Н икоя друга иновация в последните години не е променяла така радикално взаимодействието с автомобилите на Mercedes-Benz като MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Същата бе направена от българския клон на „Вистеон”. Декември миналата година, когато бе представен дигиталният кокпит на Peugeot, също дело на българските IT-инженери на „Вистеон”, премиерът Бойко Борисов не се стърпя и заяви, че му е показано какво е направено по инфоразвлекателната система на S-класата.
Е, ето я. В прессъобщението не е споменато чие дело е, но то ще се окаже българско, в това няма почти никакво съмнение. Второто поколение на самообучаващата се система получава своя дебют в новата S-класа. Както сами виждате, S-ката залага на пълна дигитализация в интериора си, а огромният таблет на централната конзола вече е вертикален, като мнозина вече го сравниха със същия при Tesla. Но сравненията оставяме на най-запалените фенове. Тук ще маркираме новостите.
Гласовият асистент "Hey Mercedes" е с надградени възможности за водене на диалог. Някои действия могат да се извършват дори и без ключовата дума за активиране "Hey Mercedes". Те включват приемане на телефонно обаждане или показване на навигационна карта например. "Hey Mercedes" сега може да обясни и къде се намира комплектът за първа помощ или как да свържете смартфона си чрез Bluetooth. Гласовото управление също се самообучава.
Първото 3D дигитално приборно табло е дело на българи, внедрява се в Peugeot 208
Наред с класическия вход в системата чрез ПИН код, в автомобила вече са на лице опциите за разпознаване на пръстови отпечатъци, лицево и гласово разпознаване. Това позволява достъп до индивидуални настройки и гарантиране на сигурността при дигитално плащане от автомобила.
Уникалната характеристика на MBUX системата е нейното взаимодействие с широк спектър от системи и сензорни данни в автомобила. Например функцията за предупреждение при излизане в S-класата вече използва камери, за да разпознае, че пътникът иска да напусне автомобила. Ако друг потребител на пътя се приближава към сляпата точка, активното амбиентно осветление става част от системата за предупреждение при излизане и мига в червено. Интериорният асистент на MBUX също проверява дали детската седалка е правилно прикрепена, както и наблюдава нивото на внимание на водача и го предупреждава звуково, ако има признаци на унасяне.
Но това е само началото. Два различни head-up дисплеи (HUDs) са налични опционално, като единият от тях е иновативен вариант с особено голям образ. Изображението на него се появява на практика на разстояние от 10 метра. Тази област на дисплея съответства на монитор с диагонал 77 инча. AR-HUD осигурява голяма част от съдържанието с добавена реалност при системите за шофиране и навигация. Технологията се прилага при прожекторите в кината.
Приборното табло вече е 3D. Създава се впечатление за пространствена дълбочина, когато очите на водача възприемат различните изгледи на обекти на дисплея. Това се постига чрез сложна комбинация от конвенционален LCD дисплей със специална структура на пикселите и регулируема LCD решетка.
Чрез използването на камери в контролните панели на тавана и алгоритми за обучение, MBUX асистентът разпознава и предвижда желанията и намеренията на пътниците. Това се постига, като се интерпретира посоката на главата, движенията на ръцете и езика на тялото и се отговаря на тях със съответните функции в автомобила. Например, ако водачът търси нещо на предната седалка в тъмното, асистентът автоматично включва осветлението. Дори само поглеждането към някое от външните огледала е достатъчно, за да позволи регулирането му, без да се налага първо да се избира тази функция.
За разлика от LCD технологията, OLED дисплеите се състоят от няколко органични слоя, приложени към синтетична основа. OLED панелите (за разлика от LCD) не изискват външно фоново осветление. Това осигурява по-добро ниво на черния цвят и още по-силни контрасти.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
По-чисти ли са е-колите от конвенционалните с ДВГ?
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!