Междинната стъпка по пътя към пълна електрификация: BMW 530e (тест драйв)
Източник: Vesti.bg

П ътят, по който е поел BMW, е ясен: до 2021 г. компанията трябва да е изкарала на пътя 1 млн. електрифицирани автомобили. Но това е само началото на супер амбициозния план на новия шеф на баварците, според който до 2023 г. компанията ще въведе на пазара 25 електрифицирани модела, като повечето от тях ще бъдат напълно електрически.

Според прогнозите на BMW Group, клиентското търсене трябва да гарантира, че над 50 % от новите регистрации на превозни средства в премиум сегмента в Китай ще бъдат изцяло електрически (BEV) през 2030 г. Цифрата за Европа ще бъде около половината от този процент, а САЩ ще бъде на приблизително на същото ниво като Европа.

Зад волана на BMW 530e Plug-in

На този етап плъг-ин хибридите са междинната стъпка първо за справяне със строгите норми за отделяните емисии СО2, които ще влязат в сила през 2020 г., и на второ място: за постигане на крайната цел, а именно всеобхватна гама от е-коли.

Към момента плъг-ин колите са като спасителен пояс за всички, тъй като при тях се запазва ефективността на конвенционалните автомобили, с която потребителите са свикнали и в същото време се намалява нивото на вредни емисии с 50 до 80%.

Източник: Vesti.bg

Проблемът на PHEV се крие във факта, че те са много чувствителни на начина на живот на собственика си. Ако имате възможността да зареждате автомобила си както в офиса, така и в дома си, или ако пътуването ви е под 40 км, тогава да, плъг-ин хибридът има голям смисъл. Но ако това не е така, то те може да излязат по-малко икономични от бензиновия или дизеловия си аналог.

Източник: Vesti.bg

За да тествам тази теория, взимам плъг-ин „петицата”, с която в края на лятото врътнах около 900 км до Гърция и обратно. Баварците модифицираха 530е с по-голяма батерия и xDrive задвижване, която осигурява по-голям пробег само на ток, по-ниски емисии СО2, но и цената е много по-висока. Затова версията с капацитет на батерията от 9,2 kWh (новата е с 12) ми изглежда по-смислена. Заводският параметър на възможния пробег на ток в града възлиза на 49 км. В Европа около 80% от потребителите шофират именно по толкова на ден, затова и такъв тип автомобил има много плюсове. Идеалният вариант е да го зареждате в офиса и дома си (двете крайни точки на пътуването през деня в по-голямата част от случаите), тъй като в реални условия в града ще постигнете около 35 км, а посочените близо 50 изглеждат по-скоро като мираж.

Но дори и с 30 км смисълът е наистина голям, стига да имате горната възможност. Иначе батерията се зарежда за около три и половина часа от iWallbox и за шест от обикновен ел. контакт. При шофиране само в града и максимален разход от 15,2 kWh на 100 км (по заводски параметри), за изминаването на 100 км ще платите около 3 лв. при дневна тарифа от 19 ст. на кВтч.

Френски шик на ток: тестваме електрическото Renault Zoe

Назад към доброто старо време с BMW Z4 M40i (тест драйв)

Ситуацията обаче се променя, ако карате много извънградско и нямате възможност да зареждате батерията, какъвто бе моят случай в чужбина. Затова в крайна сметка средният ми разход на гориво след тези близо 900 км стигна 7,7 л/100 км, но подобен вариант е безсмислен за плъг-ин хибрид. В София, докато все още батерията ми бе пълна, постигнах 33 км пробег само на ток.

Източник: Vesti.bg

Освен традиционните режими – Eco Pro, Comfort, Sport – при 530e има още няколко. По подразбиране се включва Auto eDrive (в който аз успях да измина около 110 км, тъй като има постоянна рекуперация), като тук ДВГ и електромоторът работят така, че да постигнат най-добрия баланс между ефикасност и динамика. При Max eDrive работи само електрическият мотор и тук максималната скорост е 140 км/ч, но е повече от ясно, че при такава батерията ще се изчерпа за много кратко време. Има и режим Battery Control, който дава възможност да се постави целево ниво на заряд на батерията между 30 и 100%.

