Л оши новини за автомобилните компании, влагащи милиарди в разработването на електромобили: Републиканската партия на САЩ внесе предложение за моментално премахване на субсидията при покупка на електрически автомобил, която към момента е $7500 на бройка.
Какви може да са последствията дава примерът с щата Джорджия. През лятото на 2015 г. там е премахната субсидията в размер на 5000 долара. До този момент търсенето на електрически автомобили е около 1400 бройки месечно. Към днешна дата в щата се купуват месечно по около 100 такива коли.
Ударът няма да засегне клиентите на скъпи електромобили, най-вече на марката Tesla. Клиентите, които могат да отделят за автомобил над $100 000, не се влияят толкова много от субсидиите. На другия полюс са клиентите на масовите електромобили, какъвто е Nissan Leaf, чиято цена варира между 30 000 и 50 000 долара. За тях лишаването от 7500 долара ще е основен фактор да се откажат от покупката на електромобил.
Логиката на републиканците е следната. От една страна, администрацията на Доналд Тръмп се стреми да развива американската нефтодобивна индустрия. От друга страна – извършване на реформа на данъчната система. А държавната субсидия за електромобили е бъркане в джобовете на данъкоплатците.
И това решение не е насочено срещу Tesla или друг производител, както може да се предположи. Според сега действащата схема, субсидията от $7500 важи за първите 200 000 електромобила на дадена марка. След това субсидията се снижава наполовина, след две тримесечия – още веднъж наполовина, след което се отменя. Към днешния момент Tesla е продала в САЩ около 130 000 електрически автомобила, General Motors около 135 000 (включително 126 000 плъг ин хибрида), Nissan около 115 000.
Евентуалната отмяна на федералната субсидия ще направи почти безсмислено лансирането на десетките нови модели на другите компании. Иронията се крие в това, че Калифорния, която е най-големият автомобилен пазар в щатите, обмисля отказ от ДВГ в следващото десетилетие. В момента Калифорния продължава да настоява за квоти в структурата на продажби на компаниите, като в случай на преизпълнение компанията ще трябва да закупи т. нар. кредити.
Китай вече прие квотния принцип, според който през 2018 г. компаниите в страната трябва да продадат 10% електромобили от общия си обем, през 2019 г. процентът ще стане 12, като след това ще продължи да нараства. При неизпълнение на тези квоти компаниите ще трябва да закупуват т. нар. кредити.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
Lamborghini Terzo Millennio: най-бруталният и иновативен концепт от години
Koenigsegg Agera RS детронира Bugatti и взе приза „Най-бърз автомобил в света”
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!