Mercedes: Бъдещето е електрическо, но не сме забравили ДВГ
Източник: netinfo
2

Е лектрическите автомобили са нещото, което буквално тресе световната автомобилна индустрия. До 2022 г. тя ще похарчи около $255 млрд. за електромобили и още $61 млрд. за развитие на технологии за автономно управление, казва миналогодишен доклад на консултантите от AlixPartners. Този анализ ме накара да потърся информация по темата от извора, а такъв намерих в лицето на Йохен Херман (50), вицепрезидент на развойния отдел eDrive в Daimler AG, член на борда на директорите. Той е пряко отговорен за развитието на електрификацията и разгръщането й в моделната гама на марката. Вероятно най-точният човек, с когото можех да говоря на салона в Женева и да разбера от първа ръка какво ще се случва в индустрията.

Затова и започвам с най-важния за мен въпрос: наистина ли влизате „all in” в електрификацията?

„Със сигурност всички наши агрегати ще бъдат електрифицирани. Вървим в три посоки. Едната е меката хибридна 48 V технология. До 2025 г. всички модели ще разчитат на тази технология. Второто направление са plug-in хибридите. Тази година ще представим 10 plug-in хибрида, а догодина още 20. В края на годината ще покажем третото поколение на технологията, която вече ще осигурява до 100 км пробег по WLTP, което ще е двойно повече спрямо сегашния пробег на ток. И естествено, третото направление са изцяло електрическите модели, като до 2022 г. сме обещали 10 такива автомобила. Така че, да, електрификацията наистина е в ход.”

Йохен Херман (50) е вицепрезидент (от 2016 г.) на развойния отдел eDrive в Daimler AG, член на борда на директорите.
Йохен Херман (50) е вицепрезидент (от 2016 г.) на развойния отдел eDrive в Daimler AG, член на борда на директорите.

Този отговор налагаше да попитам, къде се вмества в цялата картина двигателят с вътрешно горене?

„Ако погледнете нашето портфолио, което представяме днес в Женева, ще видите нов бензинов и нов дизелов двигател. Така че, естествено, ние инвестираме и ще продължим да инвестираме пари в нашите ДВГ, тъй като сме световна компания, която трябва да отговори на световните пазарни нужди. Двигателят с вътрешно горене ще продължи да съществува дълго време, независимо дали като мек хибрид или плъг-ин хибрид. Като пример ще кажа, че, след като започнахме работа по новото поколение дизелови двигатели през 2016 г., вече сме инвестирали над 3 млрд. евро в тази технология.”

Анализ на Deloitte казва, че до 2030 г. ще има огромен излишък от електрифицирани автомобили, тъй като производството ще превиши с много търсенето. Не смятате ли обаче, че потенциалът на електромобилите е надценен?

„Наричаме това „кристалната топка”. Никой не може да каже със сигурност какво ще се случи. Но ние се ръководим от нашите предвиждания. А те са, че към 2025 г. около 25% (преди казвахме между 15 и 25%, но сега вече вярваме, че ще са 25%) от нашите годишни продажби ще са на изцяло електрически автомобили. Ако включим в това число и плъг-ин хибридите, то процентът ще скочи около 40. За 2030 г. е трудно да говорим отсега. Но това, в което наистина вярвам, е, че количеството електрически автомобили ще се увеличи, ще има специални пазари, като Китай например, където промяната може да е много по-бърза. Южна Америка също може да се присъедини към тази тенденция.”

На тази сничка няма електрифициран модел, което потвърждава ангажимента на Daimler към ДВГ. Само в новата дизелова технология на Mercedes са вложени около 3 млрд. евро през последните три години.
На тази сничка няма електрифициран модел, което потвърждава ангажимента на Daimler към ДВГ. Само в новата дизелова технология на Mercedes са вложени около 3 млрд. евро през последните три години.

Също според Deloitte, цените на електрическите модели ще се изравнят, дори ще станат по-евтини от цените на конвенционалните автомобили до 2024 г. Как гледате вие на това твърдение?

„Що касае цената, тук проблемът е изцяло наш. Ние трябва да направим така, че вътрешно да успеем да намалим цената, предизвикателството е само пред нас, тъй като електрическите автомобили са по-скъпи от конвенционалните. Произвеждаме такива коли повече от 100 години, това значи, че всичко е добре установено, докато при електрическите автомобили тепърва трябва да изградим тези взаимоотношения с доставчиците. Но това не е лошо за клиента, тъй като предизвикателството е в нашето поле, а ние ще трябва да сме конкурентноспособни. Това значи, че цените ще спаднат, ако искаме да продаваме.”

Логично бе да попитам: литиево-йонната батерия ли е технологията, с която може да постигнете тази своя цел?

„Да, трябва, литиево-йонната батерия е технологията, върху която сме се концентрирали. Може би, пак с помощта на „кристалната копка”, нещата ще започнат да се променят към 2025 г., но до тогава оставаме със сегашната технология.”

Седмица преди изложението в Женева стана ясно (официално), че Mercedes и BMW подписаха договор за съвместно разработване на ключови технологии и стандарти за автономно шофиране. На официалната пресконференция Дитер Цече обяви BMW за приятели. Това ли е решението за справяне с колосалните инвестиции?

„С BMW оставаме големи конкуренти по отношение на автомобилите, но ставаме партньори в две направления. Едното е свързано с услугите за мобилност. В това има смисъл, защото не е свързано толкова пряко с конкуренцията ни на автомобилния пазар. Съвместната ни работа в сферата на услугите за мобилност има голям смисъл, защото това е много различно от продажбата на автомобили.

