Докато "Пежо" и "Ситроен" се подготвят да пуснат наесен "C-Zero" и "iOn", БМВ усилено работят върху собствения си електромобил.
Това не е първият опит на марката от Мюнхен. От 1972 г. насам са направени седем прототипа, припомня Спийд-прес.
Първият сериен модел ще има четири места, четири врати, дължина от четири метра, просторен багажник и автономиен преход от около 200 км. И ще носи името "Мегасити".
За разлика от конкуренцията, "БМВ Мегасити" е разработен около електрическата кинематика, а не обратното. Батерията е от SB Limotive (Samsung-Bosch) и е монтирана по дължината на пода, оптимизирайки както центъра на тежестта, така и багажния обем.
Електромоторът и електрониката са "имплантирани" в задната част. Намерението на БМВ е да използва последно поколение мотор с мощност около 125 kW (170 к.с.) и 250 Нм въртящ момент.
За да се подобрят резултатите, той (очаква се да влезе в тестова фаза през 2011 г. с Concept Active E, разработен на базата на Серия 1) е получил водно охлаждане.
При над 49 градуса по Целзий батерията и електрониката губят своята ефективност. Същото е, когато живакът е под нулата, затова БМВ обмислят и монтаж на нагревател.
Предизвикателството пред инженерите е теглото да не стане твърде голямо, тъй като "Мегасити" трябва да носи 250-килограмова литиево-йонна батерия.
Всички производители са изправени пред една и съща формула: тежък автомобил = повече батерии = по-висока цена. Затова БМВ залага на карбонова каросерия, лежаща върху алуминиево шаси.
Да направиш цялата рамка от карбон е технологично постижение, което е станало възможно чрез безпрецедентен процес с подсилване на въглеродните влакна.
"Мегасити" ще разполага и с двигател с вътрешно горене в предната част, който ще зарежда батериите.
Моделът ще дебютира във Франкфурт през 2013 г. Базовата цена ще е най-малко 40 хил. евро.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!