Mercedes: Бъдещето е електрическо, но не сме забравили ДВГ
Източник: netinfo
2

Е лектрическите автомобили са нещото, което буквално тресе световната автомобилна индустрия. До 2022 г. тя ще похарчи около $255 млрд. за електромобили и още $61 млрд. за развитие на технологии за автономно управление, казва миналогодишен доклад на консултантите от AlixPartners. Този анализ ме накара да потърся информация по темата от извора, а такъв намерих в лицето на Йохен Херман (50), вицепрезидент на развойния отдел eDrive в Daimler AG, член на борда на директорите. Той е пряко отговорен за развитието на електрификацията и разгръщането й в моделната гама на марката. Вероятно най-точният човек, с когото можех да говоря на салона в Женева и да разбера от първа ръка какво ще се случва в индустрията.

Затова и започвам с най-важния за мен въпрос: наистина ли влизате „all in” в електрификацията?

„Със сигурност всички наши агрегати ще бъдат електрифицирани. Вървим в три посоки. Едната е меката хибридна 48 V технология. До 2025 г. всички модели ще разчитат на тази технология. Второто направление са plug-in хибридите. Тази година ще представим 10 plug-in хибрида, а догодина още 20. В края на годината ще покажем третото поколение на технологията, която вече ще осигурява до 100 км пробег по WLTP, което ще е двойно повече спрямо сегашния пробег на ток. И естествено, третото направление са изцяло електрическите модели, като до 2022 г. сме обещали 10 такива автомобила. Така че, да, електрификацията наистина е в ход.”

Йохен Херман (50) е вицепрезидент (от 2016 г.) на развойния отдел eDrive в Daimler AG, член на борда на директорите.
Йохен Херман (50) е вицепрезидент (от 2016 г.) на развойния отдел eDrive в Daimler AG, член на борда на директорите.

Този отговор налагаше да попитам, къде се вмества в цялата картина двигателят с вътрешно горене?

„Ако погледнете нашето портфолио, което представяме днес в Женева, ще видите нов бензинов и нов дизелов двигател. Така че, естествено, ние инвестираме и ще продължим да инвестираме пари в нашите ДВГ, тъй като сме световна компания, която трябва да отговори на световните пазарни нужди. Двигателят с вътрешно горене ще продължи да съществува дълго време, независимо дали като мек хибрид или плъг-ин хибрид. Като пример ще кажа, че, след като започнахме работа по новото поколение дизелови двигатели през 2016 г., вече сме инвестирали над 3 млрд. евро в тази технология.”

Анализ на Deloitte казва, че до 2030 г. ще има огромен излишък от електрифицирани автомобили, тъй като производството ще превиши с много търсенето. Не смятате ли обаче, че потенциалът на електромобилите е надценен?

„Наричаме това „кристалната топка”. Никой не може да каже със сигурност какво ще се случи. Но ние се ръководим от нашите предвиждания. А те са, че към 2025 г. около 25% (преди казвахме между 15 и 25%, но сега вече вярваме, че ще са 25%) от нашите годишни продажби ще са на изцяло електрически автомобили. Ако включим в това число и плъг-ин хибридите, то процентът ще скочи около 40. За 2030 г. е трудно да говорим отсега. Но това, в което наистина вярвам, е, че количеството електрически автомобили ще се увеличи, ще има специални пазари, като Китай например, където промяната може да е много по-бърза. Южна Америка също може да се присъедини към тази тенденция.”

На тази сничка няма електрифициран модел, което потвърждава ангажимента на Daimler към ДВГ. Само в новата дизелова технология на Mercedes са вложени около 3 млрд. евро през последните три години.
На тази сничка няма електрифициран модел, което потвърждава ангажимента на Daimler към ДВГ. Само в новата дизелова технология на Mercedes са вложени около 3 млрд. евро през последните три години.

Също според Deloitte, цените на електрическите модели ще се изравнят, дори ще станат по-евтини от цените на конвенционалните автомобили до 2024 г. Как гледате вие на това твърдение?

