Mercedes: Бъдещето е електрическо, но не сме забравили ДВГ
Източник: netinfo

Е лектрическите автомобили са нещото, което буквално тресе световната автомобилна индустрия. До 2022 г. тя ще похарчи около $255 млрд. за електромобили и още $61 млрд. за развитие на технологии за автономно управление, казва миналогодишен доклад на консултантите от AlixPartners. Този анализ ме накара да потърся информация по темата от извора, а такъв намерих в лицето на Йохен Херман (50), вицепрезидент на развойния отдел eDrive в Daimler AG, член на борда на директорите. Той е пряко отговорен за развитието на електрификацията и разгръщането й в моделната гама на марката. Вероятно най-точният човек, с когото можех да говоря на салона в Женева и да разбера от първа ръка какво ще се случва в индустрията.

Затова и започвам с най-важния за мен въпрос: наистина ли влизате „all in” в електрификацията?

„Със сигурност всички наши агрегати ще бъдат електрифицирани. Вървим в три посоки. Едната е меката хибридна 48 V технология. До 2025 г. всички модели ще разчитат на тази технология. Второто направление са plug-in хибридите. Тази година ще представим 10 plug-in хибрида, а догодина още 20. В края на годината ще покажем третото поколение на технологията, която вече ще осигурява до 100 км пробег по WLTP, което ще е двойно повече спрямо сегашния пробег на ток. И естествено, третото направление са изцяло електрическите модели, като до 2022 г. сме обещали 10 такива автомобила. Така че, да, електрификацията наистина е в ход.”

Йохен Херман (50) е вицепрезидент (от 2016 г.) на развойния отдел eDrive в Daimler AG, член на борда на директорите.
Йохен Херман (50) е вицепрезидент (от 2016 г.) на развойния отдел eDrive в Daimler AG, член на борда на директорите.

Този отговор налагаше да попитам, къде се вмества в цялата картина двигателят с вътрешно горене?

„Ако погледнете нашето портфолио, което представяме днес в Женева, ще видите нов бензинов и нов дизелов двигател. Така че, естествено, ние инвестираме и ще продължим да инвестираме пари в нашите ДВГ, тъй като сме световна компания, която трябва да отговори на световните пазарни нужди. Двигателят с вътрешно горене ще продължи да съществува дълго време, независимо дали като мек хибрид или плъг-ин хибрид. Като пример ще кажа, че, след като започнахме работа по новото поколение дизелови двигатели през 2016 г., вече сме инвестирали над 3 млрд. евро в тази технология.”

Анализ на Deloitte казва, че до 2030 г. ще има огромен излишък от електрифицирани автомобили, тъй като производството ще превиши с много търсенето. Не смятате ли обаче, че потенциалът на електромобилите е надценен?

„Наричаме това „кристалната топка”. Никой не може да каже със сигурност какво ще се случи. Но ние се ръководим от нашите предвиждания. А те са, че към 2025 г. около 25% (преди казвахме между 15 и 25%, но сега вече вярваме, че ще са 25%) от нашите годишни продажби ще са на изцяло електрически автомобили. Ако включим в това число и плъг-ин хибридите, то процентът ще скочи около 40. За 2030 г. е трудно да говорим отсега. Но това, в което наистина вярвам, е, че количеството електрически автомобили ще се увеличи, ще има специални пазари, като Китай например, където промяната може да е много по-бърза. Южна Америка също може да се присъедини към тази тенденция.”

На тази сничка няма електрифициран модел, което потвърждава ангажимента на Daimler към ДВГ. Само в новата дизелова технология на Mercedes са вложени около 3 млрд. евро през последните три години.
На тази сничка няма електрифициран модел, което потвърждава ангажимента на Daimler към ДВГ. Само в новата дизелова технология на Mercedes са вложени около 3 млрд. евро през последните три години.

Също според Deloitte, цените на електрическите модели ще се изравнят, дори ще станат по-евтини от цените на конвенционалните автомобили до 2024 г. Как гледате вие на това твърдение?

„Що касае цената, тук проблемът е изцяло наш. Ние трябва да направим така, че вътрешно да успеем да намалим цената, предизвикателството е само пред нас, тъй като електрическите автомобили са по-скъпи от конвенционалните. Произвеждаме такива коли повече от 100 години, това значи, че всичко е добре установено, докато при електрическите автомобили тепърва трябва да изградим тези взаимоотношения с доставчиците. Но това не е лошо за клиента, тъй като предизвикателството е в нашето поле, а ние ще трябва да сме конкурентноспособни. Това значи, че цените ще спаднат, ако искаме да продаваме.”

Логично бе да попитам: литиево-йонната батерия ли е технологията, с която може да постигнете тази своя цел?

„Да, трябва, литиево-йонната батерия е технологията, върху която сме се концентрирали. Може би, пак с помощта на „кристалната копка”, нещата ще започнат да се променят към 2025 г., но до тогава оставаме със сегашната технология.”

Седмица преди изложението в Женева стана ясно (официално), че Mercedes и BMW подписаха договор за съвместно разработване на ключови технологии и стандарти за автономно шофиране. На официалната пресконференция Дитер Цече обяви BMW за приятели. Това ли е решението за справяне с колосалните инвестиции?

„С BMW оставаме големи конкуренти по отношение на автомобилите, но ставаме партньори в две направления. Едното е свързано с услугите за мобилност. В това има смисъл, защото не е свързано толкова пряко с конкуренцията ни на автомобилния пазар. Съвместната ни работа в сферата на услугите за мобилност има голям смисъл, защото това е много различно от продажбата на автомобили.

