На борда на големия кораб VW Passat Alltrack
Източник: Христо Петров
8

А ко уестърните ни разказаха подробно за Златната треска на Запад, то за Аутбек, австралийският й аналог, не се е говорило толкова много. Тук, след Дънди Крокодила, властва Subaru Outbacк, който положи основите на тази ниша. Новият Outback обаче поизневери на традицията, тъй като моделът вече е превърнат в голям кросоувър.

Формулата обаче е запазена при Audi A6 Allroad (ценово в друго измерение) и Volvo XC70, а отскоро тази ниша се допълва от Skoda Octavia Scout, SEAT X-Perience, Opel Insignia Country Tourer (прави ви впечатление, че споменах три модела от портфолиото на VW Group).

Вижте нашата галерия "Зад волана на VW Passat Alltrack"

Източник: Христо Петров

Философията, която VW Passat Alltrack изповядва, аз я изучавам от години. Макар и сложна като наука, именно този тип автомобили аз определям като едни от най-смислените на пазара. Причината: чудесен сбор между два свята - този на леките автомобили и SUV моделите.

Но още сега ще кажа ясно и точно, за да няма неясноти: Passat Alltrack е много далеч от високата проходимост, вероятно доста зад Outback и XC70, но пък е по-добър на пътя.

Източник: Христо Петров

Иначе във VW работят гениални хора. Няма да правя тъпи препратки към „Дизелгейт“ и гениалния им лъжлив софтуер, който им струва милиарди. Истината е, че има достатъчно умни хора, които да видят какво направиха едни други гении, тези, които измислиха Crocs.

Гумени галошки (или пантофи, не знам) във всевъзможни цветове, с грайфери, много леки и евтини. И започнаха да правят всевъзможни вариации по темата.

ТУК МОЖЕ ДА РАЗГЛЕДАТЕ ВСИЧКИ СНИМКИ НА PASSAT ALLTRACK

През 2012 г. инженерите на VW измислиха универсалната модулна платформа MQB. Вкараха в целия този процес 70 млрд. евро, които сега избиват със страхотни продукти: Audi A3, Volkswagen Golf, Seat Leon, Skoda Octavia, Skoda Superb и Volkswagen Passat. А също и Passat Alltrack.

Източник: Христо Петров

Alltrack е обикновен Passat във вариант комби. Но нека да е ясно: не искам да отправям обиди, като казвам обикновен. Напротив. Ще кажа, че Passat е еталонът в сегмента, по който се равняват абсолютно всички: Mondeo, Talisman, Mazda6, Insignia, 508, Avensis. Моделът изглежда изключително добре, но още по-добре изглежда от мястото на шофьора.

И тук идва Alltrack, който надгражда над тази визия. Моделът е приспособен за условията, в които европейските градски малчугани ще се намерят в истински ад: кв. Борово в София например, където трябва да катериш високи бордюри, ако искаш на паркираш. Или ако случайно решиш да отидеш до Видин, но по стария път след Монтана.

В такива условия Passat Alltrack е блестящ. Увеличеният клиренс се справя с бордюрите, а дългото междуосие се справя чудесно с дупките и неравностите на пътя.

Макар че окачването е почти същото като при Passat Variant, но с изменени характеристики на пружините и амортисьорите. Пътният просвет е увеличен с 27,5 мм (до 174 мм), а отпред и отзад са добавени задължителните защитни кори под пода, както и нови брони.

Източник: Христо Петров

Тези дребни детайли, комбинирани с широката хромирана решетка отпред и двата големи, трапецовидни ауспуха отзад, придават на Passat Alltrack наистина внушителен вид. Такъв, който кара хората да се заглеждат, и който ме привлича изключително много. В този дизайн има нещо повече от чистата елитарност на седана, затова Alltrack би бил моят избор.

С една уговорка: макар и ъглите за заход и отход да са увеличени с по няколко градуса, и просветът да е 174 мм, Alltrack няма офроуд способности, каквито трябва да има представител на тази ниша.

Клиренсът е много нисък, затова и не съм се опитвал да карам офроуд. Излязохме с фотографа малко извън асфалтирания път, за да направим снимките. И в една нищо и никаква локва предницата задра дъното.

