Ford Focus представи „горещия“ ST. Струваше ли си чакането? Да, поне на хартия, защото сега играчът на Ford застава директно срещу Volkswagen Golf GTI / GTD, давайки на клиента възможност да избират между мощни бензинов и дизелов двигатели. Ford казва, че модернизираните агрегати предлагат с 12% по-висока мощност и 17% по-висок въртящ момент спрямо предходния Focus ST.
Бензиновият 2,3-литров EcoBoost е представен от Ford като ново поколение, който ще задвижва най-мощния ST до момента. Той генерира 280 к.с. и 420 Нм въртящ момент, които ще позволят на модела ускорение до 100 км/ч за под 6 секунди.
Двигателят EcoBoost в новия Focus ST заема анти лаг технологията, която е разработена за супер автомобила GT и F-150 Raptor. Тя гарантира оптимален пренос на мощност, когато автомобилът се шофира с включен режим Sport или Track.
Четирицилиндровият двигател разчита на нискоинерционно турбо, работещ съвместно с 6-степенна механична скоростна кутия. Срещу допълнително пари може да се поръча и 7-степенната автоматична трансмисия с функция Adaptive Shift Scheduling, но това едва ли ще е изборът на истинските фенове.
Ако някой предпочита „горещ хечбек“ с дизелов двигател, то той ще може да поръча модела с 2,0-литров EcoBlue. Мощността му е 190 к.с. (3500 об/мин) и 400 Нм (200 об/мин), което го превръща в най-мощния дизелов модел в историята на ST. И този агрегат може да бъде свързан с една от двете трансмисии.
За пръв път модел на Ford с предно задвижване може стандартно да се възползва от електронен диференциал с ограничено приплъзване. Той ще се предлага само за бензиновия Focus ST, за да може автомобилът да предлага по-добра стабилност в завой. Дизеловата модификация ще разчита на система за пренос на въртящия момент (т. нар. torque vectoring), която да контрира недозавиването, прилагайки спирачно усилие върху предното вътрешно на завоя колело.
Focus ST е моделът на Ford с най-директно кормилно управление, изпреварвайки Fiesta ST. Сравнен с нормалния Focus, електрическото серво усилване на волана е 15% по-бързо.
Във Focus ST дебют правят и трите режима на задвижване Slippery/Wet, Normal и Sport (предлагани стандартно), докато режимът Track върви само с пакет Performance. Последният се предлага само за модела EcoBoost с ръчна трансмисия, като включва ланч контрол, червени спирачни апарати и системи за синхронизиране на оборотите, адаптирана от Mustang.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Автономни коли: Waymo е лидер, а Uber и Apple са в дъното
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!