„Що касае цената, тук проблемът е изцяло наш. Ние трябва да направим така, че вътрешно да успеем да намалим цената, предизвикателството е само пред нас, тъй като електрическите автомобили са по-скъпи от конвенционалните. Произвеждаме такива коли повече от 100 години, това значи, че всичко е добре установено, докато при електрическите автомобили тепърва трябва да изградим тези взаимоотношения с доставчиците. Но това не е лошо за клиента, тъй като предизвикателството е в нашето поле, а ние ще трябва да сме конкурентноспособни. Това значи, че цените ще спаднат, ако искаме да продаваме.”

Логично бе да попитам: литиево-йонната батерия ли е технологията, с която може да постигнете тази своя цел?

„Да, трябва, литиево-йонната батерия е технологията, върху която сме се концентрирали. Може би, пак с помощта на „кристалната копка”, нещата ще започнат да се променят към 2025 г., но до тогава оставаме със сегашната технология.”

Седмица преди изложението в Женева стана ясно (официално), че Mercedes и BMW подписаха договор за съвместно разработване на ключови технологии и стандарти за автономно шофиране. На официалната пресконференция Дитер Цече обяви BMW за приятели. Това ли е решението за справяне с колосалните инвестиции?

„С BMW оставаме големи конкуренти по отношение на автомобилите, но ставаме партньори в две направления. Едното е свързано с услугите за мобилност. В това има смисъл, защото не е свързано толкова пряко с конкуренцията ни на автомобилния пазар. Съвместната ни работа в сферата на услугите за мобилност има голям смисъл, защото това е много различно от продажбата на автомобили.

Другото направление са технологиите за автономно управление. Много голямо предизвикателство, свързано с огромни инвестиции. Тук смисълът е, че повечето от нещата са еднакви за всички. Всеки се стреми да направи автономна кола, която да не удря друга. Това е така при нас, при BMW и при всички останали. Не можеш да кажеш на клиента, че с тази марка ще удряш друга кола всеки час, а ако вземеш моята марка – през 3 часа. Огромна част от развойния процес е еднакъв за всички, стандартизиран, изисква огромни средства и ноу-хау, защото просто технологията е революционна. Затова има смисъл да обединим усилия, дори да приобщим други партньори от индустрията.”

Постоянното поглеждане към часовника ми даде знак, че е време да приключваме. А ми се щеше да разбера какво мисли г-н Херман за апела на NPM (National Platform for Future of Mobility) към германското правителство да въведе задължителни квоти за електромобили и хибриди от 25% през 2025 г. и 50% през 2030 г. Интересно беше да чуя и мнението му как ще издържи електропреносната система на Германия на очакваното сериозно натоварване върху нея, тъй като един от топ мениджърите на Infineon смята, че "в тя (мрежата) не е готово за високата консумация, която ще предизвика масовата автомобилна електрификация." Но очевидно ще трябва да се подготви, защото индустрията се е отправила безвъзвратно към електрификацията.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Продажбите на новия Infiniti QX50 стартират от България

Руският Rolls-Royce дебютира в Женева

Това е най-мощният автомобил, конструиран в Италия

Коментари 2
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

КЕВР намали цената на природния газ със 7%

КЕВР намали цената на природния газ със 7%

България Преди 1 час

Регулаторът коригира предложената от „Булгаргаз“ цена от 54,76 лв./MWh на 54,70 лв./MWh

Петков: Не вярвам на ДАНС и прокуратурата

Петков: Не вярвам на ДАНС и прокуратурата

България Преди 2 часа

Петков: Ще съдействаме и на прокуратурата, и на ДАНС

<p>&quot;Ужасно е да се печели от смъртта&quot;</p>

Папа Франциск осъди оръжейната индустрия: Ужасно е да се печели от смъртта

Свят Преди 4 часа

Войната на Русия в Украйна беше посочена като една от основните причини за глобалното увеличение на разходите за отбрана