Другото направление са технологиите за автономно управление. Много голямо предизвикателство, свързано с огромни инвестиции. Тук смисълът е, че повечето от нещата са еднакви за всички. Всеки се стреми да направи автономна кола, която да не удря друга. Това е така при нас, при BMW и при всички останали. Не можеш да кажеш на клиента, че с тази марка ще удряш друга кола всеки час, а ако вземеш моята марка – през 3 часа. Огромна част от развойния процес е еднакъв за всички, стандартизиран, изисква огромни средства и ноу-хау, защото просто технологията е революционна. Затова има смисъл да обединим усилия, дори да приобщим други партньори от индустрията.”

Постоянното поглеждане към часовника ми даде знак, че е време да приключваме. А ми се щеше да разбера какво мисли г-н Херман за апела на NPM (National Platform for Future of Mobility) към германското правителство да въведе задължителни квоти за електромобили и хибриди от 25% през 2025 г. и 50% през 2030 г. Интересно беше да чуя и мнението му как ще издържи електропреносната система на Германия на очакваното сериозно натоварване върху нея, тъй като един от топ мениджърите на Infineon смята, че "в тя (мрежата) не е готово за високата консумация, която ще предизвика масовата автомобилна електрификация." Но очевидно ще трябва да се подготви, защото индустрията се е отправила безвъзвратно към електрификацията.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Продажбите на новия Infiniti QX50 стартират от България

Руският Rolls-Royce дебютира в Женева

Това е най-мощният автомобил, конструиран в Италия

Коментари 2
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
- Мамо, кои ядат черен хайвер? - Тези, които ни пращат за зелен!
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
"Малки червени точки": "Джеймс Уеб" разкри тайните на ранната Вселена

"Малки червени точки": "Джеймс Уеб" разкри тайните на ранната Вселена

Технологии Преди 2 минути

Космическият телескоп "Джеймс Уеб" е водещата космическа научна обсерватория в света

Дейвид Шуимър връчил документи за развод на сър Род Стюарт

Дейвид Шуимър връчил документи за развод на сър Род Стюарт

Любопитно Преди 3 минути

Шуимър си спомни за странна среща с британската рок звезда

Главчев: Няма нищо по-добро от създаването на редовно правителствено

Главчев: Няма нищо по-добро от създаването на редовно правителствено

България Преди 11 минути

Надяваме се да бъде направена първа стъпка, която да бъде финализирана с гласуване в пленарната зала на НС, отбеляза той

<p>Тревога: <strong><span style="color:#ff0000;">НАТО вдигна изтребители</span></strong> заради Русия</p>

Тревога: НАТО вдигна изтребители заради Русия

Свят Преди 19 минути

Силите на НАТО са приведени в пълна бойна готовност в Полша

<p>Ще се оттегли ли папа Франциск?</p>

Папа Франциск е категоричен: Не планирам да подавам оставка

Свят Преди 21 минути

Франциск казва , че църквата се "управлява с главата и сърцето, а не с краката"

България, Гърция и Турция продължават сътрудничеството срещу нелегалната миграция

България, Гърция и Турция продължават сътрудничеството срещу нелегалната миграция

Свят Преди 29 минути

На срещата в Истанбул вътрешният министър Атанас Илков подчерта важността от развитие на политическия диалог

Снимката е илюстративна

100-годишна жена, която все още работи, разкри 5 тайни на дълголетието

Любопитно Преди 40 минути

Йоклета каза, че се е пенсионирала три пъти

,

Загадъчни отломки затвориха няколко австралийски плажа

Свят Преди 49 минути

Девет популярни плажа, намиращи се в северната част на Сидни са затворени

<p>Нова &bdquo;<span style="color:#ff0000;"><strong>зомби</strong></span>&ldquo; болест може да се разпространи сред хората</p>

Нова „зомби“ болест може да се разпространи сред хората

Свят Преди 49 минути

Експертите предупреждават от години, че болестта с почти 100%-ова смъртност може да прескочи от животни на хора

.

Ще получи ли Мъск бизнеса на ТикТок в САЩ

Свят Преди 53 минути

Сделката може да бъде сключена веднага, след като Доналд Тръмп се върне в Белия дом

Снимката е илюстративна

Рекорден бюджетен дефицит отчетоха в САЩ

Свят Преди 1 час

През първите три месеца на финансовата 2025 г. дефицитът е достигал до рекордното ниво от 711 милиарда долара

Въоръжен грабеж в офис за бързи кредити в Хасково

Въоръжен грабеж в офис за бързи кредити в Хасково

България Преди 1 час

В 17:58 часа във вторник в обекта влязъл мъж, в тъмни дрехи и с маска на лицето

Какво се случи в Русия? Интернетът прекъсна внезапно

Какво се случи в Русия? Интернетът прекъсна внезапно

Свят Преди 1 час

Съобщава се, че прекъсването е засегнало достъпа до телекомуникационни компании и онлайн платформи

SEC: Мъск ощети инвеститорите на Twitter със 150 милиона долара

SEC: Мъск ощети инвеститорите на Twitter със 150 милиона долара

Свят Преди 1 час

Адвокатът на Мъск, Алекс Спиро, определи обвиненията като „жалба за дреболии“

Парламентът не удължи срока на временната комисия за огнищата на чума и шарка по животните

Парламентът не удължи срока на временната комисия за огнищата на чума и шарка по животните

България Преди 1 час

Проекторешението беше отхвърлено със 73 гласа „за“, 90 „против“ и 47 „въздържал се“

<p>Citroen Berlingo предлага абсолютно всичко (видео ревю)</p>

Citroen Berlingo предлага абсолютно всичко (видео ревю)

Технологии Преди 1 час

В момента Citroen разполага с най-широката и разнообразна гама от лекотоварни автомобили на пазара, но основата на всичко без съмнение е Berlingo, който го има във версии с къса и дълга база, ДВГ (бензин и дизел) и ток, товарен, пътнически и Crew Cab