Източник: Христо Петров

На борда се чувствам превъзходно. Моделът е „наточен“ – много екстри, перфорирана кожа, добро аудио. Но най-важното: ергономията буквално ме изумява. Дизайнът не е крещящ, но е перфектно подреден. Всичко е точно там, където очаквам и искам да бъде. Зигиталното приборно табло, каквото първо видяхме в Audi, е налично и тук. Изглежда прекрасно.

За мен изглежда ненужно, но трябва да го отбележа. Просторът в купето е наистина впечатляващ. Особено отзад, където синът ми може да си прави обиколки, ако се схване на дълъг път. Багажникът и неговите 639 л (стига до близо 1800 л при сгъване на задните облегалки) обем също впечатляват.

Източник: Христо Петров

Задвижването е характерното за VW – Haldex, който се използва и от стандартния Passat с четири задвижващи колела. Автомобилът предлага и електронен режим Off-road, какъвто имаше и предишното поколение на модела. Разликата сега е, че се включва през менюто на мултимедията, а не чрез отделен бутон.

Иначе режимът включва системата за спускане по наклон, намалява реакцията на дросела при натискане на педала на газта, променя момента за смяна на предавките, а също превключва адаптивното шаси DDC с електро-управляеми амортисьори в комфортен режим. Има и електронна имитация на блокировка на междинния диференциал. И това е.

Източник: Христо Петров

Задвижването се осигурява от четири „четворки“ – един бензинов и три дизелови. Бензиновият агрегат е с 220 к.с., докато дизелите са съответно със 150, 190 и 240 к.с. Аз карам средния вариант със 190 к.с. Доста приятно ускорение от 8,0 секунди до 100 км/ч, но по-впечатляващо е междинното ускорение, където 400-те нютон метра си казват думата.

Агрегатът е еластичен и плавен като работа. Свързан е с 6-степенна DSG трансмисия (не 7, за да се справя с големия въртящ момент), която повечето фенове на марката познават добре. Не изпъква, но пък и не откривам някакви проблеми при работата й.

Източник: Христо Петров

Най-интересното е, че този автомобил, дълъг 4,8 метра, стои доста добре в завои, като умишлено пробвах това. Задницата не му олеква и не тръгва да те изпреварва, когато влезеш с висока скорост и натиснеш спирачките.

На магистралата нещата са… перфектни. Автомобилът буквално плува върху неравната „Тракия“, навъртането на километри е удоволствие, защото дългото междуосие си казва тежката дума за комфорта. В сладки приказки с Христо съм се закрепил на около 120-130 км/ч, за да видя на борд компютъра разход от 6,5 л/100 км. Това ми допадна. А с по-малкия дизел разходът щеше да е надъхващ (с Skoda съм го усещал) като саундтрака на „Роки“.

Не ми допадна разходът в града, където теглото от близо 1800 кг си казва думата и компютъра показва около 10, че и повече.

Източник: Христо Петров

Подобно на предметите, създадени да се харесат на голям кръг хора, Passat Alltrack е наистина прекрасен автомобил. Ако можеше да се справя с някакви офроуд задачи, щях да го нарека перфектен. Сега ще му дам оценка отличен. Но има два проблема: нито един болт или детайл в него не иска да излезе извън пътя, защото просто не може. Този автомобил се чувства перфектно на магистралата, още по-любопитното е, че се справя и в завоите, където 400-те нютон метра на прекрасния дизел (в Западна Европа не съм сигурен, че мислят така) издърпват автомобила много прецизно за кола с дължина 4,8 метра. Вторият проблем е, че аналогична Skoda Superb Combi е с 3000 лв. по-евтина. Вярно, не е повдигната, но пък вероятно ще се справи със същите препятствия.