ПП-ДБ дава на прокуратурата и ДАНС решението за създаване на частна детска болница

ПП-ДБ дава на прокуратурата и ДАНС решението за създаване на частна детска болница

България Преди 4 часа

Според коалицията изграждане на частна болница във вида, в който вчера МС реши, „опорочава каузата за национална болница"

Пеевски: Призовавам правителството незабавно да отмени решението си за изграждане на частна детска болница

Пеевски: Призовавам правителството незабавно да отмени решението си за изграждане на частна детска болница

България Преди 4 часа

Министерският съвет одобри изграждането на частна МБАЛ „Мама и Аз“ в София

<p>Ралф Лорън с бутиково ревю в офиса си в Ню Йорк (СНИМКИ)</p>

"Грехота е да носиш нещо подобно само веднъж": Ралф Лорън с бутиково ревю в офиса си в Ню Йорк

Любопитно Преди 4 часа

Синът на Лорън, Дейвид, изпълнителен директор на марката, коментира предизвикателството да се създават нови модели всеки сезон

Полицай е обвинен в тероризъм, показал подкрепа за "Хамас" в социалните мрежи

Полицай е обвинен в тероризъм, показал подкрепа за "Хамас" в социалните мрежи

Свят Преди 5 часа

Адил е изправен пред две обвинения за публикуване на изображение в подкрепа на забранена организация в нарушение на Закона за тероризма

<p>ПП&ndash;ДБ отстраниха свой депутат</p>

ПП-ДБ отстраниха депутата Стоян Георгиев

България Преди 5 часа

Стоян Георгиев е депутат от 47-то, 48-то и 49-то Народно събрание като част от групата на "Продължаваме промяната"

<p>Тийнейджър намушка с нож трима души във Великобритания (СНИМКИ)</p>

Тийнейджър намушка с нож трима души във Великобритания

Свят Преди 5 часа

Миналия петък 13-годишно момиче се яви за първи път в съда в Уелс по три обвинения в опит за убийство

Руски обстрел в Харковска област, има жертви и ранени

Руски обстрел в Харковска област, има жертви и ранени

Свят Преди 5 часа

Харковска област беше подложена на интензивен обстрел тази пролет като руските сили атакуваха гражданска и енергийна инфраструктура

<p>Жозеп Борел: Това е неприемливо&nbsp;</p>

Борел за протестите в Грузия: Неприемливо е използването на сила за репресиране

Свят Преди 6 часа

"Грузия е страна кандидатка за ЕС. Призовавам грузинските власти да гарантират правото на мирно събиране", написа той в "Екс"

"Булгаргаз" предлага по-ниска цена на природния газ през май

"Булгаргаз" предлага по-ниска цена на природния газ през май

България Преди 6 часа

Предложената цена за м. май 2024 г. е със 7 на сто по-ниска от действащата за месец април 2024 г.

Украинските сили край Часов Яр алармират, че се нуждаят от боеприпаси

Украинските сили край Часов Яр алармират, че се нуждаят от боеприпаси

Свят Преди 6 часа

Руската армия напредва западно от превзетия през февруари град Авдеевка и е достигнала покрайнините на Часов Яр

Радев призова МС да преосмисли решението за създаването на частна детска болница

Радев призова МС да преосмисли решението за създаването на частна детска болница

България Преди 6 часа

В бъдещата частна болница „Мама и Аз“ се предвиждат само 40 легла за деца

Харви Уайнстийн отново се изправя пред съда

Харви Уайнстийн отново се изправя пред съда

Свят Преди 7 часа

Миналата седмица Апелативният съд на Ню Йорк отмени 23-годишната му присъда

<p>Взрив на газова бутилка в къща в Хасково, пострадали са дете и възрастна жена (ВИДЕО/СНИМКИ)</p>

Взрив на газова бутилка в къща в Хасково, пострадали са дете и възрастна жена

България Преди 7 часа

Инцидентът стана в 10:40 часа на ул. "Петър Берковски"