К олосите в киното стават все по-стари и един по един си отиват, за съжаление. Но те винаги ще останат в сърцата ни с това, което правеха през последния половин век: да ни радват с изпълненията си.
За мен Робърт де Ниро винаги ще си остане „доброто момче” от лентите на Мартин Скорсезе. Но ролята на мафиот далеч не е всичко от арсенала на Де Ниро, защото той е и „Шофьор на такси” с прословутата фраза „you talkin’ to me?”. Той е и „Разярен бик”, за който сваля 27 кг и получава „Оскар” за главна мъжка роля. Робърт де Ниро е многолик, актьор, който може да играе психопат, но може да прави и безумни роли в посредствени комедии.
Kia Niro има същото многолико лице като своя съименник. Няма да получи „Оскар”, но има номинация от публиката именно за многопластовия образ на „актьор”, който предлага за всеки по нещо.
За едни това е класическият хибрид, за други плъг-ин хибрид, а за най-прогресивно мислещата част от клиентелата на Kia – електромобил. Резултатът от всичко това е, че Niro е третият най-продаван модел на Kia в Европа. До момента от него са реализирани 350 000 бройки, като от тях 54% са били HEV, 15% са били PHEV и 31% са били EV. Това само показва, че това е точният продукт, появил се в точния момент. Компанията планира да продаде 90 000 бройки от модела до края на годината на континента, а ние решихме да видим колко е добър Niro на „снимачната площадка”.
Захващаме се с ролята, която е най-подходяща за него, а именно на самозареждащ се хибрид. Мнението ми за този тип задвижване беше неоправдано ниска от моя страна, но след като наскоро карах Renault Captur E-TECH, започнах да гледам по друг начин на HEV. Затова взимам Niro HEV с високи очаквания най-вече по отношение на разхода. Дали ги оправда ще разкажа след малко. Първо трябва да отдам заслуженото на външния вид на модела.
Започвам оттам, че той няма абсолютно нищо общо с предшественика си, на който му липсваше ярко изразена самоличност. Тук такава има и ако се абстрахираме от маркетинговите изразни средства (дизайнерска философия Opposites United и основната й опорна точка - Joy for Reason) за описване на чисто субективни възприятия като дизайна, то Kia Niro определено има силно откроима визия.
Истината е, че тя е поляризираща, малко „бъбрива”, коeто ще се хареса на едни, но не и на други. Това само казва, че моделът наистина е многолик и има характер, защото в днешния претъпкан С-SUV сегмент се иска да си различен. Преди години Juke се харесваше именно заради нетрадиционния си дизайн. Niro също е нетрадиционен.
За съжаление конвейрът е взел доста от агресивната визия на концепта Habaniro, от който идва дизайнът на Niro. Отпред най-открояващ се е светлинният подпис, новата интерпретация на радиаторната решетка Tiger nose (подчертана с хром) и уголеменият въздухозаборник. Задницата е малко анонимна, но дългите, високо разположени стопове наистина приковават погледа. Прави го и опционалното (при тестовия модел липсваше) различно оцветяване на С-колоната (като при Audi R8), което може да се допълни и с покрив в цвета на колоната.
Подробен тест драйв на модела може да прочетете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!