П резидентът Емануел Макрон обяви план на стойност 8 млрд. евро, целящ да превърне Франция в №1 производител на чисти автомобили в Европа, но и призова френските производители да произвеждат автомобилите си в собствената държава.
Френските автомобилни заводи тепърва започват да отварят врати, след като пандемията принуди всички да преустановят производството. Макрон иска да ускори преминаването към електрически автомобили, за да съживи икономиката.
“Нуждаем се от мотивационна цел: да направим Франция производител №1 на чисти автомобили, като увеличим производството на повече от 1 млн. електрически и хибридни автомобили годишно през следващите пет години,” обяви Макрон на пресконференция във вторник.
Предстои истински бум на електромобилите. Обяснено в цифри
За да се постигне тази цел, Франция ще увеличи държавната субсидия за купувачите на електрически коли от 6000 на 7000 евро.
Но за да помогне на дилърствата да продадат застоялите заради пандемията 400 000 коли, Макрон обяви, че и купувачите на конвенционални автомобили ще получат по 3000 евро бонус по схема, която ще важи за ¾ от домакинствата.
“Нашите съграждани трябва да купуват повече автомобили, особено чисти такива. Не след две, пет или 10 години – сега,” коментира Макрон по време на визитата си в завода за автомобилни части на Valeo в северна Франция. Той допълни, че нито един модел, който се прави във Франция не трябва да се произвежда извън страната.
Брюксел ще стимулира продажбата на е-коли с десетки милиарди евро
Френското правителство все още не е подписало договор за отпускането на 5 млрд. евро заем за Renault. Компанията се споразумя с Nissan да се съсредоточи върху електрическите автомобили, но загубите на Nissan (за пръв път от 11 години) ще „натоварят” Renault с още по-голямо задлъжняване, затова този правителствен заем е много важен за компанията. От своя страна правителството няма да го отпусне, докато компанията не се споразумее с профсъюзите относно работната ръка и заводите на Renault във Франция.
През 2019 г. Франция е №1 производител на електрически и хибридни автомобили в Европа, произвеждайки почти 240 000 „зелени” автомобили, но данните на IHS показват, че в края на 2020 г. лидер вече ще е Германия.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Дързост и красота, епизод 2008 (тест драйв)
Освежен дизайн и меки хибриди за BMW Серия 5 и Серия 6 Gran Turismo
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!