Ford Focus ST: Д-р Джекил и мистър Хайд (тест драйв)

Различна алтернатива на „М” и „AMG”: Lexus ES 300h (тест драйв)

Що касае целия задвижващ тракт, то батерията и електромоторът работят заедно с 2,0-литров турбо бензинов двигател. Мощността му е 184 к.с., но заедно с електромотора сумарната мощност  достига 252 к.с. и 420 Нм, които са повече от достатъчни за модела, предлагащ ускорение до 100 км/ч за 6,2 секунди.

Последното е само цифра, която за този конкретен модел не ме впечатлява кой знае колко, защото тук се търсят други качества, макар на фона на 1845 кг това ускорение си е повече от добро.

Далеч по-впечатлен съм от комфорта и управляемостта на хибридната „петица”. Като изключи големите джанти, престилки и М-емблеми на моя M Sport тестови автомобил, няма други фактори, като да ме карат да карам много бързо. 530е продължава да има много добро пътно поведение, но не прецизността в завоите е най-същественото тук. Теглото на 530е е със 155 кг над това на 530i, но през по-голямата част от времето тези килограми са добре маскирани.

Източник: Vesti.bg

По-важното в случая е, че тук комфортът е от първостепенно значение. Затова и алкантарените седалки и тежката возия се по-интересни за мен от обратната връзка от волана, поне в този конкретен случай. Превключването между ДВГ и електромотора е много плавно и почти безшумно, както между другото е и всичко в интериора. За това „вина” носи и фактът, че G30 е баварският седан с най-нисък коефициент на челно въздушно съпротивление (0,22). Така още повече искам да подсиля твърдението си, че в интериора наистина не се чува нищо от заобикалящия ви свят.

Източник: Vesti.bg

Няма да разказвам за системите за полуавтономно управление, тъй като аз продължавам да вярвам, че коли трябва да се карат, а не да те возят сами. Затова и винаги съм предпочитал мястото зад волана, който пасва идеално в захвата ми. В моя случай върху него има буквичката „М”, която обикновено върви в комбинация с много лъскав метал и прекрасна кожа. Новото поколение iDrive върви в комплект с 10,25-инчов тъчскрийн дисплей, приборното табло вече е ново, като трябва да маркирам и Head-up дисплея с увеличено със 70% проекционно поле. Йонизацията на въздуха са щрих към СПА-атмосферата на борда на хибридната Серия 5.

KIA XCeed предлага уравнение с едно неизвестно (тест драйв)

Volvo S60 чупи стереотипи (тест драйв)

Списъкът от глезотии може да продължи, а този със системите на борда е толкова дълъг, че въобще няма да се спирам на него. Той си е съвсем различно четиво и занимавка. Ще отбележа, че поместването на пакета батерии под багажника е изяло 120 литра от обема му, който е спаднал до 410 л, но това си е достатъчно за една дълга почивна на море с дете и жена.

Източник: Vesti.bg

Технически характеристики:

BMW 530e Plug-in

Размери

Дължина, мм: 4935

Широчина, мм: 1868

Височина, мм: 1466

Междуосие, мм: 2975

Маса, кг: 1845

Двигател

Вид: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1998

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 184 при 5000-6500

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 290 при 1350-4250

Електромотор

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 113 при 3170

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 250 при 3170

Комбинирана мощност, к.с.: 252

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 235

Макс. скорост в ел. режим, км/ч: 140

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 6,2

Електрически пробег (градско), км: до 49

Среден разход на гориво, л/100 км: 2,0 – 2,4

Вредни емисии СО2, г/км: 45 - 54

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 113 150

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

- Хайде да спрем да пушим! - Защо?! - Да спестим пари. - Хайде да спрем и пиенето! - Че какво ще ги правим толкова…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Меди пред Мон Дьо: Белезите ми са моите песни

Меди пред Мон Дьо: Белезите ми са моите песни

Любопитно Преди 9 минути

Певецът, наричан „Гласът на разбитите сърца“, споделя за битките си с предразсъдъците, любовта и сцената, разкривайки уязвимата си страна пред публиката

