Ф окусът само върху превозните средства, задвижвани с батерии, от страна на политици и производители оставя най-важната индустрия в Германия изложена на опасност, казва министърът на транспорта Фолкер Висинг преди седмица.
Оливер Ципсе, изпълнителен директор на BMW, говори същото от години, като застъпва гъвкавите производствени линии за автомобили с ДВГ, хибриди, електромобили и дори такива на водород.
Предпазливата стратегия на изпълнителния директор – която съвпада с тази на неговия предшественик – беше атакувана като недостатъчно агресивна срещу предизвикателния лидер Tesla.
От „бъдещето е на EV” до забулена в политика неяснота, от която ДВГ отново изплува на преден план
Собствениците на EV на Острова плащат двойно по-високи застраховки
Но сега излиза, че Ципсе сякаш е имал способността да види в бъдещето. Със забавения темп на навлизане на електромобилите и завръщането на плъг-ин хибридите, внимателният подход на BMW вече не изглежда толкова лоша идея.
След години на бурен растеж, продажбата на електромобили става все по-трудна. Щедрите държавни стимули изчезват в Европа и все по-малко автомобили отговарят на условията за тях в САЩ.
Въпреки че набор от нови модели и опции за лизинг с облекчен ангажимент привличат вниманието на електрическите ентусиасти, няколко години след революцията на електромобилите инфраструктурата и цената все още остават пречки пред широкото им навлизане на пазара.
В Германия продажбите се очаква да спаднат с 14% тази година в отговор на премахването на субсидиите от правителството през декември, първи спад от 2016 г., според лобистката група VDA.
BMW спира да произвежда коли с ДВГ от завода Мюнхен през 2027 г.
Италия ще субсидира с $1 млрд. бедните да купуват италиански електромобили
В световен мащаб анализаторите на пазара намалиха прогнозите на фона на трайната реалност, че автомобилите на ток са много по-малко достъпни от еквивалентните автомобили с двигател с вътрешно горене – въпреки ценова война, започната от Tesla.
На въпрос какво може да направи правителството, за да подкрепи германския пазар на електромобили, министърът на транспорта Висинг отговори: „Зарядна инфраструктура “.
И не случайно това е отговорът, защото неговото правителство изостава. През октомври 2022 г. Висинг представи амбициозна стратегия за инвестиране на 6,3 милиарда евро в национална инфраструктура, която ще увеличи броя на станциите за зареждане в Германия до 1 млн. през 2030 г.
Към миналия септември в Германия е имало само около 105 000 функциониращи обществени станции. При сегашния темп на строителство, отбеляза VDA, Германия ще трябва да утрои скоростта, ако иска да постигне целта си за 2030 г.
Пълната версия на анализа може да прочетете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!