Другото направление са технологиите за автономно управление. Много голямо предизвикателство, свързано с огромни инвестиции. Тук смисълът е, че повечето от нещата са еднакви за всички. Всеки се стреми да направи автономна кола, която да не удря друга. Това е така при нас, при BMW и при всички останали. Не можеш да кажеш на клиента, че с тази марка ще удряш друга кола всеки час, а ако вземеш моята марка – през 3 часа. Огромна част от развойния процес е еднакъв за всички, стандартизиран, изисква огромни средства и ноу-хау, защото просто технологията е революционна. Затова има смисъл да обединим усилия, дори да приобщим други партньори от индустрията.”

Постоянното поглеждане към часовника ми даде знак, че е време да приключваме. А ми се щеше да разбера какво мисли г-н Херман за апела на NPM (National Platform for Future of Mobility) към германското правителство да въведе задължителни квоти за електромобили и хибриди от 25% през 2025 г. и 50% през 2030 г. Интересно беше да чуя и мнението му как ще издържи електропреносната система на Германия на очакваното сериозно натоварване върху нея, тъй като един от топ мениджърите на Infineon смята, че "в тя (мрежата) не е готово за високата консумация, която ще предизвика масовата автомобилна електрификация." Но очевидно ще трябва да се подготви, защото индустрията се е отправила безвъзвратно към електрификацията.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Продажбите на новия Infiniti QX50 стартират от България

Руският Rolls-Royce дебютира в Женева

Това е най-мощният автомобил, конструиран в Италия

Един мъж се прибира и вижда жена си да тренира. - Какво правиш, скъпа? - Правя упражнения за стегнато тяло. - Защо? Да няма някой…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Асен Блатечки: Готов съм да стана дядо, но дъщеря ми не бърза (ВИДЕО)

Асен Блатечки: Готов съм да стана дядо, но дъщеря ми не бърза (ВИДЕО)

Любопитно Преди 7 минути

В главната роля в новия епизод на „Елизабетско Podcast“ влиза Асен Блатечки – един от най-разпознаваемите актьори в България

Как ще изглежда гробът на папа Франциск?

Как ще изглежда гробът на папа Франциск?

България Преди 7 минути

Съгласно волята на папа Франциск на надгробния камък на гроба му ще има изписано само неговото папско име и ще има кръст

Висш руски офицер загина при експлозия на автомобил в Москва

Висш руски офицер загина при експлозия на автомобил в Москва

Свят Преди 39 минути

Според източници бомбата, намираща се в паркиран автомобил, е била взривена дистанционно, когато офицерът, който живеел в района, минал покрай него

Предложиха Магдалена Лазарова за зам.-главен прокурор

Предложиха Магдалена Лазарова за зам.-главен прокурор

България Преди 44 минути

В момента тя е съдия в Софийския апелативен съд

Vivacom с технически затруднения в мобилната мрежа след софтуерна актуализация

Vivacom с технически затруднения в мобилната мрежа след софтуерна актуализация

Технологии Преди 44 минути

Телекомуникационната компания потвърди наличието на технически проблем и увери своите клиенти, че екипите ѝ работят за отстраняването му

Радев: Няма сто дни кабинет "Желязков", а ново начало на модела "Борисов"

Радев: Няма сто дни кабинет "Желязков", а ново начало на модела "Борисов"

България Преди 51 минути

Това каза президентът пред журналисти в Перник

<p>Английски футболист влиза в затвора за смъртта на велосипедист</p>

Осъдиха футболист от „Мансфийлд“ за смъртта на велосипедист

Свят Преди 53 минути

Лукас Акинс получи 14 месеца затвор за фатален пътен инцидент

Какъв процент от населението на България живее под линията на бедност

Какъв процент от населението на България живее под линията на бедност

България Преди 57 минути

В сравнение с предходната година размерът на линията на бедност нараства с 19.7%

Добродетели и религия в училище – да или не?

Добродетели и религия в училище – да или не?

Любопитно Преди 1 час

Идеята на МОН е предметът „Добродетели и религии“ да присъства в учебната програма още от първи клас

Скандали и напрежение бавят заседанието на "Метрополитен"

Скандали и напрежение бавят заседанието на "Метрополитен"

България Преди 1 час

На заседанието се очакваше инж. Стоян Братоев да бъде отстранен от поста изпълнителен директор

100 дни управление: Равносметката на министрите от кабинета "Желязков"

100 дни управление: Равносметката на министрите от кабинета "Желязков"

България Преди 1 час

Какво свърши кабинетът на ГЕРБ-СДС, БСП и ИТН и изпълни ли целите си?

Ресторант сервира салата с плъх на бременна жена

Ресторант сервира салата с плъх на бременна жена

Любопитно Преди 1 час

Клиентката заявява, че е намерила гризача в наполовина изядената си салата

Обмисля се среща между Тръмп и Урсула фон дер Лайен в Рим

Обмисля се среща между Тръмп и Урсула фон дер Лайен в Рим

България Преди 1 час

Тръмп заяви, че ще има много срещи, докато е в Рим

<p>Орбан с трогателни думи в последния&nbsp;ден от поклонението пред папа Франциск</p>

Виктор Орбан: Папа Франциск беше човек на мира

Свят Преди 2 часа

"Унгария и Ватикана постоянно подкрепяхме мира", каза Орбан