Infiniti ще представи електрически ретро роудстър на Конкурса за автомобилна елегантност в Пебъл Бийч, Калифорния, САЩ. Автомобилът е с открити колела в духа на състезателните болиди, и носи означението Prototype 9. Проблемът във всичко това е, че Infiniti e на пазара от няма и 30 години, а тази концепция пресъздава най-доброто от състезателната история от 30- и 40-те години на миналия век.
Автомобилът се задвижва от прототипен електромотор и батерии. Тези елементи от бъдещето контрастират ефектно на традиционните материали и техники, приложени при създаването на Prototype 9, включително панелите по каросерията, ръчно ковани от екип японски майстори такуми.
Prototype 9 е вдъхновен от изгрева на японския моторен спорт и създадения специално за състезания Prince R380, който също ще присъства по време на Седмицата на скоростта в Монтерей и в клуба Куейл. R380 неколкократно чупи рекордите за скорост през 1965 преди да запише победа в Гран при на Япония през 1966 г на пистата „Фуджи“. Prince Motor Company се смята за първия японски производител на премиум автомобили и наследството му може да се проследи до актуалната гама от модели на Infiniti. Всъщност болидът, който ще бъде показан в Куейл, е конкретният екземпляр, спечелил Гран при на Япония през 1966, за който се смята, че вероятно е последният оцелял R380.
Каросерията на Prototype 9 е изградена от стоманени панели, поставени върху стоманена рама. Детайлите са изчукани от майсторите такуми, като са запазени ключовите за всеки автомобил Infiniti елементи, като решетката с двойна арка, „хрилете на акула“ зад предните колела, мускулестия преден капак и острите линии, които се простират от предницата назад.
Prototype 9 е първият модел на Infiniti с електрическо задвижване. То се състои от 30-киловатчасова батерия, която си партнира с електромотор от ново поколение. Той все още не е вграждан в производствен модел.
Електромоторът произвежда 148 к.с. и 320 Нм, които задвижват задните колела през едностепенна скоростна кутия. Максималната скорост на Prototype 9 е 170 км/ч, а ускорението до 100 км/ч се осъществява за 5,5 секунди, като батерията би могла да издържи 20 минути при сериозно пистово натоварване.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.
Четете още:
Нова алкална батерия има амбицията да измести литиево-йонната
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!