На Парижкия автосалон от "Лотус" обещават малка революция с представянето на цели четири нови модела - някой от които обаче само студийни разработки.
Един от тях обаче изглежда има доста шансове да стане сериозен съперник на класиката "Мини".
В Женева малайзийската компания "Протон" показа разработения от "Италдизайн" специално за нея хибриден концепт EMAS, който вероятно ще е доста привлекателен и за пазара на Стария континент.
Марката обаче е малко позната марка в Европа, за сметка на новопридобитата "Лотус"....
Така британците подготвят модификация на концептуалния мъник, който ще бъде представен с тяхната марка.
С цел постигане на стилистично единство с актуалните спортни модели в гамата са променени предната броня, калниците, остъкляването, добавен е и аеродинамичен пакет.
В интериора има място за четирима души, салонът е обзаведен доста по-богато, седалките и воланът са спортни, така че мини-версията на "Лотус", макар и не типично спортен автомобил, ще дава съответното спортно настроение на водача и пътниците.
Задвижването е на задните колела.
Британските инженери са оставили техническата част на колата без промяна - все пак именно те отговаряха за тази част от разработката на прототипа EMAS.
Силовият агрегат комбинира 50-те к.с. на 1,2-литров, 3-цилиндров двигател, който може да работи с различни горива, и 102-та "коня" на електромотор.
Ускоряването от място до 100 км/ч е за 14 сек. при ограничена работна мощност на хибридния агрегат от 61 к.с. Максималната скорост е 170 км/ч.
Само на ток колата може да измине към 50 км, зареждането на литиево-йонния акумулатор може да става от битовата електрическа мрежа или чрез двигателя с вътрешно горене.
Според предварителните оценки на фирмените инженери разходът на гориво ще бъде впечатляващите 2,8 л/100 км.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!