Б ез съмнение, говорейки най-общо, електрическите автомобили са по-зеленото решение от задвижваните с ДВГ автомобили. Това твърдение, обаче, зависи в най-голяма степен от начините за генериране на електричество, които се различават драстично в различните точни по земята. Имайки предвид това уточнение, Mazda смята, че двигателите с вътрешно горене все още са по-смисленото решение спрямо електромобилите по отношение отделяните емисии CO2.
На провеждащия се в момента автомобилен салон в Лос Анджелис компанията представи новото поколение Mazda3 (седан и хечбек), където CarAdvice говори с Ичиро Хиросе, управляващ изпълнителен директор за развитието на задвижващите единици на Mazda. Именно той разкрива пред изданието, че компанията остава вярва на бензиновия двигател и ДВГ ще продължи да е неин фокус и за в бъдеще.
Mazda3 е красавица, ляга на нова платформа и предлага революционен двигател
Mazda Skyactive-X: бъдещето на бензиновия двигател? (тест драйв)
Тук ще уточним, че именно с Mazda3 на пазара се въвежда революционният бензинов двигател Skyactiv-X, разчитащ на технологията Spark-Controlled Compression Ignition (SCCI). Уникалният метод SPCCI комбинира възпламеняването чрез свещ, характерно за бензиновия двигател с възпламеняването под висока компресия, характерно за дизеловия двигател. Това ще рече, че този мотор обединява най-добрите параметри на бензиновия и дизеловия двигател в едно.
“Всеки район и пазар разчита на различни методи за генериране на електричество,“ коментира Хиросе. „Затова ние разгледахме начините за добиване на електричество във всеки регион. В едни то може да е по-чисто, заради което електромобилите са добро приложение. Но в други региони, където добивът на електричество не може да се наречи чист, двигателите с вътрешно горене може да имат повече предимства по отношение емисиите СО2.Смятам, че все още има много региони по света, където ДВГ е по-доброто решение, затова смятам, че в момента все още трябва да се фокусираме върху ДВГ.“
Хиросе смята, че модерните бензинови двигатели все още може да бъдат значително доразвивани, което да доведе до изваждането на 30% по-висока ефективност от тях. Дизелите също няма да бъдат изоставени. Японският производител вярва, че двигателя SCCI има бъдеще, затова работи усилено за по-нататъшното му развитие и усъвършенстване.
“Продължаваме да работим непрекъснато върху дизеловата технология, за да постигнем идеалният дизелов двигател. Тези дни SUV-моделите са изключително популярни. Това са големи и тежки автомобили, за които дизеловият двигател е добро решение с цел намаляване на CO2. Нямаме планове да се откажем от дизела.“
Наскоро стана ясно, че Mazda ще върне към живот и Ванкеловия двигател. Той няма да задвижва двуврато купе (какъвто бе случаят с RX-8), а ще играе ролята на т. нар. range-extender, т.е. ще влиза в действие след изтощаване на батерията в бъдещите хибридни модели на компанията.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
AMG GT 4-Door: убиецът на Porsche Panamera дебне у нас
KIA не говори в бъдеще време: Soul EV предлага впечатляващи параметри
Ако електрическото бъдеще изглежда като Audi e-tron GT concept: искаме го
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!