи достатъчно капацитет за производство на 3,3 млн. автомобила годишно. Това значи, че индустрията ще консумира около 172 000 тона годишно графит, включително естествен и синтетичен, за производството на анодите за литиево-йонните батерии.”
Повече по темата четете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!