П ървата автомобилна (и то каква) премиера за 2022 г. бе на Mercedes-Benz Vision EQXX. Автомобилът е едно от най-впечатляващите технологични решения на компанията от Щутгард, като едновременно предложи пробег от 1000 км с едно зареждане на батерията (не казаха с какъв капацитет е, но отбелязаха, че е под 100 kWh), подпомогнат от изключително ниския коефициент на челно въздушно съпротивление то 0,17. На този етап автомобилът остава само концепт, но това вероятно ще се промени. Едно е сигурно: демонстрираните технологии в EQXX няма да останат само за хвалба, а ще намерят път към поточната линия. Първият пример е със соларния покрив, който ще излезе на пазара.
По време на представянето на Vision EQXX, шефът на технологичния отдел Маркус Шафер заяви, че собствениците на бъдещите електромобили на Mercedes ще могат да поръчат автомобила си със соларен панел на покрива, който ще помага да увеличаване на пробега.
Този ултра ефикасен електромобил от Mercedes минава 1000 км с едно зареждане
Mercedes-Benz твърди, че соларният панел на покрива на EQXX може да добавя 25 км пробег дневно. Самата соларна система е уникална, тъй като електричеството от клетките се съхранява в отделна литиево-желязно-фосфатна батерия, която захранва част от бордовите електрически консуматори, например вентилатор, инфотейнмънт, светлини и други. Така се намалява натоварването на високоволтовата батерия и се увеличава пробегът.
“Клиентите вероятно ще имат възможността да избират между стъклен покрив или соларен покрив, който е изключително естетично атрактивен, като може да добавя допълнителна енергия в батерията,” заявява Шафер пред Autoblog. “Работим съвместно с германския институт Fraunhofer, с който заедно разработихме много, много ефикасен соларен панел за покривите на нашите автомобили. И това е идеята, да започнем да предлагаме соларни покриви в нашите автомобили, вероятно през 2024 г.”
Близо 300 000 лв. за 658 електрически „коня”
Тази идея не е нова, на пазара вече има не един и два автомобила с подобно решение, сред които Hyundai Sonata Hybrid и европейската версия на Hyundai Ioniq 5.
Другата новост, която се очаква с нетърпение да намери място в серийно производство, е 900-волтовата бордова система. Тя се захранва от батерия, която е 50% по-малка и 30% по-лека от тази на EQS.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Целта на VW: световен лидер в електрическата мобилност до 2025 г.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!