Украински дронове атакуваха завод за газ в Русия, предизвикаха пожар

Украински дронове атакуваха завод за газ в Русия, предизвикаха пожар

Свят Преди 20 минути

Аварийните служби работят по потушаването на пожара

Колумбия обвини САЩ в нарушаване на колумбийското морско пространство и в убийството

Колумбия обвини САЩ в нарушаване на колумбийското морско пространство и в убийството

Свят Преди 1 час

През последните седмици американските ВМС нанесоха удари по плавателни съдове на предполагаеми наркотрафиканти в Карибско море

<p>Д-р Гаврил Наков: Ракът на гърдата е все по-често срещан при 18-20-годишни</p>

Д-р Гаврил Наков: Все по-често се диагностицират млади жени с рак на гърдата, включително и 18-20-годишни

България Преди 1 час

По думите му страхът от мамография и облъчването е неоснователен

Русия атакува градове и енергийни обекти в Украйна

Русия атакува градове и енергийни обекти в Украйна

България Преди 2 часа

Заради съображения за сигурността са наложени ограничения на девет летища в Русия

<p>Затвориха писта на летището в Мюнхен заради &quot;подозрителни дейности&quot;</p>

Затвориха писта на летището в Мюнхен заради "подозрителни дейности", търсят дронове

България Преди 2 часа

Два полета са били пренасочени по време на затварянията

<p>Разногласия спират възстановяването на военната служба в&nbsp;Германия</p>

Проучване: Повечето германците са против задължителната военна служба на лотариен принцип

Свят Преди 2 часа

Едва около една пета от анкетираните смятат, че е правилно да се използва подобна система

Афганистан и Пакистан се споразумяха за незабавно прекратяване на огъня

Афганистан и Пакистан се споразумяха за незабавно прекратяване на огъня

Свят Преди 2 часа

Споразумението последва удължаване на примирието между двете съседни южноазиатски страни след седмица на ожесточени сблъсъци помежду им

Израел получи телата на заложници, предадени от "Хамас" на Червения кръст

Израел получи телата на заложници, предадени от "Хамас" на Червения кръст

Свят Преди 2 часа

Телата ще бъдат прехвърлени в център за медицински анализи в Израел, за да бъдат идентифицирани

"Хамас" планира атака - САЩ предупредиха, че примирието в Газа е застрашено

"Хамас" планира атака - САЩ предупредиха, че примирието в Газа е застрашено

Свят Преди 3 часа

САЩ и другите страни гаранти остават непоколебими в ангажимента си да гарантират безопасността на цивилното население в Газа

<p>Нетаняху ще се кандидатира за нов мандат като премиер на Израел&nbsp;</p>

Бенямин Нетаняху ще се кандидатира за нов мандат като премиер на Израел

Свят Преди 3 часа

Настоящият мандат на Нетаняху бе белязан от мащабни протести срещу проекта му за съдебна реформа

Президентът на Унгария Тамаш Шуйок на официално посещение в България

Президентът на Унгария Тамаш Шуйок на официално посещение в България

България Преди 3 часа

Посещението съвпада с отбелязването на Деня на българо-унгарското приятелство

<p>&quot;Като съседи на Русия знаем, че диктаторите нямат нужда от мир&quot;</p>

Тихановска: Не вярвам, че Путин е отворен за преговори

Свят Преди 3 часа

Тя призова американския президент да работи за установяването на демокрация в страната ѝ

<p>Втора фаза: Нетаняху разкри как ще приключи войната в ивицата Газа</p>

Нетаняху: Войната между Израел и "Хамас" ще приключи след втората фаза на мирния план

Свят Преди 3 часа

"Когато това бъде успешно постигнато – надявам се по лесен начин, ако ли не, то по трудния – тогава войната ще приключи", каза той

Странният експеримент от 1997 г., който накара жаба да левитира

Странният експеримент от 1997 г., който накара жаба да левитира

Любопитно Преди 3 часа

През 2000 г. известният експеримент „Левитиращата жаба“ от 1997 г. спечели наградата „Иг Нобел“

Русия губи войници за минимални териториални печалби

Русия губи войници за минимални териториални печалби

Свят Преди 3 часа

И Украйна, и Русия изпитват сериозни трудности при набирането на нови войници