В секи един собственик на кола страда от липсата на паркоместа и задръстванията, които са завладели градовете ни. А тук говорим за над 4,2 млрд. човека по света. Над 50% от пространството в европейските градове е заето от колите. Средно шофьорите в Ню Йорк и Париж прекарват по 230 часа в годината в търсене на място за паркиране, докато тази цифра в Лондон стига 270. Към статистиката може да добавим и почти 100 млрд. евро загуби, които носят задръстванията в градовете в ЕС, което е еквивалентно на 1% от БВП на Съюза. Към тези цифри може да се добива и фактът, че на градската мобилност в ЕС се падат 40% от СО2 емисиите.
За електрическия Citroen Ami не ви трябва книжка
Изхождайки от тези данни, израелската компания City Transformer има решение на проблемите. То идва под формата на двуместен градски модел, който може да променя широчината си от 1,4 м на 1 метър. Европейската си премиера чества на изложението в Мюнхен преди месец.
Технологичният стартъп твърди, че техният СТ1 (категория L7e) е първият в света ултра компактен електрически автомобил. Той предлага климатизиран затворен интериор за двама. Това, което различава този от останалите микроавтомобили, е способността му да променя широчината си, дори когато е в движение. Така неговата широчина може да стане едва 1 м (от 1,4 м), като по този начин на едно стандартно за ЕС паркомясто могат да паркират до четири СТ1.
Миниатюрният електрически трансформър Triggo
Освен патентованата трансфомираща се е-платформа, този електромобил оставя минимален СО2 отпечатък спрямо конвенционалните автомобили, тъй като е направен от едва 1500 части, докато нормалните коли използват около 25 000.
Тежащият 450 км модел може да развива до 90 км/ч (когато е в нормалната си широчина), като пробегът му e до 180 км (за батерия нищо не се казва). При бързо зареждане батерията му може да се „напълни” до 80% за 30 минути. Задвижващи са задните колела, като във всяко едно е вграден електромотор с мощност 10 к.с.
City Transformer казва, че приема предварителни поръчки на цена от 12 500 евро, като масовото серийно производство е планирано да започне през 2023 г. Въпросът е: може ли СТ1 (и подобните му) да навлезе масово, за да се опита да изпълни обещанието си, а именно – да промени градската среда и градската мобилност.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Honda HR-V идва с едно хибридно задвижване и стартова цена от 60 000 лв.
Отличиха Hyundai за вградените технологии в колите
Петиция цели част от Берлин да стане най-голямото населено място в света без автомобили
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!