Източник: Христо Петров

Технически характеристики:

VW Passat Alltrack 2,0 TDI 4MOTION DSG

Размери

Дължина, мм: 4777

Широчина, мм: 1832

Височина, мм: 1506

Междуосие, мм: 2789

Собствено тегло, кг: 1705

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1968

Макс. мощност, к.с. при об./мин.: 190 при 3600-4000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин.: 400 при 1900-3300

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 220

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 8,0

Среден разход, л/100 км: 5,2

Вредни емисии СО2, г/км: 137

Базова цена на тествания модел, лв. с ДДС: 73 220

КОНКУРЕНТЪТ

Volvo XC70 D4 AWD

Размери

Дължина, мм: 4838

Широчина, мм: 1925

Височина, мм: 1604

Междуосие, мм: 2815

Собствено тегло, кг: 1860

Двигател

Тип: 5-цилиндров, редови, турбо

Работен обем, куб. см: 2400

Макс. мощност, к.с. при об./мин.: 181 при 4000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин.: 420 при 1500-2500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 200

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,5

Среден разход, л/100 км: 5,8

Вредни емисии СО2, г/км: 153

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 84 430

Коментари 8
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

8 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Кървава драма в Австралия: Тийнейджър намушка с нож човек

Кървава драма в Австралия: Тийнейджър намушка с нож човек

Свят Преди 21 минути

Полицията обяви, че нападението е с "признаци" на тероризъм, но все още не може да бъде определено като терористичен акт

Бомбени заплахи в няколко синагоги и музей в Ню Йорк

Бомбени заплахи в няколко синагоги и музей в Ню Йорк

Свят Преди 47 минути

Това е очевиден стремеж да се всее страх сред еврейската общност, заяви управителят на административния район Манхатън

Boom Supersonic XB-1

Наследникът на "Конкорд" е готов да атакува Mach 1

Технологии Преди 1 час

Тестовите полети за преминаване на звуковата бариера са тази година

Хиляди на протест в Тел Авив с призив за спиране на огъня в Газа

Хиляди на протест в Тел Авив с призив за спиране на огъня в Газа

Свят Преди 1 час

Демонстрантите издигнаха плакати с надпис "Преговаряйте сега, тръгнете си после"

Светослав и Сияна ще се борят за спасение в “Един за друг”

Светослав и Сияна ще се борят за спасение в “Един за друг”

Любопитно Преди 8 часа

Брокерът и съпругата му останаха последни във временното класиране тази седмица

<p>Загубите на Русия в Украйна растат главоломно</p>

Лондон: Русия губи близо 900 души на ден в Украйна

Свят Преди 10 часа

Изглежда, въпреки огромните загуби, Русия напълно е адаптирала своята армия

Пребита и заровена: Жена оцеля 12 часа под земята

Пребита и заровена: Жена оцеля 12 часа под земята

Свят Преди 11 часа

На делото жертвата заяви, че тя и децата ѝ все още живеят в състояние на постоянен страх

Садик Хан стана кмет на Лондон за рекорден трети път

Садик Хан стана кмет на Лондон за рекорден трети път

Свят Преди 11 часа

Окончателните резултати от произведените преди два дни местни избори бяха публикувани днес

Българска делегация почете  в Скопие паметта на Гоце Делчев

Българска делегация почете в Скопие паметта на Гоце Делчев

Свят Преди 12 часа

Навършват се 121 години от смъртта на легендарния революционер

ЦРУ участва в преговори за мир в Газа

ЦРУ участва в преговори за мир в Газа

Свят Преди 12 часа

Директорът на Централното разузнавателно управление е в Кайро

Пребиха политик от партията на Шолц в Германия

Пребиха политик от партията на Шолц в Германия

Свят Преди 13 часа

ГСДП е партията на канцлера

БАБХ спря фирмата, произвела козунак с батерия

БАБХ спря фирмата, произвела козунак с батерия

България Преди 14 часа

Изтеглените от продажба козунаци са насочени за унищожаване

Родилка и бебе починаха в Самоков

Родилка и бебе починаха в Самоков

България Преди 15 часа

Разпоредена е проверка

Русия обяви Володимир Зеленски за международно издирване

Русия обяви Володимир Зеленски за международно издирване

Свят Преди 15 часа

Разпореждането беше публикувано в информационната система на руското МВР

Москва: НАТО се готви за война с Русия

Москва: НАТО се готви за война с Русия

Свят Преди 16 часа

Захарова: Най-голямото учение на НАТО след Студената война

<p>&quot;Ще запазя мил спомен за всички тях поне до 23:00 часа тази вечер&quot;</p>

Мистерията на изчезналия гений Еторе Майорана

Любопитно Преди 17 часа

Повече за мистерията на гения четете в следващите редове